Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Диференційно-психофізіологічні аспекти становлення професіонала

Прогнозування успішності діяльності працівника

Прогнозування успішності діяльності на підставі показників має значення для оптимізації процесу навчання: підбір груп, які навчаються, організація індивідуального підходу, диференціація навчання. Прогнозування успішності діяльності виконують з метою визначення придатності людини до певного виду діяльності при професійному відборі.

Оцінка психічних професійних здібностей полягає у порівнянні психологічного профілю конкретного працівника (інтегрована сукупність найважливіших характеристик психічних функцій, здібностей та якостей людини) з психологічними професіограмами тих спеціальностей, за якими він може працювати. Це дає змогу виявити, чи володіє певний працівник потрібними для відповідного виду праці якостями і чи не має у нього особливостей, які несумісні з цією працею. Якщо виявиться, що людина має всі потрібні для цієї професії здібності і якості у відповідному обсязі, то можна вважати, що цей працівник може бути прийнятий без всяких застережень і обмежень. У випадку недостатніх здібностей або негативних рис, треба з’ясувати, наскільки це важливо, щоб виключити або допустити кандидата з претендентів на цю професію з відповідними обмеженнями.

Слід також визначити, наскільки працівник здатен розвивати наявний у нього рівень здібностей, чи здатен він компенсувати ті недоліки чи негативні риси, які ставлять під сумнів успішність (високу продуктивність) його праці.

Прогнозування успішності діяльності – це формування прогнозу – аргументованого імовірнісного висновку про індивідуальну поведінку в майбутньому. Розроблення системи прогнозування успішності діяльності охоплює такі етапи:

а) психологічне вивчення діяльності;

б) підбір і розроблення методів добування висхідної інформації;

в) розроблення критеріїв;

г) розроблення правил перетворення висхідної інформації в інтегрувальну діагностичну оцінку;

д) визначення валідності системи прогнозування діяльності.

Висхідним етапом розроблення системи прогнозування є психологічний аналіз діяльності.

Методи добування інформації бувають аналітичні та синтетичні.

 

Становлення професіонала як психофізіологічна проблема включає професійну орієнтацію та відбір, професійне навчання, адаптацію до даної професії і раціональну організацію праці на виробництві.

Диференційно-психофізіологічні аспекти профорієнтації та профвідбору. Є думка, що оскільки працівники з різними типологічними показниками демонструють однакову продуктивність (виконують за планом 100%), то нема необхідності їх спеціально відбирати з урахуванням типологічних особливостей (В.С.Мерлін, Є.О.Климов). Однак К.М.Гуревич довів, що в професіях, пов’язаних з екстремальними ситуаціями і високим рівнем нервово-психічної напруги, відбір потрібен.

Диференційно-психофізіологічні аспекти професійного навчання.В залежності від специфіки трудової діяльності успішність навчання визначається різними типологічними особливостями. Зокрема, враховуються сила нервової системи, інертність нервових процесів.

Професійна адаптація осіб з різними типологічними особливостями. В процесі виконання професійної діяльності суб’єкти зустрічаються з двома видами адаптації – довготривалою, пов’язаною з входженням у професію, з розумінням роботи, колективом, та короткотривалою, пов’язаною зі зміною робочого місця, робочої зміни.

Монтоностійкі мають високу інертність нервових процесів, а монотононестійкі – високу рухливість.

Однак важливо враховувати ту обставину, що працівники, які повільно адаптуються, зрештою досягають тих самих виробничих показників, як і ті, що адаптуються швидко. Більше того, швидка адаптація і засвоєння трудових навиків особами з рухливими нервовими процесами може ввести психологів та менеджерів в оману щодо придатності до цієї процесії.

 


Читайте також:

  1. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  2. V здатність до встановлення та підтримки гарних особистих стосунків і веденню етичного способу життя.
  3. Антропічні аспекти
  4. Антропічні аспекти
  5. Антропічні аспекти. Забруднення та самоочищення геосистем
  6. АРХІВОЗНАВЧІ АСПЕКТИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
  7. Аспекти вибору системи складування
  8. Аспекти незалежності аудиторської професії
  9. Аспекти незалежності аудиторської професії.
  10. Аспекти організаційного порядку
  11. Аспекти роботи над зв'язним мовленням
  12. Вал має 5 опорних шийок, зовнішні діаметри яких послідовно збільшуються для полегшення встановлення вала в головку.




Переглядів: 1517

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Характеристика професій | Вчення про вищу нервову діяльність як природно-наукова основа психології праці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.