Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ключові слова та поняття

Критерії засвоєння

За результатами вивчення даної теми Ви повинні РОЗУМІТИ, що українська державність була відновлена в результаті багаторічних національно-визвольних змагань, в ході яких вдалося позбутися влади Речі Посполитої та закласти модель формування української гетьманської держави. Причини внутрішнього та зовнішнього характеру призвели до розчленування України між Річчю Посполитою та Московським царством, до обмеження, а згодом і ліквідації автономних прав Гетьманщини.

За результатами засвоєння теми Ви повинні ЗНАТИ, що таке: українська національно-визвольна революція, її причини та періодизація; Зборівська угода; Білоцерківська угода; Переяславська Рада; Березневі статті; Руїна; Гетьманщина; Коломацькі статті; обмеження та ліквідація автономних прав Гетьманщини.

Повне засвоєння навчального матеріалу по даній темі вимагає від Вас УМІННЯ:

- вирізняти причини і привід історичної події;

- знаходити зв’язок між причинами історичної події та її наслідками; розрізняти особливості окремих етапів української національно-визвольної революції;

- визначати характерні особливості української гетьманської держави; риси, що розрізняли та поєднували Гетьманщину з Київською Руссю та Галицько-Волинським князівством;

- аналізувати причини та наслідки втрати Гетьманщиною автономних прав.

4.4. Вихід теми в інші дисципліни

Дана тема використовується:

- в курсі політології щодо аналізу характеристик моделей держави, структури державної влади, форм державного адміністративно-територіального устрою, визначення органів державної влади та механізмів їх функціонування.

- сучасне розуміння козацтва як явища в історії української культури, нові процеси в духовному житті України в ХVІІ – ХVІІІ ст. розглядаються в курсі культурології в темі “Культура України козацької доби”;

- у темах 7, 8 щодо розуміння сутності автономного становища України в складі іншої держави.

 

Тема 5. ЕКОНОМІЧНИЙ, СОЦІАЛЬНИЙ ТА СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНИЙ РОЗВИТОК УКРАЇНИ В ХІХ ст.

Промисловий переворот; порто-франко; селянська реформа 1861 р.; Кирило-Мефодіївське товариство; “Руська трійця”.

 

5.1. Вхідна інформація для самоконтролю

Успішному вивченню змісту теми сприяє відновлення і використання наступних знань:

- з курсу історії України в загальноосвітній школі стосовно визначення місця того, що таке “кріпацтво”, “національне відродження”;

- з курсу всесвітньої історії в загальноосвітній школі стосовно революційних подій 1848 р. в Австрії та Угорщині;

- з теми 4 щодо втрати Україною автономії та процесу попадання українських земель у політичну залежність сусідніх держав.

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Аваль виражається словами
  5. Агропромислова інтеграція. Агропромисловий комплекс (АПК).
  6. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  7. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  8. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  9. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  10. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  11. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання
  12. Ахарактеризуйте социально – политической жизни украинских земель в межвоенный период в составе Польши. Сравните с положением украинцев в составе Румунии и Чехословакии.




Переглядів: 420

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Остаточна інкорпорація Гетьманщини та Слобожанщини до складу Російської імперії | СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНЕ СТАНОВИЩЕ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.