Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Порядок надання населенню інформації про наявність загрози або виникнення надзвичайної ситуації (НС) , правил поведінки та способів дій у цих умовах.

Ключові поняття

План

Управління силами та засобами об’єктів господарювання під час надзвичайних ситуацій.

Контрольні запитання

1. Яка служба здійснює оперативне реагування на надзвичайні ситуації або їх загрозу відповідно до наказу Міністерства надзвичайних ситуацій України?

 

2. Що є правовою основою кризового центру МНС?

3. На кого покладені загальнодержавні завдання та функції управління безпекою життєдіяльності?

4. Хто відповідає за здійснення контролю за дотриманням чинного законодавства України щодо безпеки життєдіяльності?

5. Які органи уповноважені контролювати діяльність підприємств і організацій з питань охорони праці?

6. Які є органи управління цивільною обороною?

7. У чому полягає функція єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайну ситуацію техногенного і природного характеру (ЄДС НС)?

8. Що є правовим забезпеченням управлінського рішення?

9. У чому полягає інформаційне та документальне забезпечення управлінського рішення?

10. Яке значення управлінського рішення для усунення загрози виникнення надзвичайної ситуації або реагування на надзвичайну ситуацію?

 

Література:

 

 

1. Порядок надання населенню інформації про наявність загрози або виникнення надзвичайної ситуації (НС) , правил поведінки та способів дій у цих умовах

2. Сутність і особливості оперативного управління за умов виникнення надзвичайної ситуації (НС).

3. Мета і загальна характеристика рятувальних та інших невідкладних робіт.

4. Розрахунок сил та їх ешеловане угрупування сил та засобів.

5. Організація взаємодії сил при проведенні аварійно- рятувальних робіт та основних видів забезпечення у зоні надзвичайної ситуації (НС).

 

Оперативне управління, надзвичайна ситуація, пересувні пункти управління, спеціально уповноважений керівник, штаб із ліквідації надзвичайної ситуації, система централізованого оповіщеня, процес оповіщення населення, заходи захисту, правила поведінки, управління у надзвичайних ситуаціях, органи управління, спеціальна комісія, засоби захисту, пересувний пункт управління, сили об’єктів реагування, рятувальні та невідкладні роботи, ешеловане угрупування сил, суб’єкти реагування, аварійно-рятувальні роботи.

 

Найбільш ефективним засобом зменшення шкоди та збитків, яких зазнають суспільство, держава і кожна окрема особа в результаті НС, є запобігання їх виникненню, а в разі виникнення – здійснення заходів, адекватних ситуації, що склалися.

Одним із головних заходів захисту населення від надзвичайних ситуацій є його своєчасне попередження про небезпеку, обстановку, яка склалася внаслідок її реалізації, а також інформування про порядок та правила поведінки в умовах НС.

Процес оповіщення населення обов’ язково супроводжується організацією оповіщення органів управління та відповідальних посадових осіб, які приймають рішення на проведення конкретних заходів щодо захисту населення, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт в районах НС.

Процес оповіщення включає доведення в стислий термін до органів управління, посадових осіб та сил Єдиної системи цивільного захисту (ЄСЦЗ), а також населення на відповідній території завчасно встановлених сигналів, розпоряджень та інформації органів виконавчої влади та місцевого самоврядування відносно загроз та порядку поведінки в умовах, які склалися .

Відповідальність за організацію та практичне здійснення оповіщення несуть керівники органів виконавчої влади (начальники цивільного захисту) відповідного рівня.

В ЄСЦЗ України оповіщення населення передбачає спочатку, за будь-якого характеру небезпеки, включення електричних сирен, переривчастий звук яких означає єдиний сигнал небезпеки “Увага всім!” Почувши цей звук (сигнал), люди мають негайно включити наявні у них засоби прийому повної інформації – радіоточки, радіоприймачі та телевізори, щоб послухати інформаційне повідомлення про характер та масштаби загрози, а також рекомендації щодо найбільш доцільної поведінки в умовах, які склалися.

