МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Діагностичний, виховний і розвивальний характер профорієнтації.Діагностична концепція в нашій країні розроблялась в 20-30-ті роки XX століття. Вона базувалася на діагностичному дослідженні особистості, ретельному вивченні інтересів і психологічних особливостей, які необхідні для правильного вибору професії. Широко використовувались тести, які були не достатньо досконалі. Виховна концепція активно розроблялась в 60-70-х роках. Основою її є формування інтересів в учнів, їх готовності до вибору професії – перш за все, з врахуванням потреб економічного регіону в кадрах. Основним напрямом її в школі є пропаганда робітничих професій, агітаційні компанії з заохочення учнів до праці у відстаючій на цей момент галузі народного господарства. Ідея диференційованого підходу до проведення профорієнтаційної роботи передбачає попередній розподіл учнів на групи, в залежності від їх життєвих і професійних планів, які відповідають їх професійно важливим якостям, і проведення з ними відповідної вихованої роботи. Це дозволяє вести профорієнтаційну роботу цілеспрямованіше, а тому, і ефективніше. Є також і інші підходи до профорієнтації. Наприклад, в соціології поширена ідея соціально-професійної орієнтації – тобто підготовка молоді до вибору професії і свого місця в суспільстві. У теперішній час розробляється нова система профорієнтації учнів, яка побудована на основі „Концепції державної системи професійної орієнтації населення в Україні”. 7. Концепція державної системи професійної орієнтації населення України (див. додатки І.1.1. і І.1.2), Положення про професійну орієнтацію молоді, яка навчається (див. додаток І.1.3) (самостійна робота).
Завдання і запитання для самоконтролю. 1. Проаналізуйте історичний аспект світового розвитку професійної орієнтації: а) Перша книга з професійної орієнтації ____ була видана в ___ в ___ році. (назва) (країна) б) Психодіагностичні тести з метою профорієнтації вперше були запропоновані в ____________ ________ в _______ році. (країна) (автор) в) Бюро допомоги у виборі професії вперше було організовано в ______________ __________ в ______ році. (країна, місто) (ким) г) Перша книга з професійної орієнтації _____ у царській Росії була напи- (назва) сана _____________ в _______ році. (автор) ґ) Перша установа з надання допомоги молоді у виборі професії в СРСР під назвою ________ була створена в _________ в _______ році. (місто) д) Професійна орієнтація в СРСР у різні періоди реалізувалася на основі концепцій: · в 20-20-х роках _________________; · в 50-70-х роках _________________; · в 70-80-х роках _________________. 2. Проаналізуйте процес становлення профорієнтації в Росії й Україні. 3. Проаналізуйте Концепцію державної системи професійної орієнтації населення в Україні. 4. Проаналізуйте діагностичний, виховний і розвивальний характер професійної орієнтації учнівської молоді. 5. Які рекомендації стосовно вибору професії дає ЮНЕСКО? 6. Проаналізуйте тенденції та принципи професійної орієнтації учнівської молоді та обґрунтуйте їх взаємозв’язок.
Читайте також:
|
||||||||
|