Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ситуація ІІІ. Є професійний план при відсутності нахилів.

Причини, що обумовили відсутність нахилів:

- наявність багатьох конкуруючих видів діяльності, якими цікавиться підліток;

- відсутність у класному, позакласному і позашкільному житті видів праці, які моделюють майбутню професійну діяльність;

- неправильне виховання в сім’ї.

Виявлення причин, за якими в учня відсутні нахили, допоможе профконсультантові визначити ступінь обґрунтованості вибору підлітка, а значить, зробити висновок про необхідність затвердити або відкорегувати план.

Ситуація ІV. Є професійний план який узгоджений з нахилами.

Не потребується корегувального втручання профконсультанта. Лише в тих випадках, коли учень не має запасного варіанту на випадок виникнення невизначених перешкод на шляху до досягнення мети – необхідно обміркувати ряд варіантів з підлітком в першій бесіді (повторну бесіду проводити не потрібно).

Ситуація V. Професійний план не узгоджений з нахилами (конфліктна ситуація).

Можливі варіанти:

1. Нахили учня не узгоджуються з потребами суспільства в спеціальності певного профілю, і він свідомо вибирає більш “дефіцитну” професію. Профконсультант з’ясовує, які мотиви вибору професії і чи правильне уявлення має підліток про майбутню роботу.

2. Учень не знає, що може отримати професію, яка сприяє відповідним його нахилам і рівню здібностей.

Профконсультант повідомляє інформацію.

3. Нахили учня відповідають потребам суспільства, але під впливом батьків, однолітків, випадкових обставин він вибрав професію, що не відповідає його нахилам. Необхідно:

- більш глибоко дослідити мотиви вибору професії;

- у бесіді пояснити учневі про можливі наслідки випадкового вибору;

- повідомити учневі інформацію з декількох суміжних професій, що відповідають його нахилам;

- організувати бесіди з батьками підлітка.

4. Учень має хибне уявлення про вибрану професію і вважає, що вона відповідає його нахилам. Профконсультант інформує підлітка, і в залежності від його реакції, план корегується та схвалюється.

5. Методика проведення професійної консультації вчителем трудового навчання та класним керівником.

На основі вивчення індивідуальних якостей особистості і визначення типу ситуації для даного випадку вчитель трудового навчання обмірковує з учнем рівень його підготовленості до вибору професії, намічає план його самопідготовки, активізації практичної проби сил в ході трудового навчання, виробничої практики, розвитку якостей особистості, стимулювання появлення ініціативи і самостійності в процесі підготовки до вибору професії

Успіх всієї профорієнтаційної роботи залежить від знань вчителем психології особистості, методів її вивчення, вміння знайти на основі цього вивчення індивідуальний підхід до кожного учня.

У роботі необхідно керуватися принципом “дізнатись, до чого здатний учень”, а “не хто більш, чи менш розвинений”.

Послідовність роботи вчителя з профконсультації:

- спостерігає за учнями в процесі навчальної і трудової діяльності, визначає їх нахили і здібності;

- встановлює, чи вибрав учень певну професію чи групу професій;

- виявляє (в учня) мотиви вибору ним цієї професії;

- уточнює (за довідником) відомості про професію, яка цікавить учня (або вибрану учнем);

- знайомиться з матеріалами медичного обстеження, встановлює, чи відповідає здоров’я учня вимогам та специфіці вибраної ним професії;

- уточнює потреби народного господарства міста, району, області в кадрах з професії, вибраної учнем;

- приймає участь у підготовці висновків про рекомендовані сфери трудової діяльності для учнів.

Якщо вибрана професія не відповідає особливостям індивіда, вчитель намічає і проводить комплекс заходів з безконфліктної переорієнтації учня на іншу сферу діяльності, яка йому більше підходить. Для цього:

- знаходить відомості про ті професії, які найбільш відповідають психофізіологічним якостям особистості і характеризуються більш високим попитом;

- намічає і проводить заходи з розширення в учня уяви про рекомендовану професію (бесіда, перегляд кінофільмів і т.д.);

- повідомляє додаткові відомості про шляхи оволодіння професією, можливості працевлаштування, про режим і оплату праці, про професійні навчальні заклади, умови прийому і навчання в них;

- підтверджує думку учня про правильність обраної професії.

