МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Характеристика професійРівні аналізу трудової діяльності За Є.М.Івановим існують такі рівні системного аналізу трудової діяльності: 1. Нормативно-параметричний рівень: характеристики об’єму праці (соціально-технічні і соціально-економічні характеристики; цілі, умови, засоби, сам трудовий процес); об’єктивні характеристики праці (вік, здоров’я, успішність праці). 2. Морфологічний рівень – сама структура і взаємовідносини різних нормативно заданих складових праці: трудовий процес і умови праці, інтегровані в операціонально-технологічну структуру праці, все це обумовлює професійну когнітивно-мотиваційну складову, операційну, емоційно-вольову. 3. Функціональний рівень, де інтегруються нормативно-параметричні і морфологічні характеристики суб’єкта і об’єкта праці (це реальні дії і вся трудова діяльність в цілому). За В.Д.Шадриковим, існують такі рівні аналізу діяльності: 1. Особистісно-мотиваційний рівень: суспільна значущість професії, особистісна значущість. 2. Компонентно-цільовий аналіз діяльності, де виділяється діяльність в цілому і окремі операції; інформаційна основа кожної дії; правила обробки цієї інформації; якості індивіда, що впливають на ефективність праці. 3. Інформаційний рівень, де виділяється психофізіологічний аспект, оціночний аспект; власний психологічний аспект. 4. Структурно-функціональний рівень. На даному рівні виявляються зв’язки між окремими компонентами діяльності, встановлюється значущість цих зв’язків і питома вага компонентів. 5. Індивідуально-психологічний рівень передбачає виділення та аналіз мотивів, цілей, трудових установок, критеріїв досягнення цілей, програму досягнення цілей.
4. «Формула професії» «Формула професії» розглядається як основа побудови «Схеми аналізу професії». У традиційній «формулі професії» виділяють такі узагальнені характеристики професій: – типи професій з предмету праці: природа – П, техніка – Т, людина – Л, знакові системи – З, художній образ – Х; – класи професій – по цілям праці: гностичні – Г, перетворюючі – П, дослідні – Д; – відділи професій – за засобом праці: ручні – Р, механічні – М, автоматичні – А, функціональні – Ф; – групові професії – за умовами праці: побутовий клімат – П, відкрите повітря – О, незвичайні – Н, моральна відповідальність – М, екстремальні умови – Е. За допомогою цієї формули можна закодувати будь-яку професію. Але тут можуть виникати певні непорозуміння. Тому застосовують «Схему аналізу професії»: Предмет праці: – природа (тварини, рослини) – матеріали й заготовки – діти – дорослі – техніка Цілі праці: – контроль, оцінка, діагноз – перетворююча – винахідлива – транспортування – обслуговування – власне розвиток Засоби праці: – ручні й прості – механічні – автоматичні – функціональні (мова, міміка, зір, слух) – теоретичні (знання, способи мислення) – переносні або стаціонарні засоби Умови праці: – побутовий мікроклімат – велике приміщення з людьми – звичайний виробничий цех – незвичайні виробничі умови (вологість, температура) – екстремальні умови (ризик для життя) – робота на відкритому повітрі – домашній кабінет, лабораторія, майстерня Характер рухливості в праці: – переважно сидячи – переважно стоячи – багатоманітність рухів – тривала ходьба – вимушені статичні пози – висока вибіркова рухливість окремих м’язів Характер спілкування в праці: – мінімальне спілкування – клієнти, відвідувачі – звичний колектив – робота з аудиторіями – виражена дисципліна, субординація в праці – невеликий колектив у замкненому просторі Відповідальність в праці: – матеріальна – моральна – за життя і здоров’я людей – невиражена відповідальність Особливості праці: – можливість працювати за сумісництвом – велика офіційна зарплатня – пільги – спокуси (хабарі, крадіжки, використання обладнання) – вишукані стосунки – зустрічі зі знаменитостями – відрядження по країні – завершений результат праці – високий престиж професії – виражена корисність праці Типові труднощі і неприємності: – нервова напруга – профзахворювання – поширена нецензурна лексика – підвищений ризик судимості – невисокий престиж роботи – маленька зарплатня – суспільно презирлива праця Мінімальний рівень освіченості для праці: – без спеціальної освіти – короткочасні курси – початкове професійне – освіта (СПТУ) – середня професійна освіта (технікум) – незакінчена вища освіта – бакалаврат – магістратура – вчена ступінь – додаткова професійна освіта Читайте також:
|
||||||||
|