Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Інвентаризація як вид первинного спостереження та один з елементів методу бухгалтерського обліку.

Для забезпечення достовірності даних бухгалтерського
обліку та фінансової звітності підприємства зобов’язані проводити
інвентаризацію активів і зобов’язань, під час якої перевіряються і
документально підтверджуються їх наявність, стан і оцінка.Інвентаризація як один з елементів методу бухгалтерського обліку – це спосіб виявлення і подальшого обліку не оформлених документально (у момент їх виникнення) активів підприємства та джерел їх формування з метою забезпечення правильності і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності.Інвентаризація як вид первинного спостереження – це перевірка фактичної наявності і стану господарських ресурсів підприємства на певну дату шляхом вимірювання, зважування, перелічування, спостереження тощо з наступним зіставленням одержаних даних із даними бухгалтерського обліку. Інвентаризація дає можливість встановити розбіжності між фактичною наявністю цінностей та даними обліку, тобто нестачі або надлишки, встановити їх причини та виявити винних у цьому осіб. Порядок проведення інвентаризації на підприємстві регламентується Законом України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» (статтею 10 «Інвентаризація активів і зобов’язань»), Інструкцією по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 11 серпня 1994 р. №69, та Порядком надання фінансової звітності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 р. № 419 (п.12).Основними завданнями інвентаризації є:Ø виявлення фактичної наявності господарських засобів;Ø установлення лишку або нестачі цінностей і коштів;Ø виявлення товарно-матеріальних цінностей, які частково втратили свою первісну якість, застарілих фасонів і моделей, а також матеріальних цінностей та нематеріальних активів, що не використовуються;Ø перевірка дотримання умов та порядку збереження
матеріальних та грошових цінностей, а також правил утримання та
експлуатації основних фондів;Ø перевірка реальності вартості зарахованих на баланс господарських засобів та джерел їх утворення. Розрізняють наступні види інвентаризацій (рис.6.6): Рис.6.6. Види інвентаризацій Повні інвентаризації – це суцільна перевірка всіх активів і пасивів підприємства.Часткові – охоплюють окремі види господарських засобів та джерел їх утворення.Планові – проводять згідно з попередньо затвердженим планом.Позапланові – проводять у разі виникнення потреби (за розпорядженням керівника підприємства, на вимогу слідчих або контролюючих органів, у випадку крадіжок, стихійного лиха, при зміні матеріально відповідальних осіб тощо). Відповідальність за організацію інвентаризації несе керівник підприємства, який повинен створити необхідні умови для
її проведення у стислі строки, визначити об'єкти, кількість і
строки проведення інвентаризації, крім випадків, коли проведення
інвентаризації є обов'язковим.Проведення інвентаризації є обов'язковим:1) при передачі майна державного підприємства в оренду,
приватизації майна державного підприємства, перетворенні
державного підприємства в акціонерне товариство, а також в інших
випадках, передбачених законодавством;2) перед складанням річної бухгалтерської звітності;3) при зміні матеріально відповідальних осіб (на день
прийому-передачі справ);4) при встановленні фактів крадіжок або зловживань, псування
цінностей (на день встановлення таких фактів);5) за судовим рішенням або на підставі належним чином
оформленого документа органу, який відповідно до закону має право
вимагати проведення такої інвентаризації; 6) у разі техногенних аварій, пожежі чи стихійного лиха (на
день після закінчення явищ);7) при передачі підприємств та їх структурних підрозділів (на
дату передачі);8) у разі ліквідації підприємства. Для проведення інвентаризаційної роботи на підприємствах наказом їх керівника створюються постійно діючі інвентаризаційні комісіїу складі:· керівника структурних підрозділів;· головного бухгалтера;· очолюються керівником підприємства або його заступником. На підприємствах, де через великий обсяг робіт проведення інвентаризації не може бути забезпечено однією комісією, для безпосереднього проведення інвентаризації у місцях збереження та виробництва наказом керівника підприємства створюються робочі інвентаризаційні комісії у складі:§ інженера;§ технолога;§ механіка;§ виконавця робіт;§ товарознавця;§ економіста;§ бухгалтера;§ інших досвідчених працівників, які добре знають об'єкт інвентаризації, ціни та первинний облік; § очолюються представником керівника підприємства, який призначив інвентаризацію. Забороняється призначати головою робочої інвентаризаційної комісії у тих самих матеріально відповідальних осіб одного і того ж працівника два роки поспіль. Повноваження постійно діючих і робочих інвентаризаційних комісій наведені на рис.6.7. Рис.6.7.Повноваження постійно діючих і робочихінвентаризаційних комісій.Як правило, планові інвентаризації проводять станом на 1-ше число місяця. Інвентаризація проводиться повним складом інвентаризаційної комісії та у присутності матеріально відповідальної особи. До початку інвентаризації матеріально відповідальна особа повинна надати інвентаризаційній комісії розписку про те, що всі прибуткові і видаткові документи передані до бухгалтерії, всі матеріальні цінності належним чином оприбутковані і видані. Після цього інвентаризаційна комісія переходить до зважування, вимірювання, перелічування тощо об’єктів інвентаризації. Отримані таким чином дані про їх фактичний стан і наявність заносять до інвентаризаційного опису. Описи складають у на кожну матеріально відповідальну особу (МВО) і місце зберігання, підписують всі члени комісії і МВО. Далі їх передають до бухгалтерії, де результати фактичної наявності цінностей порівнюють з даними обліку у порівняльній відомості.

