МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Типи, види і методи конкуренції.
За ринкової економіки існують два типи конкуренції: досконала та недосконала. Досконала конкуренція є історично і логічно початковим типом конкуренції. Вона виникла разом із виникненням товарного виробництва і протягом тисячоліть становила цілу епоху так званої вільної конкуренції. Її називають також абсолютною, чистою, ідеальною, немонополістичною. Характерними рисами досконалої конкуренції є: - наявність на ринку великої кількості продавців і покупців, причому жодна з груп не може впливати на ситуацію на ринку; - пропозиція однакових товарів та послуг для продажу; - однакова обізнаність про ринок усіх продавців і покупців; - можливість вільної появи на ринку та виходу з нього покупців та продавців. Дуже небагато ринків повністю відповідають вимогам досконалої конкуренції. Наприклад, біржа у Нью-Йорку, Американська біржа та аналогічні ринки цінних паперів. Другим типом конкуренції є недосконала конкуренція. Перші її ознаки почали проявлятися ще у середньовіччі, у межах цехового виробництва. Проте, лише на початку ХХ ст. на зміну вільній, досконалій конкуренції прийшла нова форма організації змагання - змагання між групами, союзами і об’єднаннями суб’єктів ринку. Це було зумовлено процесами укрупнення виробництва і централізації управління. Саме вони стали найважливішими ознаками суспільного економічного життя, в якому стали переважати доцентрові сили, що виявилося у створенні союзів, об¢єднань між раніше розрізненими товаровиробниками. Недосконала конкуренція існує у формах монополістичної і олігополістичної конкуренції. Монополістична конкуренція, як і чиста, охоплює небагатьох продавців або покупців. Але купівля і продаж уже не здійснюються за єдиними ринковими цінами, а існують монопольні ринкові ціни. Олігополістична конкуренція - форма групового монополізму, за якої кілька самостійних великих фірм монополізують виробництво і збут маси товарів даного роду. Основними видами конкуренції є: - внутрішньогалузева; - міжгалузева; - міжнародна. 1. Внутрішньогалузева конкуренція – це конкуренція між товаровиробниками, що діють в одній галузі народного господарства. Через різний рівень техніки, організації виробництва, продуктивності та інтенсивності праці тощо у кожного з них встановлюється індивідуальна вартість виробництва певного товаруміки Внутрішньогалузева конкуренція сприяє зниженню витрат виробництва, впровадженню досягнень науки і техніки, стимулює процес концентрації виробництва і капіталу. У сучасних умовах вона переважає на окремих вузь-коспеціалізованих ринках конкретних видів товарів (наприклад, мінікомп'ютерів, телевізорів, легкових автомобілів тощо). Результатом внутрішньогалузевої конкуренції є перетворення окремих індивідуальних витрат виробництва, індивідуальних вартостей на єдину ринкову або суспільну вартість. 2. Міжгалузева конкуренція — це конкуренція між товаровиробниками, які діють у різних галузях народного господарства. Міжгалузева конкуренція проявляється у вигляді переливів капіталів з малоприбуткових галузей у високоприбуткові. В результаті встановлюється середня норма прибутку. У сучасних умовах переважна частка міжгалузевого переливання капіталу відбувається в межах багатогалузевих концернів і конгломератів. 3. Міжнародна конкуренція — це конкуренція виробників на світовому ринку, яка поєднує внутрішньогалузеву і міжгалузеву конкуренцію. На світовому ринку домінують компанії найрозвинутіших країн. Міжнародна конкуренція сприяє збалансованому розвиткові світового ринку, переливу капіталу не тільки між сферами виробництва, а й між різними державами. Перетин інтересів суб’єктів конкуренції виявляється як у межах однієї галузі національного господарства (або однієї галузі кількох національних господарств - на світовому ринку), так і в межах кількох галузей. Таблиця 1 Читайте також:
|
||||||||
|