МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Основні поняття МТЗ
Роль і значення МТЗ Рис. 6.1. Роль і значення МТЗ для виробничого підприємства Комерційна діяльність виробничого підприємства по МТЗ ресурсами припускає здійснення наступних (груп) функцій, представлених в табл. 6.2. Таблиця 6.2
Здійснення основних функцій комерційного характеру означає визнання і реалізацію економічного змісту (цінності) предмета забезпечення (ресурсу) і супроводжується зміною його форми вартості і відповідної передачею права (повного або часткового) власності на предмет. Маркетингові функції комерційного характеру полягають в дослідженні, аналізі, визначенні та формуванні пропозиції - реакції виробників на економічний зміст потрібного предмета забезпечення, а також у пошуку, визначенні, виборі і стимулюванні конкретних постачальників (виробників і посередників) необхідних ресурсів. Юридичні функції включають підготовчі, процесуальні, а також функції документального оформлення; супроводжувальні і захисні функції, пов'язані, відповідно, з підготовкою та веденням ділових переговорів, укладенням і юридичним оформленням угод (договорів, контрактів), наглядом і контролем за їх виконанням, їх правовим захистом і ін. Основні функції технологічного характеру за змістом в принципі не відрізняються від функцій збутової діяльності. Різниця полягає в основному в їх спрямованості та послідовності здійснювання. Допоміжні функції технологічного характеру відносяться до функцій МТО в тому випадку, якщо не є прерогативою діяльності допоміжних (заготівельних) або основних виробничих підрозділів підприємства. Технологічні функції, як це і представлено в табл. 6.3, діляться на зовнішні і внутрішні.
Таблиця 6.3
Внутрішні і зовнішні технологічні функції МТЗ
Залежно від системи забезпечення й особливостей руху ресурсів від постачальників (виготовлювачів) до виробничого підприємства розрізняють транзитну (пряму) і складську (непряму, опосередковану) форми МТЗ. У першому випадку ресурси підприємства-споживача поставляються безпосередньо підприємством-виробником, у другому - опосередковано, через склади посередницьких організацій. Транзитна форма відрізняється відносною економічністю, бо виключає цілий ряд функціональних операцій, і відносно високою швидкістю доставки ресурсів. Складська форма дозволяє здійснювати забезпечення підприємства ресурсами в будь-яких нетранзитних кількостях на основі дійсних виробничих потреб. Функціями управління МТЗ ресурсами виробничого підприємства є так звані спеціальні функції управління окремими функціями забезпечення.
Друге питання Система МТЗ виробничого підприємства представляється сукупності суб'єктів з визначеними функціональними повноваженнями і обов'язками, визначеними організаційно-правовими взаємовідносинами і взаємозв'язками в процесі діяльності по МТЗ. Система МТЗ формується у відповідності зі стратегією і політикою МТЗ. Політика МТЗ визначається конкурентною стратегією підприємства - Забезпечення та підтримання мінімально необхідного рівня запасів ресурсів; - Забезпечення оперативної, точної, комплексної, щодо дешевої і надійної доставки ресурсів їх споживачам (аж до конкретного робочого місця). Організація та розвиток системи МТЗ передбачає визначення: - глибини виробництва; - масштабів забезпечення - охоплення ринків ресурсів (локальні або глобальні закупівлі); - ступеня централізації забезпечення (централізована або децентралізована організація забезпечення); - характеру відносин з постачальниками (короткострокові господарські зв'язки або довготривалі партнерські відносини); - концепції розвитку системи забезпечення ресурсами (на базі інтенсивності росту, інтегративного росту або зростання за допомогою диверсифікації). Визначення глибини виробництва, по суті, полягає в визначенні власної частки участі у виготовленні ресурсів, використовуваних у виробництві, і передбачає вибір між двома напрямками: організація власного виробництва необхідних ресурсів та організацією МТЗ зовнішніми постачальниками. В основі прийняття даного рішення лежить аналіз і порівняння витрат власного виробництва та виробництва ресурсів зовнішніми поставками. При цьому крім витрат на безпосередньо виготовлення ресурсу необхідно також оцінювати і порівнювати трансакційні витрати взаємодії з власними підрозділами забезпечення та зовнішніми постачальниками. Крім