 

Результатом такого порівняння може бути відповідність або невідповідність облікових і фактичних даних, а саме: вони можуть збігатись; надлишок (якщо фактичний залишок більше, ніж за даними обліку); нестача (якщо за обліковими даними залишок більший, ніж фактична наявність). Інвентаризаційна комісія повинна перевірити правильність наведених у порівняльній відомості даних, отримати пояснення від МВО щодо причин нестач і надлишків, встановити винних осіб. Висновки і пропозиції комісія оформляє у вигляді протоколу, який розглядає і затверджує керівник підприємства у 5-тиденний термін. Затверджені результати інвентаризації відображаються в
бухгалтерському обліку підприємства в тому місяці, в якому
закінчена інвентаризація, але не пізніше грудня місяця звітного
року. Результати інвентаризації в обліку відображають наступним чином: Ø надлишки оприбутковують і відносять на фінансові результати (доходи):Дт 10,11,12,15 Кт 746 – для об’єктів необоротних активів;Дт 20,22,25,26,30 і т.д. Кт 719 – для об’єктів запасів, готівки.Дт 719,749 Кт 791 – списання сум доходів на фінансові результати. Ø нестачі і втрати в межах затверджених норм списують на витрати:Дт 976 Кт 10,12 і т.д. – для об’єктів необоротних активів;Дт 13 Кт 10,12 і т.д. – списання суми зносу об’єктів необоротних активів;Дт 947 Кт 20,22,25,26,30 і т.д. – для об’єктів запасів, готівки;Дт 791 Кт 947,976 – списання сум витрат на фінансові результати. Ø нестачі і втрати понад затверджені норми відносять на винних осіб:Дт 976 Кт 10,12 і т.д. – для об’єктів необоротних активів;Дт 13 Кт 10,12 і т.д. – списання суми зносу об’єктів необоротних активів;Дт 947 Кт 20,22,25,26,30 і т.д. – для об’єктів запасів, готівки;Дт 072 Кт - – суми невідшкодованих нестач до встановлення винних осіб;Дт 375 Кт 947,976 – встановлення винних осіб;Дт - Кт 072 – після встановлення винуватців списання сум нестач;Дт 301,661 Кт 375 – відшкодування сум нестач винною особою (шляхом внесення готівки до каси або утримання із заробітної плати).

Читайте також:

  1. D) методу мозкового штурму.
  2. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  3. Автоматизовані форми та системи обліку.
  4. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  5. Апаратура методу природного магнітного поля
  6. Біомаса - Кількість живої речовини на одиниці площі чи об'єму місцеперебування в момент спостереження. Визначається сумою біомаси усіх популяцій, що населяють дану екосистему.
  7. Будова атомів хімічних елементів.
  8. Будова нагрівальних елементів
  9. БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК, ЙОГО СУТЬ І ЗНАЧЕННЯ. ВИДИ ОБЛІКУ. ОБЛІКОВІ ВИМІРНИКИ.
  10. Бухгалтерського обліку
  11. Бухгалтерського обліку
  12. БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ




Переглядів: 1232

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зберігання документів. | Інвентаризація основних засобів, нематеріальних активів, запасів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.