МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Доходи державного бюджету
Доходи державного бюджету є фінансовою базою діяльності держави. Їх склад, форми мобілізації залежать від системи і методів господарювання, а також від економічних завдань, які вирішує суспільство в той чи інший період. Доходи державного бюджету – це економічні відносини, які складаються у держави з юридичними та фізичними особами в процесі формування централізованого фонду грошових коштів держави. Формою цих економічних відносин служать різноманітні види податків, зборів і обов’язкових платежів юридичних та фізичних осіб в бюджет. Склад доходів державного бюджету визначається Бюджетним кодексом України та законами про державний бюджет на відповідний бюджетний рік. Починаючи з 2000 року, державний бюджет поділено на дві складові частини: загальний фонд та спеціальний фонд, що має забезпечити прозору та реальну систему оцінки усіх джерел доходів і визначених пріоритетів їх витрачання. Доходи загального фонду державного бюджету призначені для забезпечення фінансовими ресурсами загальних видатків і не спрямовуються на конкретну мету. Доходи спеціального фонду державного бюджету включають доходи, призначені на конкретну мету. До доходів загального фонду державного бюджету зараховуються у повному обсязі: - податок на додану вартість; - податок на прибуток підприємств (крім податку на прибуток підприємств комунальної власності); - збір за спеціальним водокористування; - збір за спеціальне виккористання лісових ресурсів державного значення; - платежі за користування надрами загальнодержавного значення; - акцизний збір із вироблених в Україні та везевих на теріторію України товарів; - плата за ліцензії на певні види господарської діяльності (крім тих, що видаються Радою Міністрів Автономної Республіки Крим, виконкомами місцевих рад та місцевими органами влади); - кошти, отримані за вчинення консульських дій на території України, та частина коштів за вчинення консульських дій за межами України; - ввізне мито; - рентна плата за нафту, природний газ що видобувається в Україні; - державне мито в частині, що відповідно до закону зараховується до державного бюджету; - надходження від санкцій, що застосовується за рішенням у повноважених посадових осіб Антимонопольного комітету України, інших органів виконавчої влади; - кошти від реалізації майна, конфіскованого за рішенням суду, скарбів, майна, одержаного державою в порядку спадкоємства чи дарування, безхазяйного майна; - надходження від реалізації розброньованих матеріальних ціностей мобілізаційного резерву; - рентна плата за транзитне транспортування природного газу; - рентна плата за транспортування нафти та нафто продуктів магістральними нафтопроводами; - надходження коштів від реалізації надлишкового озброєння, віської та спеціальної техніки, іншого майна Збройних Сил України; - кошти, що надійдуть від рекламодавців алкогольних напоїв і тютюнових виробів; - плата за наданні в оренду ставки, що знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення; - плата за митне оформлення товарів і транспортних засобів; - митні збори; - плата за оренду цілісних майнових комплексів та іншого державного майна; - вивізне мито; - єдиний збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України; - кошти від перевищення валових доходів над видатками НБУ. До доходів спеціального фонду державного бюджету належать: - акцизний збір із вироблених в Україні та із ввезених на територію України нафто продуктів і транспортних засобів; - 50 відсотків виконавчого збору, стягнутого державною виконавчою службою; - збори на обов’язкове державне пенсійне страхування, що сплачуються при здійсненні безготівкових операцій з купівлі-продажу валют, торгівлі ювелірними виробами; - 90 відсотків портового (адміністративного) збору; - власні надходження бюджетних установ, які утримуються за рахунок коштів державного бюджету; - надходження від реалізації матеріальних ціностей державного резерву; - надходження до Фонду соціального захисту інвалідів; - збір за забруднення навколишнього природного середовища; - збір за проведення гастрольних заходів; - збір за геологорозвідувальні роботи виконанні за рахунок коштів державного бюджету; - надходження від плати за оформлення посвідчення закордоного українця; - збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства; - кошти від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній власності, на яких розташовані об’єкти, які підлягають приватизації; - відсотки за користування пільговим довгостроковим державним кредитом, наданим молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво та придбання житла. Найбільшим джерелом доходів державного бюджету є податок на додану вартість. Так, якщо в 1997 році його частка в доходах державного бюджету становила 51,6%, то у 1998 - 2002 роках вона знизилась і склала у 2002 році 32,5%. Другим за величиною джерелом надходжень до державного бюджету є податок на прибуток підприємств. Його частка в доходах державного бюджету в 1999 році становила 7,8%, у 2002 році – 19,7%. Третє за значенням дохідне джерело державного бюджету – акцизний збір. У 1997 році його частка в доходах державного бюджету склала 4,6%, у 2002 році – 9,4%. Останніми роками підвищується роль неподаткових джерел формування державного бюджету, зокрема надходжень коштів від приватизації державного майна, рентної плати за нафту і природний газ, що видобуваються в Україні, та різниці в цінах за природний газ. В цілому частка неподаткових надходжень державного бюджету в 1998 році становила 13,2%, а в 2002 році – 27,9%. Збільшення доходів державного бюджету має відбуватися не за рахунок посилення податкового навантаження на економіку, а шляхом глибокої лібералізації податкового законодавства, розширення бази оподаткування, створення сприятливих умов для розвитку виробництва, приватного підприємництва, скорочення нелегального тіньового обігу. Необхідною умовою зміцнення дохідної бази бюджетів усіх рівнів є невідкладне прийняття Податкового кодексу, проведення на його основі радикальної податкової реформи. У процесі здійснення податкової реформи передбачається скасування податкових пільг, які надаються за галузевим принципом, а також припинення економічних експериментів, пов’язаних з пільговим оподаткуванням. Одночасно повинні бути передбачені можливості стимулювання інноваційної та інвестиційної діяльності суб’єктів господарювання незалежно від того, до якої галузі вони належать, а також звільнення від оподаткування доходів громадян, що інвестуються у цінні папери. Потребують подальшої фіскальної підтримки спеціальні (вільні) економічні зони, а також території пріоритетного розвитку та зі спеціальним режимом інвестування, які довели свою спроможність залучати та ефективно використовувати інвестиційні ресурси, в т.ч. й іноземні. Реформування податкової системи має супроводжуватись ефективними структурними заходами, спрямованими на досягнення необхідної результативності політики доходів.
Читайте також:
|
||||||||
|