МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||
Діяльність фірми у довгостроковому періоді
Для аналізу діяльності фірми у довгостроковому періоді необхідно зробити де-які припущення. 1. Єдиним довгостроковим пристосуванням є вступ фірм до галузі чи їх масовий відтік з галузі. 2. Всі фірми в галузі мають однакові криві витрат. 3. В дану хвилину галузь, про яку йде мова, галузь з постійними витратами. Після того, як всі довготривалі пристосування завершені, тобто коли тривала рівновага досягнута, ціна продукту буде чітко відповідати кожній точці мінімуму середніх валових витрат фірми і виробництво припадає на ту ж точку. Цей висновок випливає з двох основних факторів: 1) фірми прагнуть прибутку і уникають збитків; 2) при конкуренції фірми вільно вступають в галузь та кидають її. В довгостроковому періоді всі витрати є змінними. В цьому періоді фірми можуть як збільшувати, так і зменшувати масштаби виробництва; в галузь можуть увійти нові фірми, частина фірм може покинути галузь. Економічні прибутки будуть приваблювати в галузь нові фірми (9.11).
P MC P D1 D2 S1 S2 60 AC MR2 60 50 MR1 50 E1 E2 D2 D1 100 Q 100000 110000 Q а) одна фірма б) галузь (1000 фірм) Рис. 9.11. Тимчасові прибуткі і відновлення рівноваги типової фірми (а) і в галузі (б) в тривалому періоді
У довгостроковому періоді за умов конкурентної рівноваги економічний прибуток дорівнює нулю. Ця ситуація називається парадоксом прибутку. Збитки змушують фірми покинути галузь (рис. 9.12).
P P MC D2 D1 S2 S1
50 MR1 50 E2 E1
40 MR2 40 D1
D2 100 Q 90000 100000 Q а) одна фірма б) галузь (1000фірм) Рис. 9.12. Тимчасові збитки і відновлення рівноваги типової фірми (а) і в галузі (б) в тривалому періоді
Мотиви, що приводять до парадоксу прибутку: 1). Позитивний економічний прибуток заохочує нові фірми вступати в галузь досконалої конкуренції. Це збільшує пропозицію і знижує ціну на продукцію до тих пір, поки економічний прибуток у галузі не стане дорівнювати нулю, і фірми будуть отримувати тільки нормальний прибуток. 2). Від’ємний економічний прибуток примушує фірми виходити з галузі. Внаслідок цього пропозиція зменшується, і економічний прибуток знову стає нульовим (див. рис. 9.12). Для того, щоб фірма на ринку досконалої конкуренції знаходилась у стані довгострокової рівноваги необхідно виконання наступних трьох умов: 1) Фірма не повинна мати спонукальних мотивів до збільшення чи зменшення обсягів випуску при наявності заданих розмірів виробничого підприємства. 2) Кожна фірма повинна бути задоволена розмірами існуючого в неї підприємства. 3) Не повинно існувати мотивів, що спонукають нові фірми до вступу в галузь чи старі – до виходу.
Крива пропозиції конкурентної фірми в довгостроковому періоді – це крива, що показує обсяг випуску продукції, який фірма буде виробляти при кожному значенні ціни, щоб досягти максимізації прибутку на довгостроковому інтервалі (рис. 9.13).
Рис. 9.13. Крива пропозиції конкурентної фірми в довгостроковому періоді
Крива пропозиції фірми в довгостроковому періоді буде визначатися частиною кривої довгострокових граничних витрат фірми (LMC), яка розташована вище кривої довгострокових середніх витрат (LAC), що відповідає ціні беззбитковості на довгостроковому інтервалі. Довгострокова ціна беззбитковості – це найменша ціна, при якій фірма може лише покрити свої витрати в довгостроковому періоді. Вона відповідає мінімальному рівню довгострокових середніх витрат фірми. Рівновага галузі у довгостроковому періоді – це ситуація, коли конкурентні фірми не прагнуть ані вступати в галузь, ані покинути її, а також не намагаються збільшити чи скоротити масштаби виробництва. Це відбувається, коли всі фірми в галузі мають середні витрати (АС), що дорівнюють ціні (Р), тобто кожна фірма покриває свої витрати. У цьому випадку економічний прибуток фірм дорівнює нулю, а це означає, що відсутні мотиви, які б спонукали фірми виходити з галузі чи входити до неї. Ринкова пропозиція (пропозиція галузі) складається з обсягів пропозиції всіх фірм, що пропонують свою продукцію на ринку по будь-якій можливій ціні. Довгострокова крива ринкової пропозиції залежить від зміни на довгостроковому інтервалі рівня витрат галузі по мірі розширення обсягів випуску продукції. У тривалому періоді крива пропозиції галузі з постійними витратами є досконало еластичною (рис. 9.14). P D3 D1 D2
50 S P3 P1 P2 S
D3 D1 D2
90000 100000 110000 Q Рис. 9.14. Крива пропозиції галузі з постійними витратами у тривалому періоді
Оскільки вступ чи масовий вихід фірм не впливають на ціни ресурсів і як наслідок, на витрати на одиницю продукції, збільшення попиту викличе розширення галузевого виробництва, але ніяких змін в ціні. Зменшення попиту викличе скорочення виробництва, але ніяких змін в ціні. Однак галузі з постійними витратами – рідкий випадок. Більшість галузей є галузями із зростаючими витратами, при цьому криві їх середніх витрат зсуваються вгору, по мірі того, як галузь розширюється, і вниз, по мірі того як галузь звужується (рис. 9.15) В галузі із зростаючими витратами вступ нових фірм у відповідь на підвищення попиту викличе більш високі ціни на ресурси, і , таким чином, збільшить питомі витрати. Внаслідок цього зростання галузевого обсягу виробництва відбудеться тільки при більш високих цінах. Крива тривалої галузевої пропозиції є східною.
P D3 D1 D2 S 55 P2 50 P1 45 P3 D3 D1 D2 90000 100000 110000 Q Рис. 9.15. Крива пропозиції галузі із зростаючими витратами в тривалому періоді Читайте також:
|
|||||||||||||||
|