Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Питання до самоконтролю

Таблиця

Завдання до заняття

Мета заняття.

ПЛАН

Зразок оформлення титульного аркуша реферату

Бердянський державний педагогічний університет Кафедра педагогіки вищої школи та управління навчальним закладом   Реферат   РОЗВИТОК НАРОДНОЇ ОСВІТИ У ПІВНІЧНОМУ ППРИАЗОВ’Ї (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТОЛІТЬ)   Виконала студентка 31 групи ІІІ-го курсу, соціально-гуманітарного факультету Іванісова Ольга Василівна Керівник: канд. пед. наук, доцент І.Ф. Шумілова     Бердянськ – 2011

ТЕМИ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ

З ПЕДАГОГІЧНОГО КРАЄЗНАВСТВА

Тема семінарського заняття з педагогічного краєзнавства №1.

Своєрідність освітнього простору Північного Приазов’я

І. Теоретичні положення теми заняття

1. Специфічність етнічного складу населення Північного Приазов’я (Бердянський, Мелітопольський повіти Таврійської губернії; Маріупольський та південна частина Катеринославської губернії).

2. Українсько-російський православний соціокультурний простір.

3. Болгарський та грецький православні соціокультурні простори.

4. Німецько-протестантський соціокультурний простір.

Навчальна досягти засвоєння студентами понять «етнос», «етнічний склад населення», «соціокультурний простір».

Розвивальна розвивати пізнавальні здібності студентів, самостійність, увагу.

Виховна сприяти вихованню гуманістично-педагогічної спрямованості майбутніх учителів.

Студент повинен знати:особливості етнічного складу населення Північно-Приазовського регіону.

Студент повинен уміти:визначати історичні, географічні, соціокультурні умови заселення регіону; характеризувати їх особливості.

Основні поняття теми:

Губернія, етнічний склад населення, етнос, освітній простір, Північне Приазов’я, повіт, регіон, соціокультурний простір

· Підготуватися до заняття за рекомендованими джерелами.

 

ІІ. Індивідуальна робота студента

Скласти таблицю переселення з українських та російських губерній ХІХ ст., Західної Європи ХVIII – ХІХ ст., Болгарії та Греції ХVIII – ХІХ ст. на землі Північного Приазов’я.

Розселення переселенців у Північному Приазов’ї

(Складено за джерелами:

1. Історія міст і сіл Української РСР: Запорізька область. – К., 1976. – 765 с.

2. Історія міст і сіл Української РСР: Донецька область. – К., 1976. – 992 с.

3. Крилов М. Пам'ять втрачених сіл (Зниклі ойконіми Запоріжжя: 1945 – 2000). Довідник. – Мелітополь: «Мелітополь», 2002. – 76 с.)

