МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Загальні відомості про АСУТЕМА: ВИЗНАЧЕННЯ, КЛАСИФІКАЦІЯ І ПРИНЦИПИ ПОБУДОВИ АСУТП. ЛЕКЦІЯ № 1 ЗМІСТ Автоматизовані системи управління Конспект лекцій з дисципліни:
технологічними процесами” для студентів 4 курсу ОКР 7.091.901
розробив доц. Діордієв В.Т.
Мелітополь, 2000
Автор: к.т.н, доцент, зав. каф. АСВ Діордієв В.Т.
Розглянуто та схвалено на засіданні кафедри АСВ Протокол № 1, від 03.09.2000р
Затверджено методичною комісією факультету Енергетики Протокол № 1, від 10.09.2000р
Рецензент: зав. каф. ЕСГ к.т.н доц. Мунтян В.О.
Лекція № 1. Визначення, класифікація і принципи побудови АСУТП 4
Лекція № 2. Структурні схеми АСУТП 11
Лекція № 3. Технологічні об'єкти управління у тваринництві 19
Лекція № 4. Технологічні об'єкти управління у рослинництві 29
Лекція № 5. Стадії і етапи створення АСУТП 34
Лекція № 6. Мікро – і міні-ЕОМ – технічна база АСУТП 38
Лекція № 7. Формалізація і математичний опис АСУ 47
Лекція № 8. Види і склад забезпечення АСУ 53
Лекція № 9. Програмне, інформаційне і організаційне забезпечення АСУ 60
Лекція № 10. Динамічне програмування 67
Лекція № 11. Роботизація і гнучкі автоматизовані виробництва 72
Лекція № 12. Пристрої зв'язку з оператором 78
Лекція № 13. Засоби збереження інформації 84
Лекція № 14. Системи автоматизованого проектування й автоматизовані робочі місця спеціалістів СХВ 91
1.1 Загальні відомості про АСУ 1.2 Економічні і соціальні аспекти впровадження АСУ, комп'ютеризації і роботизації. 1.3 Класифікація СА, види АСУ, характеристика АСУТП
Існуючими тенденціями сучасного сільськогосподарського виробництва являються, з одного боку, постійне зростання його масштабів, збільшення кількості і підвищення якості с.х. продукції. З іншого боку – прогресуючий дефіцит робочої сили, що зростає непопулярність монотонної і важкої фізичної ручної праці в рільництві і тваринництві. Найважливішим, а найчастіше єдиним засобом вирішення цих протиріч являється комплексна механізація й автоматизація виробництва. Стаття 21 Конституції СРСР говорить: “Держава піклується про поліпшення умов і охорони праці, його наукової організації, про скорочення, а надалі і повному витисканні важкої фізичної праці на основі автоматизації виробничих процесів у всіх галузях народного господарства”. Незважаючи на щодо тривалу історію свого розвитку, автоматизація досягла відчутних успіхів тільки в другій половині ХХ сторіччя. У ряді галузей народного господарства нашої країни автоматизація піднялася на дуже високий рівень. У сільському господарстві вона почала розвиватися порівняно нещодавно, але вже показали свою високу ефективність. Так, комплексна автоматизація готування кормів на потокових лініях забезпечує зменшення трудових витрат у 4…5 раз і зниження собівартості готування кормів на 30…50% Значний економічний ефект дає автоматизація процесів у птахівництві. На багатьох сучасних птахофабриках, де цілком механізовані й автоматизована роздача кормів, водопостачання, мікроклімат, збір і підрахунок яєць і т.д., умовні витрати праці на виробництво 1000 яєць складають 1.5…2 годин у порівнянні з 18…25 годинами на звичайних колгоспних і радгоспних птахофермах. Також великий ефект дає автоматизація процесів у рослинництві. Наприклад, застосування для післязбиральної обробки зерна автоматизованих зерноочисних і зерноочисно-сушильних комплексів типу ЗАВ і КЗС дає можливість у 2-3 разу знизити витрати праці і значно підвищити якість обробки в порівнянні з неавтоматизованими токами Приведені приклади показують доцільність застосування автоматизації, що дозволяє при зниженні витрат праці одержувати більше продукції при поліпшенні її якості. Водночас, застосовувані в сільському господарстві автоматичні системи відносяться у своїй більшості до класу локальних, що здійснюють автоматизацію окремих установок і процесів, що діють ізольовано, без зв'язку один з одним, не забезпечуючи оптимального керування технологічними процесами й об'єктами в цілому. Одним із шляхів рішення проблеми інтенсифікації с.х. виробництва й економії усіх видів ресурсів, являє створення автоматизованих ліній і комплексів, що дозволяють підвищити продуктивність праці, більш ефективно використовувати сировину і матеріали, енергетичні ресурси і капіталовкладення. Управляти подібними великими технологічними агрегатами або потоковими технологічними лініями неможливо без сучасних засобів автоматики, без високоефективних автоматизованих систем керування технологічними процесами – АСУТП, створюваних на основі новітніх досягнень в галузі теорії керування, обчислювальної і керуючої техніки. Структура курсу АСУТП і кваліфікаційні вимоги наступні. Курс АСУТП включає 32 години лекційних занять і 32 – лабораторно-практичних. Лекційні заняття включають визначення, класифікацію і принцип побудови АСУТП. Розглядаються технологічні об'єкти керування у тваринництві і рослинництві, структурні схеми, види забезпечення і стадії створення АСУТП, застосовувані міні і мікро ЕОМ, засоби збереження і передача інформації, устрої одержання технологічної інформації, а також питання надійності, і ефективності і перспективи впровадження АСУТП. Лабораторно-практичні заняття ставлять своєю ціллю обробку студентами всіх стадій автоматизації варіантів технологічних процесів із визначенням параметрів стійкості, якості і надійності систем із розробкою керуючої програми для мікро ЭОМ того ТП, автоматизація якого передбачається в дипломному проекті.
Читайте також:
|
||||||||
|