МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Кодування інформаціїПлан Курс 1 Лекція № 1 Предмет„Основи інформатики” Тема:Вступ. Основні поняття інформатики. Вид заняття: Актуальність:вивчення предмету „ Основи інформатики” потрібно починати з ознайомлення з основними поняттями інформатики: інформацією, її властивостями, носіями інформації, кодуванням інформації, а для розуміння процесу кодування потрібно мати уявлення про системи числення.
Цілі: 1) Навчальна: ознайомитись з основними поняттями інформатики: інформацією, її властивостями, носіями інформації, кодуванням інформації, системами числення. 2) Виховна: виховувати старанність, уважність.
Інформатика − наука, що вивчає закони накопичування, обробки та пересилання інформації за допомогою сучасних технічних засобів, основним з яких є комп’ютер. Інформація − це знання про навколишній світ і процеси, що відбуваються в ньому, які людина отримує візуально або за допомогою спеціальних пристроїв.
Дві основні форми подання інформації: Безупинна − це розмір, що характеризує процес, який не має розривів або проміжків. Наприклад: температура тіла людини, швидкість руху автомобіля і т.д. Дискретна − це послідовність символів, що характеризує переривчастий розмір, що змінюється. Наприклад: послідовність цифр, літер, код Морзе.
Інформацію можна групувати за різними ознаками: · За джерелом: елементарна (не жива природа), біологічна, соціальна; · За способом передачі і сприйняття: візуальна, аудиальна, тактильна, органолептична (запах і смак).
Джерела отримання інформації: книги, радіо, телебачення, інформаційні комп’ютерні мережі і т.д. Збереження інформації здійснюється за допомогою системи символів на призначеному для цієї мети носії. Символи − це цифри, літери, спеціальні знаки, малюнки і т.д. Носій − це папір, камінь, дерево, магнітофонна стрічка, дискети і т.д.
Властивості інформації:
Інформація достовірна, коли вона не спотворює дійсність. Недостовірна інформація може привести до хибного розуміння або до прийняття неправильного рішення (ця властивість використовується для поширення дезинформації). Повнота інформації відображає її достатність для розуміння та прийняття вірного рішення. Якщо, наприклад, з детективу вилучити розв’язку сюжету, то книжка втратить сенс. Цінність інформації залежить від того, які проблеми можна вирішувати з її допомогою. Актуальну інформацію важливо мати під час роботи в умовах, що змінюються, наприклад, інформацію про погоду або курс цінних паперів. Якщо цінна, зрозуміла та актуальна інформація буде висловлена незрозумілою мовою, то вона буде безглуздою, непотрібною. Отже, крім перелічених властивостей, вона має бути зрозумілою для того, хто її сприймає. З цією метою за роки розвитку людства розроблено багато специфічних засобів передачі інформації різних видів: запис музики у вигляді нотних знаків, математична символіка, азбука Морзе, мова технічних креслень, мови програмування та ін. У залежності від виду інформації обирають різну форму її передачі. Можна перетворювати інформацію з одного виду в інший, наприклад, одержаний лист, тобто сукупність графічних символів можна прочитати вголос, тобто перетворити в сукупність звуків, що можуть бути далі змодельовані у високочастотні електронні коливання, передати на далеку відстань, а далі перетворити ще в якусь форму. Слід зауважити, що не всі звуки, символи, коливання обов'язково мають нести якесь повідомлення, тобто інформацію. Поряд із змістовними сигналами існують так звані шумові сигнали, як такі, що не мають інформаційного навантаження. Для того, щоб певним чином організувати передачу повідомлення, надати йому належної форми, існує процес кодування інформації, тобто перетворення на основі загальноприйнятої системи умовних сигналів або позначок (алфавітів). До кодування можна віднести стенографічне перетворення, модулювання електричних сигналів, переклад іншою мовою. Для представлення будь-якої інформації в сучасних ЕОМ використовують двійкові коди. Інформація, що вводиться за допомогою спеціальних пристроїв перетворюється у відповідний двійковий код і в такому вигляді може зберігатися. З інформацією, що виводиться, здійснюється протилежне перетворення: двійковий код перетворюється у початкову інформацію. Для кодування літер, цифр та спеціальних символів створена спеціальна система кодування, яка має назву код АSСІІ (American Standart Code for Information Interchange - американський стандартний код для обміну інформацією). Він був введений у 1963році та встановлює відповідність між символами та відповідними числами. Основна таблиця кодів АSСІІ має 128 символів. Вона вмішує літери латинського алфавіту та спеціальні символи. Для роботи з використанням національних алфавітів, наприклад, кирилиці, використовують розширену таблицю кодів, що використовує коди, починаючи з 128. Читайте також:
|
||||||||
|