того, необхідно врахувати також наступні фактори, що впливають на прийняття рішення про глибину виробництва: споживчі властивості ресурсу і його якість; технологічні можливості підприємства; необхідний обсяг ресурсу; ритмічність попиту на ресурс; необхідність збереження технологічних секретів; потенціал постачальника і т. д. Визначення масштабів забезпечення передбачає встановлення рівня охоплення ринків ресурсів (локальні або глобальні закупівлі). Під глобальними закупівлями розуміються системні, і на відміну від локальних закупівель, орієнтовані на світовий ринок, міжнародні закупівельні заходи. Організація таких закупівель може здійснюватися на основі встановлення господарських зв'язків з представниками іноземних постачальників або шляхом створення власних закупівельних підрозділів за кордоном. Глобальні закупівлі є стратегічним заходом з довгостроковим ефектом впливу і на початковому етапі викликають значні додаткові витрати. До чинників, визначальним прийняття рішення про організацію глобальних закупівель, відносять наступні: інтенсивну міжнародну конкуренцію; необхідність зниження витрат на закупівлі; необхідність підвищення гнучкості виробництва; жорсткі стандарти якості; відсутність продукту на локальному ринку; доступ до нових технологій; розвиток ринків закупівель та збуту; створення конкуренції серед постачальників і т. д. Визначення ступеня централізації забезпечення припускає вибір однієї з трьох форм організації управління діяльністю виробничого підприємства по МТЗ ресурсами: централізованої, децентралізованої або змішаної. Формування відносин з постачальниками припускає встановлення короткострокових господарських зв'язків чи довгострокових партнерських відносин. Короткострокові господарські зв'язки припускають відсутність гарантій продовження співпраці і будуються за принципом економічної доцільності в короткостроковому періоді. Даний тип відносин з поставника формується при закупівлі стандартних, що не володіють стратегічний значенням ресурсів (загальних і основних) і за наявності чітко визначених умов співпраці. Такі ресурси відрізняються від стратегічних по двом ключовим характеристикам: специфічність активів та додана вартість. Високий ступінь стандартизованість обумовлює низьку ступінь взаємозалежності виробничого підприємства і постачальника, тобто даний тип відносин пов'язаний з низьким ступенем специфічності активів. Крім того, додана вартість таких ресурсів зазвичай є більш низькою, ніж додана вартість стратегічно значущих ресурсів, і вони, таким чином, мають меншу здатністю впливати на споживчу вартість і вартість кінцевого продукту. Партнерські відносини припускають відкритість і взаємодовіру; обмін інформацією, досвідом, підходами до планування та системами, що використовуються; гнучкість і готовність спільно вирішувати проблеми, що виникають; спільну розробку продуктів і процесів; погоджування витрат та прибутку і т. д . Даний тип відносин формується при закупівлі ресурсів, що володіють стратегічним значенням (спеціалізованих і розвинених), і в умовах співпраці на основі тривалих і детальних погоджень. Такі ресурси характеризуються високою добавленою вартістю і в значній мірі визначають диференціацію кінцевої продукції. Концепція розвитку системи забезпечення ресурсами реалізується на базі інтенсивного зростання, інтегративного зростання або зростання за допомогою диверсифікації. Інтенсивне зростання передбачає розвиток системи забезпечення: 1) у межах існуючих ринків закупівель на основі формування і розвитку пропозиції на даних ринках; 2) на основі виходу на нові ринки закупівель; 3) за допомогою організації закупівель нових або модифікованих ресурсів ( що може припускати збільшення їх функціональних можливостей, поліпшення робочих характеристик, розширенням асортименту, підвищенням якості і т. д.). Інтегративний ріст може проявлятися в поглинанні постачальників або організації взаємодій-наслідком з ними. Диверсифікація, в свою чергу, передбачає інвестиції в нові сфери забезпечення - розвиток ринків нових ресурсів. Варто відзначити, що формування системи МТЗ передбачає взаємозалежність і взаємозумовленість рішень щодо всіх розглянутих складових з метою отримання максимального ефекту від обліку і використання всіх властивостей структур МТЗ як логістичної системи. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|