Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМА 4: ОБЛІК ПЛАТНИКІВ І НАДХОДЖЕНЬ ПОДАТКІВ ДО БЮДЖЕТУ

Знання

Вимоги, що пред’являються до інформації

Динамічний характер інформації.

Інформація існує тільки в момент взаємодії даних і методів, тобто в момент інформаційного процесу. Інший час вона перебуває в стані даних.

Адекватність використовуваних методів.

Інформація витягається з даних. Однак у результаті використання тих самих даних може з'являтися різна інформація. Це залежить від адекватності обраних методів обробки вихідних даних.

Дані, по своїй суті, є об'єктивними. Методи є суб'єктивними, в основі методів лежать алгоритми, суб'єктивно складені і підготовлені. Таким чином, інформація виникає і існує в момент діалектичної взаємодії об'єктивних даних і суб'єктивних методів.

Для бізнесу інформація є початковою складовою прийняття рішень.

Всю інформацію, що виникає в процесі функціонування бізнесу та керування ним, можна класифікувати певним чином. Залежно від джерела одержання, інформацію розділяють на внутрішню і зовнішню (наприклад, інформація, що описує явища, що відбуваються за межами фірми, але, що мають до неї безпосереднє відношення).

Також інформація може бути класифікована на фактичну і прогнозовану. До фактичної інформації про бізнес відноситься інформація, що характеризує факти, що відбулися; вона є точною. Прогнозована інформація є розрахованою або передбачуваною, тому її не можна вважати точною, вона може мати певну погрішність.

 

Знання – сукупність фактів, закономірностей і евристичних правил, за допомогою яких вирішується поставлене завдання.

Отже, формування інформації відбувається в процесі збору і передачі, тобто обробки даних. Яким же чином з інформації одержують знання?

Все частіше істинні знання створюються на основі розподілених взаємозв'язків різнорідної інформації [19]. Коли інформація зібрана і передана для одержання явно не певного заздалегідь результату, то ви одержуєте знання. Сама по собі інформація в чистому виді безглузда. Звідси слідує висновок, що інформація – це чиєсь тактичне знання, передане у вигляді символів і за допомогою яких-небудь прикладних засобів.

По визначенню Денхема Грэя, "знання – це абсолютне використання інформації і даних, разом з потенціалом практичного досвіду людей, здатностями, ідеями, інтуїцією, переконаністю і мотиваціями".

Знання мають певні властивості, які відрізняють їх від інформації [20].

  1. Структурованість. Знання повинні бути "розкладені по поличках".
  2. Зручність доступу та засвоєння. Для людини – це здатність швидко зрозуміти і запам'ятати або, навпаки, згадати; для комп'ютерних знань – засобу доступу до знань.
  3. Лаконічність. Лаконічність дозволяє швидко освоювати і переробляти знання та підвищує "коефіцієнт корисного змісту". У даний список лаконічність була додана через усім відомі проблеми шуму і непотрібних документів, характерних саме для комп'ютерної інформації – Internet та електронного документообігу.
  4. Несуперечність. Знання не повинні суперечити один одному.
  5. Процедури обробки. Знання потрібні для того, щоб їх використовувати. Одна з головних властивостей знань – можливість їх передачі іншим і здатність робити висновки на їх основі. Для цього повинні існувати процедури обробки знань. Здатність робити висновки означає для машини наявність процедур обробки і висновку та підготовленість структур даних для такої обробки, тобто наявність спеціальних форматів знань.

 

Зіставлення і порівняння понять "інформація", "дані", "знання"

Для того щоб впевнено оперувати поняттями "інформація", "дані", "знання", необхідно не тільки розуміти суть цих понять, але і відчути відмінності між ними. Однак, однієї інтуїтивної інтерпретації цих понять тут недостатньо. Складність розуміння відмінностей вищезгаданих понять – у їх синонімічності. Згадаємо, що поняття Data Mining переводиться на українську мову за допомогою цих же трьох понять: як здобуття даних, витягнення інформації, розкопування знань.

Для того щоб відчути різницю, розглянемо застосування цих трьох понять на простому прикладі.

Для початку зробимо спробу розібратися в цих термінах на простих прикладах.

  1. Студент, що здає іспит, має потребу в даних.
  2. Студент, що здає іспит, має потребу в інформації.
  3. Студент, що здає іспит, має потребу в знаннях.

При розгляді першого варіанта – студент має потребу в даних – виникає думка, що студентові потрібні дані, наприклад, для обчислень. Інформацією в другому варіанті може виступати конспект або підручник. У результаті їх використання студент одержує лише інформацію, що у певних випадках може перейти в знання. Третій варіант звучить найбільше логічно.

Інформація, на відміну від даних, має сенс.

Поняття "інформація" і "знання", з філософської точки зору, є поняттями більш вищого рівня, чим "дані", що виникло відносно недавно.

Поняття "інформації" безпосередньо пов'язане із сутністю процесів всередині інформаційної системи, тоді так поняття "знання" скоріше орієнтоване на якість процесів. Поняття "знання" тісно пов'язане з процесом прийняттям рішень.

Незважаючи на розходження, розглянутих понять, як ми вже відзначали раніше, не є розрізненими і незв'язаними. Вони є частиною одного потоку: на його початку перебувають дані, у процесі передачі яких виникає інформація, і в результаті використання інформації, за певних умов, виникають знання.

У лекції вже відзначалося, що в процесі руху нагору по інформаційній піраміді обсяги даних переходять у цінність знань. Однак більші обсяги даних зовсім не означають і, тим більше, не гарантують одержання знань. Існує певна залежність цінності отриманих знань від якості і потужності процедур обробки даних. Типовим прикладом інформації, яку не можна перетворити в знання, є текст іноземною мовою. При відсутності словника і перекладача ця інформація взагалі не має цінності, вона не може перейти в знання. При наявності словника процес переходу від інформації до знань можливий, але тривалий і трудомісткий. При наявності перекладача інформація дійсно переходить у знання.

Таким чином, для одержання цінних знань необхідні якісні процедури обробки. Процес переходу від даних до знань займає багато часу і коштує дорого. Тому очевидно, що технологія Data Mining з її потужними і різноманітними алгоритмами є інструментом, за допомогою якого, просуваючись нагору по інформаційній піраміді, ми можемо одержувати дійсно якісні та цінні знання.


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. III. Виконання бюджету
  3. IX. Відомості про військовий облік
  4. IX. Відомості про військовий облік
  5. Автоматизовані форми та системи обліку.
  6. Адміністрування податків
  7. Адміністрування податків і зборів.
  8. Акції та їх облік
  9. Акції та їх облік
  10. Алгоритм із застосуванням річної облікової ставки d.
  11. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  12. Алгоритм розробки методичних основ бюджетування




Переглядів: 586

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Властивості інформації | Особливості взяття на облік юридичних осіб

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.