Системою оповіщення будь-якого рівня є організаційно-технічне об’єднання оперативно-чергових служб органів управління цивільного захисту, спеціальної апаратури управління та засобів оповіщення, а також каналів (ліній) зв’язку, які забезпечують передачу команд управління та мовної інформації у надзвичайних ситуаціях.

Системи централізованого оповіщення (СЦО) регіонального рівня є основною ланкою системи оповіщення в цілому. Саме з цього рівня планується організація централізованого оповіщення. Завдання СЦО регіонального рівня є оповіщення посадових осіб та сил місцевого та об’єктового рівня та їх посадових осіб, а також населення, яке проживає на території, на яку поширюється дія СЦО цього рівня. Передача сигналів та мовної інформації здійснюється по каналах зв’язку.

Вищі ланки СЦО регіонального рівня установлюються на робочих місцях оперативно-чергових служб територіальних органів управління Міністерства з питань надзвичайних ситуацій (МНС) за місцем їх постійного розташування та у позаміській зоні.

В територіальні СЦО включено лише райцентри, а для населення інших населених пунктів сільської місцевості оповіщення здійснюється, в основному, по мережі радіо та телебачення, сільській телефонній мережі, мобільними звукопідсилюючими засобами сил цивільного захисту, відділів внутрішніх справ та подвірним обходом.

Система оповіщення об’єктового рівня поділяються:

● локальні, які створюються на об’єктах підвищеної небезпеки (атомні електростанції, хімічно небезпечні об’єкти, гідроспоруди тощо);

● системи оповіщення, які створюються на інших об’єктах економіки, не віднесених до потенційно небезпечних.

       
   
це підготовка та реалізація комплексу правових, соціально-спрямованих, політичних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних та ін. заходів, загрозу виникнення надзвичайної ситуації на основі даних моніторингу (спостережень), експертизи , досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у НС або пом’якшення її можливих наслідків
 
 

 

 


Постановою Кабінету Міністрів України № 1198 від 3.08.1998 р. затверджена Єдина державна система запобігання надзвичайним ситуаціям техногенного і природного характеру і реагування на них (ЄДСЗНС). ЄДСЗНС включає в себе центральні та місцеві органи виконавчої влади, виконавчі органи рад, державні підприємства, установи та організації з відповідними силами і засобами, які здійснюють нагляд за забезпеченням техногенної та природної безпеки, організовують проведення роботи із запобігання надзвичайним ситуаціям і реагування у разі їх виникнення з метою захисту населення і довкілля, зменшення матеріальних втрат.

 

ЄДСЗНС складається з постійно діючих функціональних і територіальних підсистем і має чотири рівні6

● загальнодержавний;

● регіональний;

● місцевий;

● об’єктовий.

Кожний рівень ЄДСЗНС має координаційні та постійні органи управління щодо вирішення завдань у сфері запобігання надзвичайним ситуаціям, захисту населення і територій від їх наслідків, систему повсякденного управління, сили і засоби, резерви матеріальних та фінансових ресурсів, системи зв’язку та інформаційного забезпечення.

До системи повсякденного управління ЄДСЗНС входять оснащені необхідними засобами зв’язку, оповіщення, збирання, аналізу і передачі інформації:

●центри управління в надзвичайних ситуаціях, оперативно- чергові служби уповноважених органів з питань НС та цивільного захисту населення усіх рівнів;

● диспетчерські служби центральних і місцевих органів виконавчої влади, державних підприємств, установ і організацій.

 

 


Читайте також:

  1. I. Правильно визначена мета.
  2. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  3. The peace – порядок
  4. V Суттю Я-концепції стає самоактуалізація в межах моральних правил і більше значимих особистісних цінностей.
  5. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.
  6. V. Етичні правила психологічних досліджень
  7. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  8. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  9. XVII ст.). Виникнення козацтва.
  10. А ви слідуєте цім правилам, коли виступаєте публічно?
  11. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  12. А.1. Порядок Magnoliales - магнолієцвіті




Переглядів: 1706

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Управлінське рішення, його сутність, правове, організаційне, інформаційне та документальне забезпечення. | Сутність і особливості оперативного управління за умов виникнення надзвичайної ситуації (НС).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.