Назва повіту Українці Росіяни Німці Болгари Греки Інші переселенці
Бердянський повіт 1.Попівка засноване у 1805 р. переселенцями з Чернігівської губернії [1, С. 296]; 2.Чернігівка засноване у 1783 р. [1, С. 679]; 3.Новомихайлівка засноване у 1853 р. [1, С. 691]. 1.Дмитрівка засноване у 1861 р. [1, С. 175]; 2.Нововасилівка засноване наприкінці ХVIII ст. [1, С. 176]; 3.Новотроїцьке засноване у 1861 р. [1, С. 176]; 4.Терпіння засноване у 1802 р. [1, С. 451].   Далі самостійно 1.Гнаденфельд засноване у 1835 р. (Богданівка 1845 р.) [1, С. 700]; 2.Ротфронт засноване у 1848 р., Річкове до 21.05.1945 р. [1,С. 700; 3, С. 41]; 3.Марієнталь засноване у 1820 р., Панфілівка до 1945 р. [1, С. 701]. 1.Андрівка засноване у 1861 р. [1,С.175]; 2.Іванівка засноване у 1861 р. (болгари та гагаузи) [1, С. 176]; 3.Богданівка засноване у 1861 р. [1,С.614];   1.Чехоград засноване у 1869 р. чехи [1,С.463]; 2.Дівненське Бессарабське засноване у 1861 р. –арнаути [1,С. 615]; 3.Новокостянтинівка – арнаути [1, С. 615,616].
Мелітопольський повіт 1.Володимирівка засноване у 1862 р. [1, С.725]; 2.Давидівка засноване у др. пол. XVIII ст. [1, С.725]; 3.Новоданилівка засноване у 1861 р. на місці татарського аулу Кільчик [1,С.725 – 726]. 1.Якимівка Засноване у 1833 р. [1,С.702]; 2.Кирилівка засноване у 1805 р. [1,С.715]; 3.Коменське засноване у 1895 р. [1, С.725]; 4.Охримівка засноване у 1809 р. [1,С.726].   Далі самостійно 1.Гохштадт засноване у 1809 р. [1,С.496]; 2.Кронсфельд засновано у 1825 р. [1,С.496]; 2.Райхенфельд засновано у 1810 р. [1,С.497]; 3.Фрідріхсфельд засноване у 1810 р. [1,С.497].      
Олександрівський повіт 1.Царекостянтинівка (до 1872 р. Кам’янка) [1,С.374]; 2.Білоцерківка засноване у ХІХ ст. [1,С.407]; 3.Благовіщенка засноване у ХІХ ст. [1,С.407]; 4.Новокам’янка засноване у 1867 р. [1,С.408]. 1.Більманка засноване у 1806 р. [1,С.407]; 2.Гусарка засноване у ХІХ ст. [1,С.408]; 3.Солодководне засноване у 1813 р. [1,410,411]; 4.Святодухівка засноване у ХVIII ст. [1, С. 296].   Далі самостійно 1.Новоясинівка засноване у 1873 р. [1,С.407]; 2.Романівка засноване ХІХ ст.[1,С.408; 409]; 3.Кам’янське засноване у 1823 р. [1,С.409 –410].     1.Новокерменчик засноване у ХІХ ст. вихідцями з Криму [1,С.410].
Маріупольський повіт 1.Андріївка засноване у 1860 р. [2,С. 216]; 2.Новопетрівка засноване на поч. ХІХст. [2,С. 219]; 3.Володимирівка засноване у 1840 р. (укр. та рос.) [2,С. 238 –239]. 1.Євгенівка засноване у 1843 р. [2,С. 216]; 2.Старомайорське засноване на початку ХVIII ст. [2,С. 219]; 3.Новий Богатир засноване у 1898 р. [2,С. 220].     Далі самостійно 1.Розенберг (Розівка) засноване у 1877 р. [2,С. 204]; 2.Кіршвальд засноване у 1823 р. [1,С.408]; 3.Вікерау засноване у 1823р. [1,С.409].   1.Великий Янісоль засноване у 1780 р. [2,С.192]; 2.Керменчик засноване у 1779 р. [2,С.204]; 3.Богатир засноване у 1780 р. [2,С.216]. 1.Староігнатіївка засноване у 1782 р. (грузини та волохи) [2,С. 812].

Зробити висновки

1. Які Ви знаєте особливості народного одягу у Північно-Приазовському регіоні?

2. Представте образ традиційних жител народів Північного Приазов’я.

3. Охарактеризуйте релігію як елемент духовності народів Північного Приазов’я.

4. Назвіть особливості народної кухні у Північному Приазов’ї.

Рекомендована література

Основна:

1. Верменич Я.В. Верменич Ярослава Історична регіоналістика і краєзнавство: діалектика співвідношення // Історико-географічні дослідження в Україні. - Київ: Інститут історії України НАН України, 2004. - №7. – С. 29 – 47.

2. Лиман І.І. Історія Північного Приазов’я як складова історичної регіоналістики. Північне Приазов’я / За ред. В.В. Крижка, В.А. Папанової та інш. – Донецьк-Бердянськ : Норд-Прес, БДПУ, 2008. – С. 68-73.

3. Народи Північного Приазов’я (етнічний склад та особливості побутової культури). – Запоріжжя : «Просвіта». – 1997. – 178 с.

4. Шумілова І.Ф. Розвиток земських шкіл Північного Приазов’я: історико-педагогічний аспект: Монографія. – Донецьк: ТОВ «Юго-Восток, Лтд», 2008. – 206 с.

5. Кабузан В.М. Заселение Новороссии (Екатеринославской и Херсонской губерний) в XІХ вв. (1710 – 1858 гг.) – М., Наука, 1976. – 310 с.

6. Демиденко Л.А. Культура и быт болгарского населения в УССР. – К. : «Наукова думка». – 1970. – 139 с.

Додаткова:

 

 

Тема семінарського заняття з педагогічного краєзнавства №2.

Розвиток освіти Північно-Приазовського регіону кінця ХІХ століття.

І. Теоретичні положення з теми заняття


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Питання для самоконтолю
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  7. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  8. Бесіда за запитаннями.
  9. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  10. Виділення в природних комплексах незвичайних, унікальних ділянок і явищ і питання їх збереження.
  11. Висновок з 1 питання
  12. Відповідаючи на питання, будьте впевнені в своїй перемозі і все у вас вийде.




Переглядів: 624

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Мета заняття.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.