Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні категорії.

Система навчання – повний набір компонентів, що відповідає певній методичній концепції, вона оприділяє цілі, змісти, принципи, методи, прийоми, способи, засоби, форми організації навчання й обумовлюється ними.

Метод навчання – спосіб діяльності, який в найбільшій степені відповідає наміченій цілі. Основні методи в діяльності вчителя:

- показ, пояснення, організація тренування та використання вивченню.

Основні методи в діяльності учнів :

- знайомство (сприйняття), роздуми, тренування, використання на практиці.

Прийоми – елементарний метод, поступок, направлений на вирішення конкретного завдання: наприклад без перекладна семантизація.

Г.В Рогова: метод – сосуд, а прийом його наповнення.

Способи – групи прийомів, які направленні на вирішення більш загальних навчальних завдань.

Засоби – головні і допоміжні навчальні матеріали, які забезпечують процес навчання іноземної мови : урок, підручник, технічні оснащення.

Підхід – стратегія навчання іноземної мови:

1) Біхевіористтський підхід,

2) Індуктивно-свідомий (приклади приводять до вивчення правил)

3) Пізнавальний (вивчення правил)

4) Інтегрований (поєднання свідомих і підсвідомих компонентів)

 

 

Методи наукового дослідження:

Основні методи –

1.Аналіз літературних джерел – потребує наявності певних умінь критичного ставлення до прочитаного, оцінювати.

2.Вивчення позитивного досвіду роботи.

3.Наукове спостереження – цінне, якщо підпорядковано певний меті. Повинно бути цілеспрямованим й доповнюватися тестами, протоколами. Дуже важливе для методичних рекомендацій.

4.Дослідне навчання – проведення масового навчання по запропонованій методиці, проводиться в декількох школах одночасно і впродовж довгого часу. Позитивні результати йдуть в практику всіх шкіл. Це модель навчання.

5.Пробне навчання – основа-ерудиція і педагогічна інтуїція вчителя. Багато гіпотез, постійна варіація методів і вибір найкращого впровадження в роботу цим вчителем.

6.Експеримент – науково поставлений досвід, котрий базується на вивченні варіювання досліджуваного явища за можливого урівноваження всіх інших значущих факторів.

Складові експерименту:

А)Змінні величини (те, що змінюються й порівнюються результати).

Б) Незмінні величини (суб’єктивні) – рівень підготовки експериментальних груп, експериментатор.

В) Незмінні величини (об’єктивні) – кількість учнів, кількість занять, їх тривалість, навчальний матеріал, засоби навчання.

Г)Фінальні змінні величини.

 

ОРГАНІЗАЦІЯ І ПРОВЕДЕННЯ ЕКСПЕРИМЕНТУ:

1)Організація

А)визначити проблему

Б)вивчити історію питання

В)визначити гіпотезу (вузьке конкретне питання)

Г)підготувати експериментальний матеріал.

Д)визначити склад груп

2)Реалізація:

А)написати інструкцію проведення

Б)провести дослід

В)фіксувати його

3) Констатація:

А) кількісно та якісно опрацювати дані

Б) відобразити результати в графічній формі

4) Інтерпретація:

А)сформувати висновки

Б) вказати їх теоретичне значення

В) вказати їх практичне значення

5)Впровадження:

А) перевірити успішність їх практичну доцільність використання.

 

Види експерименту: 1)за складністю методики проведення:

1) Горизонтальний (до навчання і після)

2)Вертикальний ( дві експериментальні групи)

3)Перехресний

 

2)Значущістю: 1)розвідувальний 2)основний

3) Умови проведення: 1)природний – нормальна (програмова) тривалість та періодичність:

А)епізодичний – на уроці чи його частині,

Б)систематичний – серія уроків протягом тривалого часу.

4) лабораторний – в позаурочний час:

А) індивідуальний,

Б)груповий.

Ефективний, коли слід встановити як проходить процес в мозку учня, чим керується учень.

 

Допоміжні методи:

1. Анкетування – суб’єктивний характер.

2. Тестування – діагностичний, прогностичний, констатуючий та змішаний.

3. Бесіда.

4. Хронометрування – фіксація на аудіо – та відео плівку навчального процесу.

5. Осцилографічний аналіз – фіксація змін в часі фізичних явищ, вимови, ритм і т.д.

6. Метод експериментів (компетентних суддів)

 

 


Читайте також:

  1. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  2. Грунтоутворюючі породи та їх категорії.
  3. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  4. Економічні закони і категорії. Пізнання і використання економічних законів
  5. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  6. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  7. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю
  8. Завдання, джерела інформації, методичні прийоми і послідовність процедури контролю
  9. Завдання, об’єкти, джерела інформації і методичні прийоми контролю розрахунків
  10. Завдання, об’єкти, джерела інформації та методичні прийоми ревізії
  11. Завдання, послідовність, джерела інформації і методичні прийоми контролю доходів і фінансових результатів діяльності підприємницьких структур
  12. Загальні методичні рекомендації до проведення занять фізичними вправами з учнями СМГ




Переглядів: 1021

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методика навчання іноземної мови, її завдання та методи наукового дослідження. | Проведення збудження по нервових волокнах.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.