Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Діяльність фірми у довгостроковому періоді

 

Для аналізу діяльності фірми у довгостроковому періоді необхідно зробити де-які припущення.

1. Єдиним довгостроковим пристосуванням є вступ фірм до галузі чи їх масовий відтік з галузі.

2. Всі фірми в галузі мають однакові криві витрат.

3. В дану хвилину галузь, про яку йде мова, галузь з постійними витратами.

Після того, як всі довготривалі пристосування завершені, тобто коли тривала рівновага досягнута, ціна продукту буде чітко відповідати кожній точці мінімуму середніх валових витрат фірми і виробництво припадає на ту ж точку.

Цей висновок випливає з двох основних факторів:

1) фірми прагнуть прибутку і уникають збитків;

2) при конкуренції фірми вільно вступають в галузь та кидають її.

В довгостроковому періоді всі витрати є змінними. В цьому періоді фірми можуть як збільшувати, так і зменшувати масштаби виробництва; в галузь можуть увійти нові фірми, частина фірм може покинути галузь.

Економічні прибутки будуть приваблювати в галузь нові фірми (9.11).

 

 

P MC P D1 D2 S1 S2

60 AC MR2 60

 
 


50 MR1 50 E1 E2

D2

D1

100 Q 100000 110000 Q

а) одна фірма б) галузь (1000 фірм)

Рис. 9.11. Тимчасові прибуткі і відновлення рівноваги типової фірми (а) і в галузі (б) в тривалому періоді

 

У довгостроковому періоді за умов конкурентної рівноваги економічний прибуток дорівнює нулю. Ця ситуація називається парадоксом прибутку.

Збитки змушують фірми покинути галузь (рис. 9.12).

 

P P

MC D2 D1 S2

S1

 

50 MR1 50 E2 E1

 

40 MR2 40 D1

 

D2

100 Q 90000 100000 Q

а) одна фірма б) галузь (1000фірм)

Рис. 9.12. Тимчасові збитки і відновлення рівноваги типової фірми (а) і в галузі (б) в тривалому періоді

 

Мотиви, що приводять до парадоксу прибутку:

1). Позитивний економічний прибуток заохочує нові фірми вступати в галузь досконалої конкуренції. Це збільшує пропозицію і знижує ціну на продукцію до тих пір, поки економічний прибуток у галузі не стане дорівнювати нулю, і фірми будуть отримувати тільки нормальний прибуток.

2). Від’ємний економічний прибуток примушує фірми виходити з галузі. Внаслідок цього пропозиція зменшується, і економічний прибуток знову стає нульовим (див. рис. 9.12).

Для того, щоб фірма на ринку досконалої конкуренції знаходилась у стані довгострокової рівноваги необхідно виконання наступних трьох умов:

1) Фірма не повинна мати спонукальних мотивів до збільшення чи зменшення обсягів випуску при наявності заданих розмірів виробничого підприємства.

2) Кожна фірма повинна бути задоволена розмірами існуючого в неї підприємства.

3) Не повинно існувати мотивів, що спонукають нові фірми до вступу в галузь чи старі – до виходу.

P LMC LAC   D   Q

Крива пропозиції конкурентної фірми в довгостроковому періоді – це крива, що показує обсяг випуску продукції, який фірма буде виробляти при кожному значенні ціни, щоб досягти максимізації прибутку на довгостроковому інтервалі (рис. 9.13).

 

Рис. 9.13. Крива пропозиції конкурентної фірми в довгостроковому періоді

 

Крива пропозиції фірми в довгостроковому періоді буде визначатися частиною кривої довгострокових граничних витрат фірми (LMC), яка розташована вище кривої довгострокових середніх витрат (LAC), що відповідає ціні беззбитковості на довгостроковому інтервалі.

Довгострокова ціна беззбитковості – це найменша ціна, при якій фірма може лише покрити свої витрати в довгостроковому періоді. Вона відповідає мінімальному рівню довгострокових середніх витрат фірми.

Рівновага галузі у довгостроковому періоді – це ситуація, коли конкурентні фірми не прагнуть ані вступати в галузь, ані покинути її, а також не намагаються збільшити чи скоротити масштаби виробництва.

Це відбувається, коли всі фірми в галузі мають середні витрати (АС), що дорівнюють ціні (Р), тобто кожна фірма покриває свої витрати. У цьому випадку економічний прибуток фірм дорівнює нулю, а це означає, що відсутні мотиви, які б спонукали фірми виходити з галузі чи входити до неї.

Ринкова пропозиція (пропозиція галузі) складається з обсягів пропозиції всіх фірм, що пропонують свою продукцію на ринку по будь-якій можливій ціні.

Довгострокова крива ринкової пропозиції залежить від зміни на довгостроковому інтервалі рівня витрат галузі по мірі розширення обсягів випуску продукції.

У тривалому періоді крива пропозиції галузі з постійними витратами є досконало еластичною (рис. 9.14).

 
 


P D3 D1 D2

 

50 S P3 P1 P2 S

 

 

D3 D1 D2

 

90000 100000 110000 Q

Рис. 9.14. Крива пропозиції галузі з постійними витратами у тривалому періоді

 

Оскільки вступ чи масовий вихід фірм не впливають на ціни ресурсів і як наслідок, на витрати на одиницю продукції, збільшення попиту викличе розширення галузевого виробництва, але ніяких змін в ціні. Зменшення попиту викличе скорочення виробництва, але ніяких змін в ціні.

Однак галузі з постійними витратами – рідкий випадок. Більшість галузей є галузями із зростаючими витратами, при цьому криві їх середніх витрат зсуваються вгору, по мірі того, як галузь розширюється, і вниз, по мірі того як галузь звужується (рис. 9.15)

В галузі із зростаючими витратами вступ нових фірм у відповідь на підвищення попиту викличе більш високі ціни на ресурси, і , таким чином, збільшить питомі витрати. Внаслідок цього зростання галузевого обсягу виробництва відбудеться тільки при більш високих цінах.

Крива тривалої галузевої пропозиції є східною.

 

 

P D3 D1 D2

S

55 P2

50 P1

45 P3

D3 D1 D2

90000 100000 110000 Q

Рис. 9.15. Крива пропозиції галузі із зростаючими витратами в тривалому періоді


Читайте також:

  1. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  2. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  3. Адвокатська діяльність
  4. Актове діловодство. Діяльність судів. Ведення актових книг
  5. Аналіз методичних підходів до оцінки конкурентоспроможності фірми
  6. Англійська система фізичного виховання. Діяльність Томаса Арнольда.
  7. Антимонопольна діяльність держави
  8. Антимонопольна діяльність держави.
  9. Аудиторська фірма — юридична особа, створена відповідно до законодавства, яка здійснює виключно аудиторську діяльність.
  10. Аудиторської фірми/аудитора про виконані роботи/надані послуги за 200_р.
  11. Банківська діяльність
  12. Банківська діяльність у сфері надання фінансових послуг




Переглядів: 1277

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Пропозиція фірми у короткостроковому періоді | Досконала конкуренція та ефективність

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.