Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тенденції розвитку технологій та їх класифікація

ОСНОВИ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ВИРОБНИЦТВА НОВОВВЕДЕНЬ

ТЕМА 7

7.1. Тенденції розвитку технологій та їх класифікація.

7.2. Завдання, особливості й стадії організаційно-технологічної підготовки виробництва.

7.3. Сіткове планування ОТПВ.

7.4. Аналіз і прогнозування організаційно-технічного рівня виробництва.

7.5. Реінжиніринг як інструмент підвищення організаційно-технічного рівня виробництва.

 

 

Сучасний етап науково-технічного прогресу характеризується технологічною революцією, пов’язаною з переходом від переважно механічної обробки предметів праці до комплексного використання різних складних форм руху матерії, особливо фізичних, хімічних, біологічних процесів.

Термін "технологія" (від грек. techno – майстерність, logos – слово) – сукупність прийомів і способів обробки і переробки різних середовищ.

Технологіявизначає не тільки порядок виконання операцій, але й вибір предметів праці, засобів дії на них, оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю, зміст виконання робіт, нормування процесу, зміст праці, відношення виробництва до основних засобів.

Освоєння принципово нових технологій– одночасно і наслідок, і передумова ефективності використання нових засобів і предметів праці. Чому?

1. Мова іде про перехід від дискретних (перервних) багатоопераційних процесів, які можуть розвиватися лише за напрямком все більшого подрібнення операцій, а, отже, і збільшення їх монотонності, малопривабливості до малоопераційних виробничих процесів;

2. Механічна обробка предметів праці замінюється неперервними процесами: точним литвом, порошковою металургією, вібраційною обробкою, точним пластичним деформуванням.

3. Починається перехід до замкнених технологічних схем і повною переробкою напівпродуктів (безвідходна технологія).

4. В технології все частіше використовують екстремальні умови: наднизькі і надвисокі температури і тиски, глибокий вакуум, імпульсно-вибухові методи, плазмова технологія, ядерні випромінювання та ін.

5. Нова технологія, як правило, пов'язана з використанням електроенергії не тільки як рушійної сили, але і для безпосередньої обробки предметів праці – електрохімічних, електрофізичних (лазерна, електроіскрова, електроімпульсна, електроконтактна), струмів високої частоти.

6. Для новітньої технології характерна велика універсальність, пов’язана з переходом від різних машин, до уніфікованих.

7. Нові технології часто носять міжгалузевий характер.

 

Класифікацію технологій представлено в табл. 7.1.

Таблиця 7.1

Класифікація технологій

 

Ознака класифікації Види технологій
1. Галузь застосування · Наука й освіта; · інформатика; · промисловість; · сфера послуг; · охорона здоров'я; · сільське господарство і т.д.
2. Рівень новизни · Оригінальні (піонерські) в світі, на основі винаходів; · оригінальні для організації, на основі ноу-хау
3. Динаміка розвитку · Прогресуючі; · що розвиваються; · традиційні; · застарілі
4. Сфера застосування технології · Управлінські (основні, допоміжні, обслуговуючі); · виробничі (те ж)
5. Призначення · Утворюючі; · руйнуючі; · подвійного призначення
6. Відношення до ресурсів · Науковоємні; · капіталоємні; · енергоємні; · енергозберігаючі; · безвідходні; · малоопераційні
7. Рівень автоматизації · Ручні; · механізовані; · автоматизовані; · автоматичні; · без участі людей
8. Конкурентоспроможність · Конкурентоспроможні; · неконкурентоспроможні

 


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. V. Класифікація і внесення поправок
  8. V. Класифікація рахунків
  9. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  10. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  11. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  12. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання




Переглядів: 697

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОРГАНІЗАЦІЯ НДДКР І ПРОЕКТУВАННЯ | Завдання, особливості та стадії організаційно-технологічної

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.