МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Питання №1. Історичні аспекти виникнення науки та її розвиток.ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ ТЕМА 1. ОСНОВИ НАУКОЗНАВСТВА І НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
Мета заняття: Навчальна: дати студентам теоретичні знання про предмет, зміст і функції науки, суб’єкти наукової діяльності, структуру і класифікацію науки; Розвиваюча: розвивати у студентів уміння працювати з законодавчими та нормативними документами; Виховна: виховувати у студентів зацікавленість та бажання до вивчення навчальної дисципліни.
План лекції: 1. Історичні аспекти виникнення науки та її розвиток. Поняття, зміст і функції науки. 2. Наукознавство та його розвиток. 3. Структура і класифікація наук. Питання для самостійної роботи: 1. Суб’єкти наукової діяльності 2. Наукова школа Ключові поняття та терміни: наука, наука як соціальний інститут, структура науки, види наукового знання, наукове знання, наукова школа, наукознавство, наукові кадри. Поняття, зміст і функції науки. Науці належить особлива роль в розвитку сучасного суспільства, яка є найважливішим, інтегруючим елементом сучасної культури. Наука справляє вплив на всі структурні елементи суспільства. Наука—складний багатогранний феномен, який можна розглядати з різних точок зору: - З культурологічної — це компонент культури, форма передачі позитивного досвіду, яка забезпечує прогрес суспільства, спадкоємність його розвитку. - З логіко-гносеологічної точки зору — це система знань, особлива форма суспільної свідомості, яка відрізняється від інших форм метою, глибиною, способом відображення світу. - З діяльнісної точки зору — це особлива діяльність, спрямована на одержання і застосування знань. - З практичної — це безпосередня виробнича, практична сила суспільства. Наука — це велика духовна, моральна й інтелектуальна сила суспільства. Чим більше розвивається суспільство, тим більше його прогрес забезпечується розвитком і застосуванням науки. - З інституціональної точки зору — це особливий соціальний інститут, що надає сталості й визначеності суспільним відносинам і, разом з тим, прискорює суспільний розвиток. Інституціональний характер діяльності означає, що в сучасну епоху наукова діяльність є ієрархізованою діяльністю, має складні організаційні форми, спирається на спеціальну матеріальну базу, систему спеціальних методів. - З інформаційної точки зору — це система, створена для збору, аналізу й переробки інформації. В соціології науку визначають як соціальний інститут, який забезпечує виробництво, накопичення знань, а також їх використання в практичній діяльності.
Усім, що ми сьогодні знаємо та вміємо, чим володіємо та користуємось, ми зобов’язані науці. Шлях науки – це шлях мужніх та вольових людей, на прапорі яких написано: „Через терни до зірок”. Давно вже минули часи вчених – самітників, коли відкриття часто залежало від волі випадку. Сьогодні наука – надзвичайно складне суспільне явище зі своїми законами та методологією, зі своєю чітко сформованою системою. Наука – це безперервно розвиваюча система знань об’єктивних законів природи, суспільства і мислення, одержуваних і перетворюваних в безпосередню продуктивну силу суспільства в результаті спеціальної діяльності людей. „Наука – це сила!”–три з половиною століття тому вигукнув основоположник матеріалістичних тенденцій науки Френсіс Бекон, і це переконливо доведено всім ходом сучасного науково–технічного процесу. Читайте також:
|
||||||||
|