Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Проектування службових приміщень

Рисунок 1 – План гардеробу для персоналу

Склад побутових приміщень для персоналу: гардеробні для персоналу, гардероби для офіціантів (для підприємств з обслуговуванням офіціантами), душові, умивальні, туалети, приміщення для особистої гігієни жінок (проектується в підприємстві, якщо в найбільш численну зміну працює 100 і більш жінок), приміщення для прийому їжі (кімнати персоналу).

Оптимальні умови, що створюються на робочому місці завдяки застосуванню високопродуктивного устаткування і поліпшенню мікроклімату в робочому приміщенні, відповідності робочого місця антропометричним даним і вимогам фізіології праці, не єдиний показник турботи про працівників підприємства харчування. До перерахованих заходів варто додати також і продумане проектування зони побутових приміщень для персоналу.

Проектування побутових приміщень

План

Тема 5. Технологічний розрахунок та проектування приміщень для відвідувачів, адміністративно-побутових, технічних та інших приміщень

1. Склад, технологічні вимоги до проектування і методика визначення площі побутових приміщень.

2. Склад, технологічні вимоги до проектування і методика визначення площі: службових приміщень.

3. Склад, технологічні вимоги до проектування і методика визначення площі технічних приміщень.

4. Склад, технологічні вимоги до проектування і методика визначення площі приміщень для споживачів.

 

В залежності від типу підприємства харчування всі приміщення, що входять до його складу, підрозділяються на кілька функціональних груп. Це приміщення для споживачів, виробничі, складські, службові, побутові, технічні. У даній лекції розглянуті особливості проектування окремих приміщень, що входять у групу приміщень для споживачів (вестибуль, аванзал, зал, роздача), службових (кабінет директора, контора, головна каса), побутових (приміщення персоналу, гардероб для персоналу, білизняна), технічних (електрощитова, машинне відділення холодильних камер, тепловий вузол, вентиляційна).

 

 

Побутові приміщення (гардероби, душові, санвузли) розташовуються єдиним блоком на першому, цокольному або підвальному поверсі. Побутові приміщення необхідно проектувати із самостійним входом для можливої ізоляції їх від інших приміщень. Разом з тим повинна дотримуватися зручний зв'язок персоналу з усіма функціональними групами приміщень підприємства харчування.

Приміщення для прийому їжі рекомендується розташовувати в групі виробничих приміщень, ближче до гарячого цеху і мийного столового посуду. Це приміщення повинне мати природне висвітлення, обладнатися столами для прийому їжі і диванами для відпочинку.

Гардероби для офіціантів повинні проектуватися окремо і призначені вони для переодягання і збереження спеціального одягу.

Гардеробні для персоналу проектуються з розрахунку збереження в них одягу 85% працюючих у підприємстві. Площа їх визначається виходячи з наступних норм: для верхнього одягу – 0,1 м2 на один працівника, для санспецодягу і домашнього одягу – відповідно 0,25 м2. У підприємствах, де працює менш 100 чоловік, передбачається спільне збереження усіх видів одягу.

У підприємствах харчування місткістю більш 50 місць проектуються окремо чоловічий і жіночий гардероби. При проектуванні загальних гардеробів обов'язково передбачається кабіна для перевдягання габаритами 1,0 х 1,2 м. При проектуванні роздільних гардеробів площа жіночого гардероба складає 2/3 загальної площі гардеробних.

Душові кабіни передбачаються з розрахунку одна душова сітка на 10 чоловік, що користуються душовими (50% працюючих у максимальну зміну). Розміри душових кабін на плані 0,9 х 0,9 м. Душові кабіни повинні мати приміщення для перевдягання, розмірами 0,6 х 0,9 м.

Не допускається розміщати душові в зовнішніх стін.

Туалети для персоналу можуть проектуватися як у блоці побутових приміщень, так і самостійно. У багатоповерхових будинках вони повинні бути на кожнім поверсі. Відстань від робочих місць до туалетів не повинне перевищувати 75 м. Входи в них улаштовують через тамбури (шлюзи), де розміщають один умивальник на 4 кабіни. Туалети для персоналу розраховують у залежності від чисельності працюючих у максимальну зміну: для жінок – один унітаз на 15 чоловік, для чоловіків – один унітаз і один пісуар на 30 чоловік. Розміри кабіни – 1,2 х 0,8 м.

На великих підприємствах харчування побутові приміщення проектуються по типі санітарного пропускника, де персонал перед початком роботи проходить гардероб верхнього і домашнього одягу, душові, гардероб спецодягу.

 

 

 

 


 

1. Шафа для одягу. 2. Раковина. 3. Унітаз. 4. Ларь для білизни. 5. Стелаж стаціонарний.

Білизняна призначена для збереження запасу чистої білизни (халати, фартухи, рушники, скатертини і т.п.), видачі його обслуговуючому персоналові і збереження в спеціальних ларях брудної білизни. Проектується білизняна в безпосередній близькості від гардеробної. Площа білизняної визначається по кількості шаф для збереження білизни. Місткість шафи – 60 комплектів, норма білизни на 1 чоловік – 3 комплекти.

 

До службових приміщень відносять: кабінет директори, контору (бухгалтерія), головну касу.

Групу службових приміщень варто проектувати єдиним блоком, що допускається розташовувати на будь-якому поверсі будинку. Підходи до них не повинні перетинати виробничі і складські приміщення. Одночасно повинна вільно здійснюватися зв'язок із усіма цехами і службами підприємства.

Кабінет директора рекомендується розміщати біля залу, головну - у безпосередній близькості від контори (бухгалтерії). Всі адміністративні приміщення повинні мати природне висвітлення й оснащуватися відповідним устаткуванням (конторськими столами, шафами, кріслами, диванами, вішалками й ін.) Площа службових приміщень приймають з розрахунку 4м2 на один службовця.

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. VII. Етап проектування
  3. VII. Етап проектування
  4. Автоматизація проектування напівзамовлених ВІС.
  5. Акустичний контроль приміщень через засоби телефонного зв'язку
  6. Варіантне проектування будівельного виробництва.
  7. Варіантне проектування технології зведення будівель та споруд.
  8. Вентиляція виробничих приміщень
  9. Вентиляція виробничих приміщень
  10. Вентиляція виробничих приміщень. Види вентиляції.
  11. Вентиляція приміщень
  12. Вибір мікропроцесорного комплекту для проектування обчислювальних пристроїв і систем




Переглядів: 2086

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Раковина для рук | Проектування технічних приміщень

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.