МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Методологічні основи профорієнтації.Мета і завдання профорієнтації. Мету профорієнтації варто розглядати в загальному зв’язку з більш широкими цілями і завданнями трудової підготовки людини, школярів (формування готовності до праці, так сказати вироблення сукупності якостей і властивостей. що обумовлюють потребу і можливості успішного, з користю для суспільства, із задоволенням для себе працювати в народному господарстві). Зміни, що відбуваються в суспільстві і виробництві змінюють частково і мету профорієнтації. У даний час вона трактується так: метою профорієнтації учнів є формування в них стійких мотивів самореалізації в професійній діяльності. Виходячи з цього можна виділити наступні завдання профорієнтації: - розробка і реалізація системи інформації про професії і народне господарство; - створення системи самопізнання; - забезпечення професійною консультацією; - створення умов для здійснення перевірки своїх професійних намірів; - створення системи підготовки профорієнтаторів (профорієнтологів). В основу методології профорієнтації покладені ідеї світових вчених з питань вибору професії, трудової і професійної діяльності, а також фундаментальні дослідження з педагогіки, психології, фізіології, соціології та інших наук. Під методологією профорієнтації розуміють учення про основні положення (закономірності і принципи), структуру і методи дослідження наукових проблем професійного самовизначення і про вдосконалення практичних методів впливу на молодь з метою оптимізації інтересів особистості та суспільства у питаннях вибору професій. Основні положення – це ідеї концептуального характеру. Концепції: діагностична, виховна, концепція диференційованого підходу та інші. В соціології отримала розвиток ідея соціально-професійної орієнтації, тобто підготовка молоді до вибору професії і свого місця в суспільстві. Зараз розробляється концепція комплексного підходу до профорієнтації, тобто в ній поєднується діагностика, виховання особистості в плані підготовки її до вибору професії. До методологічних питань профорієнтації відносяться і питання визначення і розвитку системи профорієнтації. В сучасних умовах йде розробка такої системи з опорою на ряд вихідних положень: 1. Професійна орієнтація являє собою системну діяльність, яка включає мету, завдання, принципи, форми, методи, умови, критерії ефективності, рівні, напрямки, аспекти та інші системо- і структуроутворюючі елементи. 2. Система профорієнтації школярів є підсистемою загальної системи трудової і професійної підготовки. 3. Система профорієнтації – це частина загальної системи соціальної орієнтації особистості в структурі виробничих сил і виробничих відношень, які склались на сучасному етапі розвитку суспільства. 4. Професійна орієнтація відноситься до соціальних систем, які функціонують в суспільстві, вона порушує різні проблеми, в тому числі і пов’язані з розвитком людського фактору суспільного виробництва. 5. На ефективність профорієнтації впливає безліч різних суб’єктивних і об'єктивних факторів. Тому ця система тяжко піддається організації і управлінню. Ці та інші причини дозволяють вважати систему профорієнтації складною. Виходячи з цих положень випливає наступне визначення системи профорієнтації учнівської молоді. Система профорієнтації школярів – це науково обґрунтована, організована, керована діяльність різних державних і суспільних організацій, підприємств, установ і школи, а також сім’ї, яка спрямована на вдосконалення процесу професійного і соціального самовизначення учнів в інтересах особистості і суспільства в цілому. На кожному етапі суспільного розвитку система профорієнтації вирішує певні завдання. Наприклад, в 30-ті роки висувалися завдання переважної орієнтації молоді на робітничі, інженерні і військові професії, з середини 50-х років на робітничі професії; в 80-х роках на професії сільськогосподарського виробництва, педагогічні, військові, інженерні, робітничі професії основних і допоміжних виробництв та на професії обслуговуючої праці. Загальна мета системи профорієнтаційної роботи зі школярами – підготовка учнів до активного, мобільного, свідомого професійного самовизначення та трудового становлення особистості, які задовольняють і узгоджують інтереси особистості та суспільства. В систему профорієнтаційної роботи з учнівською молоддю входять наступні основні компоненти: завдання і функції, основні компоненти (напрями), а також зміст, форми і методи в різні періоди і етапи цієї системи. Вони будуть розглянуті нами нижче у темі 1.3. Читайте також:
|
||||||||
|