МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Основні поняття МТЗ
Роль і значення МТЗ Рис. 6.1. Роль і значення МТЗ для виробничого підприємства Комерційна діяльність виробничого підприємства по МТЗ ресурсами припускає здійснення наступних (груп) функцій, представлених в табл. 6.2. Таблиця 6.2
Здійснення основних функцій комерційного характеру означає визнання і реалізацію економічного змісту (цінності) предмета забезпечення (ресурсу) і супроводжується зміною його форми вартості і відповідної передачею права (повного або часткового) власності на предмет. Маркетингові функції комерційного характеру полягають в дослідженні, аналізі, визначенні та формуванні пропозиції - реакції виробників на економічний зміст потрібного предмета забезпечення, а також у пошуку, визначенні, виборі і стимулюванні конкретних постачальників (виробників і посередників) необхідних ресурсів. Юридичні функції включають підготовчі, процесуальні, а також функції документального оформлення; супроводжувальні і захисні функції, пов'язані, відповідно, з підготовкою та веденням ділових переговорів, укладенням і юридичним оформленням угод (договорів, контрактів), наглядом і контролем за їх виконанням, їх правовим захистом і ін. Основні функції технологічного характеру за змістом в принципі не відрізняються від функцій збутової діяльності. Різниця полягає в основному в їх спрямованості та послідовності здійснювання. Допоміжні функції технологічного характеру відносяться до функцій МТО в тому випадку, якщо не є прерогативою діяльності допоміжних (заготівельних) або основних виробничих підрозділів підприємства. Технологічні функції, як це і представлено в табл. 6.3, діляться на зовнішні і внутрішні.
Таблиця 6.3
Внутрішні і зовнішні технологічні функції МТЗ
Залежно від системи забезпечення й особливостей руху ресурсів від постачальників (виготовлювачів) до виробничого підприємства розрізняють транзитну (пряму) і складську (непряму, опосередковану) форми МТЗ. У першому випадку ресурси підприємства-споживача поставляються безпосередньо підприємством-виробником, у другому - опосередковано, через склади посередницьких організацій. Транзитна форма відрізняється відносною економічністю, бо виключає цілий ряд функціональних операцій, і відносно високою швидкістю доставки ресурсів. Складська форма дозволяє здійснювати забезпечення підприємства ресурсами в будь-яких нетранзитних кількостях на основі дійсних виробничих потреб. Функціями управління МТЗ ресурсами виробничого підприємства є так звані спеціальні функції управління окремими функціями забезпечення.
Друге питання Система МТЗ виробничого підприємства представляється сукупності суб'єктів з визначеними функціональними повноваженнями і обов'язками, визначеними організаційно-правовими взаємовідносинами і взаємозв'язками в процесі діяльності по МТЗ. Система МТЗ формується у відповідності зі стратегією і політикою МТЗ. Політика МТЗ визначається конкурентною стратегією підприємства - Забезпечення та підтримання мінімально необхідного рівня запасів ресурсів; - Забезпечення оперативної, точної, комплексної, щодо дешевої і надійної доставки ресурсів їх споживачам (аж до конкретного робочого місця). Організація та розвиток системи МТЗ передбачає визначення: - глибини виробництва; - масштабів забезпечення - охоплення ринків ресурсів (локальні або глобальні закупівлі); - ступеня централізації забезпечення (централізована або децентралізована організація забезпечення); - характеру відносин з постачальниками (короткострокові господарські зв'язки або довготривалі партнерські відносини); - концепції розвитку системи забезпечення ресурсами (на базі інтенсивності росту, інтегративного росту або зростання за допомогою диверсифікації). Визначення глибини виробництва, по суті, полягає в визначенні власної частки участі у виготовленні ресурсів, використовуваних у виробництві, і передбачає вибір між двома напрямками: організація власного виробництва необхідних ресурсів та організацією МТЗ зовнішніми постачальниками. В основі прийняття даного рішення лежить аналіз і порівняння витрат власного виробництва та виробництва ресурсів зовнішніми поставками. При цьому крім витрат на безпосередньо виготовлення ресурсу необхідно також оцінювати і порівнювати трансакційні витрати взаємодії з власними підрозділами забезпечення та зовнішніми постачальниками. Крім