Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методи визначення професійної придатності

До основних методів передовсім належить бесіда. Бесіда має бути побудована так, щоби можна було отримати більше фактичного матеріалу, якого недостатньо в документації. Для цього варто скласти план, ретельно продумати запитання, попередньо ознайомившись з людиною по документації.

Часто про професіонала судять по його репутації – думка колективу чи авторитетних осіб. Репутація може бути як об’єктивною, сформована на підставі реальних фактів, так і суб’єктивною, на основі власних вражень, ставлення. Для оцінки професійної придатності, очевидно, слід зважати як на об’єктивні, так і на суб’єктивні показники.

Інший метод – оцінка діяльності і якості особистості, що проводиться авторитетними представниками колективу. Фактично це застосування методу експертних оцінок.

Використовують також спостереження. Проте спостереження вести доволі складно, адже для остаточних висновків подекуди слід витратити багато часу. Тому часто створюють спеціальні умови, які дозволяють визначити ступінь розвитку здібностей. Це експериментальні методи.

Першою умовою експериментального визначення здібностей людини до професії є добре знання вимог, які пред’являє професія. Насамперед, працівник повинен чітко знати свої посадові обов’язки, орієнтуватися у системі підпорядкування, мати чітке уявлення про роботу колег.

Друга задача – вибір експериментальних задач, показових для діагностики професійно важливої якості. Для цього варто спочатку чітко визначити, які якості вважати професійно важливими; знати, як вони проявляються назовні (особливості професійної поведінки, якість продукції тощо); яким чином фіксувати результати і як піддавати кількісній обробці.

Третя умова – психічний стан досліджуваного під час експерименту. Наприклад, чи не викликають експериментальні умови швидкої втомлюваності, нервово-психічної напруги, монотонії? Який рівень працездатності працівника? Чи спостерігаються суттєві коливання працездатності впродовж робочого дня? Який настрій домінує?

Четверта умова – близькість досліджуваному експериментів за їх змістом і формою. Людина може не проявити в експерименті свої здібності, тому що експеримент проведено в непідходящій формі. Іншими словами, експериментальні умови повинні бути валідними досліджуваному явищу.

П’ята умова – діагностика не тільки рівня здібностей, але й їх якісних особливостей, не тільки їх результатів, але й самого процесу (процесуальних ознак).

Професійна придатність не може зводитися винятково до результативності праці. Важливо також з’ясувати, якою «психофізіологічною ціною» це досягається, які компенсаторні механізми задіяні у процесі виконання професійних обов’язків, який стиль роботи вироблено працівником. Необхідно також окремо дослідити соціометричний статус працівника у колективі, особливості його взаємодії з колегами, адже може статися, що маючи гарні індивідуальні показники діяльності, він суттєво знижує показники спільної роботи.


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. Ocнoвнi визначення здоров'я
  5. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  6. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  7. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  8. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  9. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  10. Адміністративні методи управління
  11. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  12. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації




Переглядів: 2066

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Індивідуально-психологічні фактори придатності до професії | Лекція 5. Психофізіологічні основи профорієнтації та профвідбору

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.