Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні різновиди систем масового обслуговування

Основні різновиди СМО перераховані на рис. 6.2, де поряд наведені СМО, що протилежні за певною ознакою.

 

Багатоканальні
Одноканальні

       
 
Однофазні
 
Багатофазні
 
 
Одиничні
 
Мережа СМО
 
 
Відкриті
 
Закриті
 
 
З витратами
 
Без витрат
 
 
Марковські (без післядії)
 
Не марковські (з післядією)

 

 


Рис. 7.2

Одноканальною називають СМО, яка має один прилад (канал) обслуговування. Багатоканальна СМО має кілька приладів обслуговування, що включені паралельно і діють одночасно, а будь-яка заявка обслуговується одним з таких приладів. Наприклад, якщо під обслуговуванням повітряних суден розуміти їх посадку на даному аеродромі, то за наявності на останньому однієї злітно-посадкової смуги матимемо одноканальну СМО, а у випадку двох і більше одночасно діючих смуг будемо мати багатоканальну СМО.

В однофазній СМО кожна заявка обслуговується одним приладом, а в багатофазній – більше, ніж одним приладом, послідовно кожним. Наприклад, диспетчерський пункт посадки може розглядатися як однофазна СМО, але разом взяті диспетчерські пункти району аеродрому, кожним з яких послідовно обслуговується повітряне судно, є багатофазною СМО.

У мережі окремі СМО певним чином функціонально пов’язані між собою. Наприклад, кожний з аеродромів певної місцевості може розглядатися як окрема СМО, що забезпечує посадку повітряних суден. Але для окремого судна (або групи суден) один з таких аеродромів може бути аеродромом призначення, а інші – запасними. Тоді такі аеродроми можна розглядати як мережу СМО, що призначена для обслуговування окремого судна або групи суден.

Систему масового обслуговування називають відкритою, коли теоретично джерело заявок на обслуговування можна вважати невичерпним, тобто коли не всі об’єкти, від яких поступають такі заявки, заздалегідь відомі. В іншому разі матимемо закриту СМО. Наприклад, у загальному випадку аеродром слід розглядати як відкриту СМО. Але якщо мати на увазі тільки польоти повітряних суден, що передбачені постійно діючим розкладом (планом), то той же аеродром можна вважати закритою СМО, тому що тепер заявки на прийом і випуск повітряних суден будуть поступати від об’єктів, коло яких визначене, і процес надходження таких заявок буде періодично повторюватись (у імовірнісному розумінні).

Систему масового обслуговування без втрат маємо у випадку, коли будь-яка заявка, що поступила до черги на обслуговування, може перебувати в ній як завгодно довго. Якщо ж час перебування в черзі хоча б частини заявок обмежений, тобто після перебування в черзі протягом певного часу заявка залишає дану СМО не обслуженою, то матимемо СМО з втратами.

Особливість випадкових процесів без післядії (марковських) і з післядією (не марковських) буде розглянуте далі.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  3. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  4. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  5. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  6. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  7. III етап. Системний підхід
  8. IV. Розподіл нервової системи
  9. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  10. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  11. IV. Філогенез кровоносної системи
  12. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем




Переглядів: 741

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні поняття теорії систем масового обслуговування | Процесах обслуговування повітряного руху

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.