МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
Лекція 5. Психофізіологічні основи профорієнтації та профвідборуДинаміка професійної придатності Пластичність людської нервової системи сприяє не тільки формування, але й зміні професійної придатності. Тобто професійну природність слід розглядати не тільки статично, але й в динаміці, в її становленні і розвитку. Тому слід підходити до вивчення професійної придатності не одномоментно (на час проведення дослідження), а й зробити «ретроспективний» зріз шляхом звернення до експертних оцінок, документальних даних. Може статися, що результати роботи працівника є посередніми, однак ще три місяці тому вони були одними з найгірших, що вказує на очевидний прогрес. І навпаки, посередні результати можуть свідчити про суттєво погіршення результатів діяльності майстра. Експериментально доведена висока ефективність (корисність) вправляння професійно важливих якостей. За допомогою відповідного тренування людину можна розвивати фізично, робити її більш витривалою та сильною. Відтак багато протипоказань до професії з фізичної сторони можна усунути за допомогою лікувальних та гігієнічних заходів. Яскравим прикладом цього можуть бути високоуспішні спортсмени, які в дитинстві зростали фізично слабкими і незграбними. Вельми гарно піддаються вправлянню якості психіки, уваги, пам’яті, мислення, уяви; менш придатні для вправляння чутливість різних рецепторів, але й тут цілеспрямоване тренування дає помітні покращення. Якщо професійно важливі якості піддаються вправлянню, то великого значення для професійної придатності набуває стаж роботи. Чим більше людина працює, тим, як правило, вона підвищує свою майстерність і здібності до даної роботи. Це проявляється до тих пір, поки не з’являються ознаки старіння, що позначаються на ослабленні фізичних та психічних якостей, необхідних для роботи. Підвищення професійної придатності залежить від бажання людини покращувати продуктивність своєї праці і тим самим здібності до неї. Відтак можна говорити про мотивацію як про один з основних компонентів професійної придатності працівника. Говорячи про динаміку професійної придатності, варто зупинитися на явищі компенсації слаборозвинутих, відсутніх чи занедбаних фізичних і психічних якостей. За допомогою прикладання значних зусиль недоліки можна подолати. Найбільш яскрава компенсація – це компенсація через заміну – посилення діяльності інших функцій. Мета:ознайомлення студентів з особливостями психологічного аналізу трудової діяльності. Професійна спрямованість:первинні навички здійснення професійного відбору працівників. План: 1. Психологічні поняття та критерії професійної діяльності. 2. Загальна схема профвідбору. 3. Рівні аналізу трудової діяльності. 4. «Формула професії». 5. Прогнозування успішності діяльності працівника. 6. Диференційно-психофізіологічні аспекти становлення професіонала.
Читайте також:
|
||||||||||
|