Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Планування видатків установ охорони здоров’я

Видатки установ охорони здоров’я згідно з економічною класифікацією включають поточні видатки, а саме: оплату праці працівників бюджетних установ, нарахування на заробітну плату, придбання предметів і матеріалів, видатки на відрядження, оплату послуг з утримання бюджетних установ, оплату комунальних послуг та енергоносіїв та інші; а також капітальні видатки: придбання капіталу, в тому числі придбання обладнання і предметів довгострокового користування, капітальне будівництво та капітальний ремонт.

Категорія витрат “Придбання предметів постачання і матеріалів, оплата послуг та інші видатки” включає закупівлю матеріалів, канцелярського обладнання, предметів для поточних господарських потреб, продуктів харчування, медикаментів та перев’язувальних матеріалів, довідкової, офіційної та періодичної літератури.

Видатки на харчування визначають за встановленими нормами. Їх розраховують із раціону харчування, що визначає добову норму набору продуктів у роздрібних цінах на ці продукти. Витрати обчислюють виходячи з середньорічної кількості ліжок, кількості днів функціонування ліжка на рік і грошової норми на харчування хворого в день.

Видатки на придбання обладнання та інвентарю включають придбання малоцінних та швидкозношуваних предметів з терміном служби менше року, реактиви, хімікалії, спеціальний посуд. Перелік інвентаря, обладнання для лікарень, поліклінік та інших установ охорони здоров’я визначають у межах табеля обладнання, що затверджується Міністерством охорони здоров’я.

Видатки на придбання м’якого інвентаря та обмундирування включають придбання постільної білизни, спецівки, захисного одягу, захисного та спеціального взуття, штор, занавісок та інші.

Оплата послуг з утримання установ охорони здоров’я включає оплату транспортних послуг та утримання транспорту, ремонт обладнання та інвентаря, поточний ремонт будівель та споруд, ремонт м’якого інвентаря і обмундирування, технічне обслуговування комп’ютерної, розмножувальної та медичної техніки

До категорії витрат “Оплата комунальних послуг та енергоносіїв” належать платежі з оплати установами охорони здоров’я комунальних послуг та енергоносіїв: оплата теплопостачання, водопостачання і водовідведення, електроенергії, природного газу, оплата інших видів енергії (вугілля, дров, мазуту), оплата інших комунальних послуг (ліфт, сміттєпровід).

Категорія “Придбання основного капіталу” включає видатки на придбання обладнання і предметів довгострокового користування, в тому числі придбання спецавтомобілів, приладів, машин, іншого виробничого обладнання, а також невиробничого обладнання і предметів довгострокового користування: меблів, комп’ютерної та розмножувальної техніки, обладнання для їдалень. Ця категорія передбачає також видатки на капітальне будівництво та капітальний ремонт.

Спрямування коштів на придбання обладнання, капітальний ремонт та інші капітальні видатки в умовах обмеженості бюджетних ресурсів здійснюється за умови повного забезпечення фінансування поточних невідкладних витрат установи в цілому.

 

9.24. Видатки на заклади культури і мистецтва

В Україні заклади культури і мистецтва виконують велику роботу з культурного обслуговування населення, сприяють розвитку народної творчості.

У 1992 році Верховна Рада України прийняла Основи законодавства України про культуру, де визначені правові, економічні, соціальні, організаційні засади розвитку культури та її спрямованість на такі цілі:

- реалізацію суверенних прав України у сфері культури;

- відродження і розвиток культури української нації та культур національних меншин, які проживають на території України;

- забезпечення свободи творчості, вільного розвитку культурно-мистецьких процесів, професійної та самодіяльної художньої творчості;

- реалізацію прав громадян на доступ до культурних цінностей;

- створення матеріальних і фінансових умов для розвитку культури.

Фінансування культури здійснюється на нормативній основі за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів та додаткових джерел фінансування.

Держава гарантує необхідні асигнування на розвиток культури в розмірі не менше восьми відсотків від національного доходу України.

Фінансування видатків на культуру із зведеного бюджету Чернівецької області склало у 2001 році 11980,4 тис. грн., у 2002 році 14311,8 тис. грн., у 2003 році 19200,1 тис. грн.

З метою фінансової підтримки і захисту закладів, підприємств і організацій культури в умовах ринкової економіки, цільового використання коштів, що відраховуються на потреби культури, можуть створюватися республіканський та місцеві фонди розвитку культури.

Надання платних послуг закладами культури і мистецтв повинно забезпечувати максимально ефективні умови їх отримання, сприяти скороченню втрат робочого часу, більш повному задоволенню культурних потреб населення, створювати сприятливе середовище для максимального залучення позабюджетних джерел фінансування їх діяльності. У разі одержання коштів з інших джерел бюджетні асигнування установ культури не зменшуються. Заклади культури можуть надавати платні послуги, які є додатковими джерелами фінансування, це зокрема:

- проведення вистав, театральних і музичних постановок, концертів, оперних і балетних спектаклів, інших постановок, діяльність артистичних груп, труп, оркестрів; проведення концертів-презентацій, фестивалів, бенефісів, естрадних шоу, циркових вистав, демонстрація кіно-відеофільмів тощо;

- навчання у школах, студіях, заняття в літературно-музичних вітальнях, ігрових кімнатах для дітей, у гуртках гри на музичних інструментах, співу, акторської майстерності, класичного, народного, бального і сучасного естрадного танцю, кіно-, фото-, образотворчого і декоративно-ужиткового мистецтва;

- навчання на курсах іноземних мов, швидкого читання, крою і шиття, в’язання, вишивки, моделювання одягу, кулінарії, машинопису, стенографії, технічної творчості, комп’ютерної підготовки, фізкультурно-оздоровчих напрямів;