Якщо обрана професія відповідає психофізіологічним якостей особистості та співпадає з потребами суспільства, вчитель дає рекомендації з поглиблення знань, необхідних для оволодіння цією професією, поради з перевірки своїх можливостей у трудовій діяльності.

Робота класного керівника з індивідуальної профконсультації учнів.

І. Послідовність роботи.

1. Визначити наявність професійного плану в підлітка. Професійний план наявний, якщо учень називає: а) професію (або сферу діяльності), б) навчальний заклад, де він має намір її отримати.

2. Визначити вираженість нахилів у підлітка. Нахили виражені, якщо учень довгий час займається самостійно будь-яким видом діяльності (в гуртку, в школі і т.п.).

3. Визначити відповідність професійних планів і нахилів. Професійний план і нахили відповідні, якщо: зміст діяльності, яка характеризує нахили, можна поставити в зв’язку з обранням виду діяльності.

4. Вирішити питання про якість наявного у підлітка професійного плану. Професійний план можна підтримати, якщо: а) план обґрунтований (відповідь про причину вибору професії можна співвіднести зі змістом праці, наявне усвідомлення власної профпридатності, підліток інформований про перспективи професійного росту, підвищення освітнього рівня); б) відсутні медичні протипоказання до вибраної професії і вікові обмеження до її оволодіння; в) відсутні психологічні протипоказання до вибраної професії; г) професійний план відповідний реальним можливостям школяра на цьому етапі для вступу у вибраний навчальний заклад (зможе витримати курс, скласти іспит зі спеціальності і т.д.).

5. Намітити завдання подальшої індивідуальної роботи з отримання, коректування або формування професійного плану підлітка.

ІІ. Особливості дій класного керівника в конкретній профконсультаційній ситуації.

1. Професійний план наявний:

а) узгоджується з нахилами – нахили виражені. Необхідно особливу увагу звернути на реальність вступу в запланований навчальний заклад. Обговорити запасні варіанти на випадок непередбачуваних обставин.

б) не узгоджений з нахилами – необхідно з’ясувати причину невідповідності плану, вирішити, чи потрібно прагнути до їх відповідності. Якщо треба формувати новий план з врахуванням нахилів, попередньо вибраного напрямку і типом навчального закладу; якщо ні – перевірити відповідність уявлень про вибрану професію реальному змісту діяльності в певній сфері. в залежності від результатів схвалити або відкоригувати.

2. Професійний план відсутній:

З’ясувати, чи усвідомлює підліток наявні в нього нахили як основу майбутнього вибору або має намір вибрати професію в іншій діяльності.

У першому випадку допомогти вибрати навчальний заклад, обговорити позитивне і негативне в кожному варіанті отримання професії.

У другому випадку працювати, як з тим, що немає нахилів, враховуючи спеціальні здібності, які проявляються в процесі діяльності, в якій наявні нахили.

 

Завдання та запитання для самоконтролю

1. Обґрунтуйте суть професійної консультації учнів та її види.

2. Які форми і методи профконсультації використовуються в роботі з учнями?

3. Назвіть і обґрунтуйте профконсульційні ситуації, які виникають у роботі з учнями.

4. Визначте методику проведення професійних консультації вчителем трудового навчання та класним керівником.

 

 


Читайте також:

  1. V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
  2. V. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
  3. А — позитивна умовна реакція натискання на клавішу, В — бурхлива емоційно-рухова реакція за відсутності харчового підкріплення сигналу.
  4. Бистрість – це здатність людини до термінового реагування на подразники та до високої швидкості рухів, що виконуються при відсутності значного зовнішнього опору.
  5. Втома породжує у працівника стан, який призводить до помилок в роботі, небезпечним ситуаціям і нещасним випадкам.
  6. Головні визначення – безпека, загроза, небезпека, надзвичайна ситуація, ризик.
  7. Головні визначення – безпека, загроза, небезпека, надзвичайна ситуація, ризик.
  8. Демографічна ситуація в Україні
  9. Демографічна ситуація: відтворення населення та прогноз
  10. Детермінанти ефективності менеджера як лідера зі змін: особистість лідерів зі мін, загальна ситуація, стиль лідерства та управління
  11. Допрофесійний український театр
  12. Дотримання мовного етикету у різних ділових ситуаціях




Переглядів: 1635

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Типологія профконсультаційних ситуацій. | Суть, фактори, типи і види професійного відбору.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.