МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тенденції і принципи профорієнтації та їх взаємозв’язок. Рекомендації ЮНЕСКО щодо профорієнтації.4.1. Тенденції професійної орієнтації: Сучасна наука ще не виявила законів і закономірностей професійної орієнтації особистості. Але в ній напрацьовано деякі тенденції, які в подальшому можуть стати закономірностями. Розглянемо їх суть. 1. Відповідність змісту, форм, методів профорієнтації рівню розвитку виробничих сил і виробничих відносин; 2. Єдність інтересів особистості і виробництва в адекватному (повністю відповідному до чогось) професійному самовизначенні кожної особистості. 4.2. Принципи професійної орієнтації. Виділяють три основні групи принципів профорієнтації: теоретико-методологічні, загальнопедагогічні та спеціальні. I. Теоретико-методологічні: 1) принцип системності профорієнтаційного знання; 2) принцип єдності загальної і часткових теорій профорієнтації; 3) принцип ідейно-політичного виховання, формування світогляду; II. Загальнопедагогічні: 1) зв’язок теорії і практики в профорієнтації; 2) виховний характер профорієнтації – у відповідності із завданнями формування гармонійної особистості, в єдності з політичним, трудовим, правовим, екологічним, естетичним, фізичним та іншим вихованням; 3) принцип політехнізму в профорієнтації – у взаємозв’язку з політехнічною освітою; ознайомленням з науковими основами сучасного виробництва та відповідними видами трудової діяльності; 4) доступність і свідомість в профорієнтації – свідоме ознайомлення учнів на різних етапах навчання з професіями, вимогами до професій, професійним зростанням та інше; проба своїх сил в обраній професії; 5) систематичність і наступність в профорієнтації – з I по XI класи; 6) принцип багатоаспектності (комплексності) – в різних напрямах: ідейно-політичному, правовому, соціально-економічному, виробничо-технічному, психолого-педагогічному, медико-фізіологічному і професійному; 7) врахування вікових та індивідуальних особливостей в профорієнтації. III. Окрема група – це специфічні принципи профорієнтації: 1) взаємозв’язок школи, сім’ї, виробництва і громадськості в профорієнтації учнів – в тісному контакті; 2) принцип самостійності: завчасне виявлення інтересів, нахилів і здібностей учнів разом із школою, сім’єю, професійно-навчальними закладами, виробництвом і громадськістю; потім рекомендують відповідну йому професію, однак кінцеве право в обранні професії залишається за самим школярем; 3) принцип вільного вибору професії передбачає врахування потреб суспільства в кадрах, індивідуально-психологічних особливостей, стану здоров’я та бажання особистості. Але не повинно бути самопливу і стихійності. Все під безпосереднім контролем, управлінням педагогів-профорієнтаторів і психологів на основі вивчення особистості. Необхідно формувати визначені професійні наміри – як розвиток “рефлексу мети” у молоді. Це складний процес; 4) принцип дієво-активної спрямованості в профорієнтації – активний пошук своєї професій; 5) принцип розвитку – можливість підвищення кваліфікації, заробітної плати, професійної майстерності і т. д. 6) рівної поваги до різних видів праці, соціальної рівності трудових постів у суспільстві; 7) принцип оптимального поєднання масових, групових та індивідуальних форм профорієнтаційної роботи з учнями та їх батьками. 4.3. Рекомендації ЮНЕСКО щодо профорієнтації. Міжнародна організація ЮНЕСКО дала свої рекомендації щодо профорієнтаційної роботи: І) людина повинна мати право самостійно вибрати професію без будь-якого тиску на неї; ІІ) державі потрібно потурбуватись, щоб забезпечити людині право вільно вибрати професію або приймати рішення, які ведуть до цього вибору; ІІІ) всі громадяни, незалежно від раси, віросповідання мають право користуватись послугами профорієнтаційних служб та професійних консультаційних центрів. Читайте також:
|
||||||||
|