того, необхідно врахувати також наступні фактори, що впливають на прийняття рішення про глибину виробництва: споживчі властивості ресурсу і його якість; технологічні можливості підприємства; необхідний обсяг ресурсу; ритмічність попиту на ресурс; необхідність збереження технологічних секретів; потенціал постачальника і т. д. Визначення масштабів забезпечення передбачає встановлення рівня охоплення ринків ресурсів (локальні або глобальні закупівлі). Під глобальними закупівлями розуміються системні, і на відміну від локальних закупівель, орієнтовані на світовий ринок, міжнародні закупівельні заходи. Організація таких закупівель може здійснюватися на основі встановлення господарських зв'язків з представниками іноземних постачальників або шляхом створення власних закупівельних підрозділів за кордоном. Глобальні закупівлі є стратегічним заходом з довгостроковим ефектом впливу і на початковому етапі викликають значні додаткові витрати. До чинників, визначальним прийняття рішення про організацію глобальних закупівель, відносять наступні: інтенсивну міжнародну конкуренцію; необхідність зниження витрат на закупівлі; необхідність підвищення гнучкості виробництва; жорсткі стандарти якості; відсутність продукту на локальному ринку; доступ до нових технологій; розвиток ринків закупівель та збуту; створення конкуренції серед постачальників і т. д. Визначення ступеня централізації забезпечення припускає вибір однієї з трьох форм організації управління діяльністю виробничого підприємства по МТЗ ресурсами: централізованої, децентралізованої або змішаної. Формування відносин з постачальниками припускає встановлення короткострокових господарських зв'язків чи довгострокових партнерських відносин. Короткострокові господарські зв'язки припускають відсутність гарантій продовження співпраці і будуються за принципом економічної доцільності в короткостроковому періоді. Даний тип відносин з поставника формується при закупівлі стандартних, що не володіють стратегічний значенням ресурсів (загальних і основних) і за наявності чітко визначених умов співпраці. Такі ресурси відрізняються від стратегічних по двом ключовим характеристикам: специфічність активів та додана вартість. Високий ступінь стандартизованість обумовлює низьку ступінь взаємозалежності виробничого підприємства і постачальника, тобто даний тип відносин пов'язаний з низьким ступенем специфічності активів. Крім того, додана вартість таких ресурсів зазвичай є більш низькою, ніж додана вартість стратегічно значущих ресурсів, і вони, таким чином, мають меншу здатністю впливати на споживчу вартість і вартість кінцевого продукту. Партнерські відносини припускають відкритість і взаємодовіру; обмін інформацією, досвідом, підходами до планування та системами, що використовуються; гнучкість і готовність спільно вирішувати проблеми, що виникають; спільну розробку продуктів і процесів; погоджування витрат та прибутку і т. д . Даний тип відносин формується при закупівлі ресурсів, що володіють стратегічним значенням (спеціалізованих і розвинених), і в умовах співпраці на основі тривалих і детальних погоджень. Такі ресурси характеризуються високою добавленою вартістю і в значній мірі визначають диференціацію кінцевої продукції. Концепція розвитку системи забезпечення ресурсами реалізується на базі інтенсивного зростання, інтегративного зростання або зростання за допомогою диверсифікації. Інтенсивне зростання передбачає розвиток системи забезпечення: 1) у межах існуючих ринків закупівель на основі формування і розвитку пропозиції на даних ринках; 2) на основі виходу на нові ринки закупівель; 3) за допомогою організації закупівель нових або модифікованих ресурсів ( що може припускати збільшення їх функціональних можливостей, поліпшення робочих характеристик, розширенням асортименту, підвищенням якості і т. д.). Інтегративний ріст може проявлятися в поглинанні постачальників або організації взаємодій-наслідком з ними. Диверсифікація, в свою чергу, передбачає інвестиції в нові сфери забезпечення - розвиток ринків нових ресурсів. Варто відзначити, що формування системи МТЗ передбачає взаємозалежність і взаємозумовленість рішень щодо всіх розглянутих складових з метою отримання максимального ефекту від обліку і використання всіх властивостей структур МТЗ як логістичної системи. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|