Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Порівняльна характеристика основних видів конкуренції

 

Ознаки Внутрішньогалузева конкуренція Міжгалузева конкуренція
Суб’єкти підприємства однієї галузі підприємства різних галузей
Об’єкти найкращі умови виробництва і збуту сфери найприбутковішого вкладення капіталу
Передумови різниця в індивідуальних вартостях однорідних товарів різниця норм прибутку у галузях із різною органічною будовою капіталу і швидкістю його обігу
Результати ринкова вартість і ринкова ціна на однорідні товари середній прибуток і ціна виробництва

 

Конкуренцію можна поділити на такі форми: добросовісну (сумлінну) і недобросовісну (несумлінну).

Основними методами сумлінної конкуренції є:

– підвищення якості продукції;

– зниження цін ("війна цін");

– реклама;

– розвиток до- і післяреалізаційного обслуговування;

– створення нових товарів і послуг із використанням досягнень НТР і т. ін.

Сумлінна конкуренція використовує такі методи: цінові і нецінові.

Цінова конкуренціяозначає, що головним методом боротьби проти конкурентів є ціна. У такій боротьбі перемагає той, хто домагається нижчої, ніж ринкова ціна, вартості своєї продукції. Це, по суті, боротьба за скорочення витрат виробництва завдяки використанню досягнень науково-технічного прогресу, наукової організації праці, підвищенню її продуктивності.

Нецінова конкуренціяпов'язана зі стратегією боротьби, спрямованої не на зміну цін, а на створення зовнішніх умов, які поліпшують реалізацію продукції.

Способи нецінової конкуренції:

Поліпшення якості продукції. Відомо, що одна продукція може мати різну якість на різних підприємствах. Причиною цього є в основному порушення технології виробництва. Крім технологічної дисципліни, тут можливе використання технічних новинок, які становлять комерційну таємницю.

Використання реклами.Усі рекламні заходи розраховані на те, щоб привернути увагу покупців, інформувати про споживчі властивості товару, спонукати споживача на покупку, нагадати про існування того чи іншого товару.

Реклама формує уявлення про особливі якості товару, хоча його споживча вартість при цьому часто залишається без змін. Мета реклами — акцентувати увагу на торговельних знаках і фірмових клеймах.

Покращення умов продажу товару.Фірма зобов'язується здійснювати ремонт виробу, надавати запасні частини, провадити безплатні консультації щодо використання свого товару.

Використання несумлінної конкуренції— це діяльність господарського суб'єкта, спрямована на одержання комерційної вигоди і забезпечення домінуючого становища на ринку, яка не виключає обман споживачів, партнерів, інших господарських суб'єктів і державних органів.

Методи здійснення несумлінної конкуренції:

- економічний шпіонаж

- дезінформація споживачів— поширення виробником неправильних відомостей про споживчі властивості товару (клас, сорт, якість виготовлення).

- використання (підробка) товарного знака, фірмового найменування або маркування товару без дозволу господарського суб'єкта, на ім'я якого вони зареєстровані. Зазвичай використовуються товарні бланки, маркування фірм, продукція яких користується великим попитом.

- поширення неправдивих повідомлень про товари своїх конкурентів.Така інформація, звичайно, завдає шкоди діловій репутації конкурентів і негативно відбивається на результатах їхньої комерційної діяльності.

- намагання деяких фірм впливати на постачальників ресурсів і банкидля того, щоб вони відмовляли конкурентам у постачанні сировини, матеріалів, а також у наданні кредитів.

- переманювання провідних спеціалістів конкурентів шляхом підкупу, встановлення вищих окладів та надання різних пільг.

До нечесної конкуренції можна віднести також порушення законів. Наприклад, у ряді країн встановлено, що продавець не має права пропонувати товар за ціною, нижчою, ніж собівартість, прагнучи усунення конкурентів. Проте практика засвідчує, що цього правила часто не дотримуються. І зниження цін залишається одним із способів нечесної конкурентної боротьби великих промисловців проти невеликих фірм.

 


Читайте також:

  1. H) Орган з питань конкуренції
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  4. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  5. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  6. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  7. Автокореляційна характеристика системи
  8. Адміністративний захист об’єктів інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції
  9. Амортизація основних засобів
  10. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  11. Амортизація основних засобів.
  12. Амортизація основних фондів




Переглядів: 892

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Типи, види і методи конкуренції. | Монополії, їх суть, причини виникнення і форми.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.468 сек.