- проведення спектаклів і концертів художньої самодіяльності, театралізованих свят, фестивалів, конкурсів, обрядових заходів, виставок книг і творів образотворчого мистецтва, вечорів відпочинку, танцювальних вечорів, балів, дискотек;

- розробка сценаріїв, постановочна робота і проведення заходів за заявками підприємств, установ і організацій;

- користування атракціонами, ігровими автоматами, настільними і комп’ютерними іграми, більярдами, тирами;

- обслуговування екскурсійних груп і окремих відвідувачів на територіях та в приміщеннях музеїв, виставок;

- додаткові бібліотечні послуги (позачергове користування літературою підвищеного попиту під заставу, нічний абонемент, продовження терміну користування документами, користування каталогами і журналами мод, інформаційно-бібліотечне обслуговування підприємств, підготовка аналітичних довідок, надання послуг в оформленні реєстраційних документів користувачів бібліотек);

- роздрібна торгівля сувенірами, виробами народних промислів, декоративно-ужиткового мистецтва в неспеціалізованих магазинах;

- прокат музичних інструментів, культурно-спортивного інвентаря, сценічних костюмів, театрального реквізиту, платівок, магнітофонних і відеокасет із записами, експозиційного обладнання;

- фотокопіювання, репродукування, ксерокопіювання з книжок, брошур, газет, журналів, музейних експонатів, документів з фондів бібліотек, музеїв;

Доходи, одержані від надання платних послуг, спрямовуються насамперед на відшкодування витрат, пов’язаних із наданням цих послуг, сплату податків, обов’язкових згідно чинного законодавства внесків, відрахувань, зборів, платежів. У першу чергу, доходи від надання платних послуг мають спрямовуватися на покриття потреби в коштах на заробітну плату працівників і нарахувань на неї, оплату витрат, пов’язаних із господарським утриманням закладу, інші невідкладні витрати закладу в цілому. Прибуток, який залишається після виплат вищезазначених сум, може спрямовуватися на придбання обладнання, капітальний ремонт приміщень, матеріальне заохочення працівників.

Розмір витрат на утримання закладів культури визначається на підставі затвердженого кошторису доходів і видатків.

Згідно бюджетної класифікації до закладів культури і мистецтва належать:

- мистецтво: творчі спілки, театри, філармонії, музичні колективи і ансамблі та інші мистецькі заходи;

- культура: бібліотеки, музеї та виставки, заповідники, палаци і будинки культури, клуби, школи естетичного виховання дітей;

- кінематографія;

- архівна справа;

- інші заклади та заходи у галузі культури та мистецтва.

Планування видатків закладів культури здійснюється за категоріями економічної класифікації видатків бюджету, які передбачають цільове використання та розмежування коштів на поточні і капітальні видатки. Поточні видатки включають: оплату праці працівників бюджетних установ; нарахування на заробітну плату; придбання предметів постачання і матеріалів, оплату послуг та інші видатки; оплату комунальних послуг та енергоносіїв.

У складі поточних видатків значну питому вагу займають видатки по категорії “Оплата праці працівників бюджетних установ”, яка включає оплату праці працівників закладів культури за встановленими окладами, ставками всіх штатних працівників; оплату праці по трудових угодах; надбавки та доплати обов’язкового характеру; надбавки, що носять стимулюючий характер; премії; матеріальну допомогу.

Категорія “Нарахування на заробітну плату” включає в себе нарахування на фонд оплати праці установи.

Категорія “Придбання предметів постачання і матеріалів, оплата послуг та інші видатки” включає придбання канцелярського, креслярського, письмового приладдя і матеріалів; оплату транспортних послуг та утримання транспортних засобів; поточний ремонт обладнання, інвентаря та будівель, технічне обслуговування обладнання, видатки, пов’язані з технічним обслуго-вуванням обладнання, комп’ютерної, розмножувальної та іншої техніки; послуги зв’язку.

Категорія “Оплата комунальних послуг та енергоносіїв” включає оплату теплопостачання, водопостачання і водовідведення, електроенергії, природного газу, інших комунальних послуг (утримання в чистоті будівель, дворів, вивіз сміття, дезинфекція приміщень, плата за радіоточки); інших енергоносіїв (дров, вугілля, торфу).

Капітальні видатки включають видатки на придбання основного капіталу.

Категорія “Придбання основного капіталу” передбачає видатки на поповнення музейних фондів, книг та періодичної літератури для бібліотечних фондів; видатки на випуск та придбання підручників для бібліотечних фондів; на придбання канцелярських меблів, комп’ютерної та розмножувальної техніки, спортивного обладнання, протипожежного приладдя, обладнання для буфетів, тощо, включаючи автомобілі, що використовуються на невиробничі цілі. Також до цієї категорії відносяться видатки на капітальний ремонт, реконструкцію та реставрацію будівель і споруд.

За основу фінансування музеїв береться норматив музейних фондів на одного працівника.

По деяких закладах культури і мистецтва, що знаходяться на госпрозрахунку, планується надання з бюджету дотацій на розмір витрат, що не покривається власними доходами. Дотації надаються на покриття збитків національних театрів, філармоній, музичних колективів і ансамблів та інших мистецьких закладів.

 


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  3. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  4. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  5. Автоматизація насосних установок.
  6. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  7. Аеродинамічний розрахунок ротора вітроустановки
  8. Акт експертизи підписується кожним експертом і засвідчується печаткою медичної установи, на базі якої проводилася судово-психіатрична експертиза.
  9. Акти з охорони праці в організації.
  10. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  11. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  12. Алгоритм перевірки кошторису бюджетної установи




Переглядів: 994

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Система оплати праці медичних працівників | Видатки на фізичну культуру і спорт

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.