МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ГРАФІКАНадзвичайно збагатило вітчизняну культуру XIV - початку XVII ст. мистецтво графіки, яке було пов'язане переважно з книгописанням. Рукописна книга, прикрашена мініатюрами, заставками, ініціалами, посідала вагоме місце в духовному та культурному житті того часу. Головним центром книгописання залишався Київ. Саме тут у 1397 р. було створено видатну пам'ятку писемності й мистецтва – «Київський псалтир». Виконав його протодиякон Спиридоній на замовлення смоленського єпископа Михайла. Псалтир ілюстровано великою кількістю мініатюр (близько 300),, розміщених безпосередньо в тексті, їх сюжети різноманітні: від біблійних до побутових. Композиції побудовано вільно, з великою фантазією. Зображення й колорит надзвичайно вишукані. Значні зміни в розвитку графіки відбулися в другій, половині XVI ст. Книга ставала потрібною дедалі ширшим верствам населення. В книжкову мініатюру, як і в інші види образотворчого мистецтва, проникають ознаки Ренесансу, спостерігається тяжіння до реалістичнішого трактування, образів. Шлях новим ідеям прокладав відомий майстер Андрійчина Многогрішний - автор ілюстрацій до «Служебника», «Холмського євангелія» та низки інших книг. Відомим осередком книгописання того часу була також Волинь. Найвидатнішою її пам'яткою є славнозвісне «Пересопницьке євангеліє» (1556-1561) – перший переклад Святого Письма зі староболгарської мови тогочасною українською. Книгу прикрашають чотири орнаментальні розвороти з мініатюрами, заставками, кінцівками, ініціалами тощо. Зображення виконано в цілком ренесансному дусі. їх колорит – барвистий та соковитий. Із появою книгодрукування в мистецтві графіки відбулася справжня революція. В Україні вона пов'язана з ім'ям першодрукаря Івана Федорова. У 1574 р. у Львові він надрукував «Буквар» та «Апостол», а в 1580-1581 рр. в Острозі – славнозвісну «Острозьку біблію». Книги було ілюстровано гравюрами - різновидом графіки, невіддільним від друкарства. У львівському «Апостолі» їх дві: книжковий знак Івана Федорова та зображення євангеліста Луки. Після Івана Федорова книгодрукування поширилося по всій Україні. Книгодрукування та пов'язане з ним мистецтво гравюри розширили обрії української культури. Тиражовані книга та гравюра стали доступними широким суспільним верствам. Саме з їх допомогою поширювалися передові тогочасні ідеї та знання. В Україні гравюра набула великої популярності, ставши найпрогресивнішим, наймасовішим і найдемократичнішим видом мистецтва. У ХІУ-ХУІ ст. українське мистецтво розвивалося за надзвичайно складних і несприятливих історичних умов. Проте йому вдалося зберегти й примножити культурні надбання епохи Київської Русі та народні традиції як основу власної самобутності. Водночас мистецтво України розвивалося в контексті європейської культури. Вплив ідей Ренесансу відкривав у ньому нові обрії. Провідну роль у збереженні традицій та розвитку нових тенденцій відігравала в той час Західна Україна. На початку XVII ст. в українській культурі накопичилося достатньо творчого потенціалу для справжнього культурного «вибуху» у наступний період. Читайте також:
|
||||||||
|