Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завдання, функції, методи та форми бухгалтерського обліку виконання бюджетів

Характеристика звітності про виконання Державного бюджету України.

Основні засади складання фінансової та бюджетної звітності.

Відповідно до ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»бухгалтерський облік – це процес виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень.

За сферою діяльності бухгалтерський облік в Україні поділяється на виробничо-господарський, бюджетний і банківський.

Бюджетний облік в Україні поділяється на:

- бухгалтерський облік виконання бюджетів;

- бухгалтерський облік бюджетних установ.

Відповідно до положень Бюджетного кодексу України:

- бухгалтерський облік бюджетних установ ведуть розпорядники бюджетних коштів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку та інших нормативно-правових актів, у порядку встановленому Міністерством фінансів України;

- бухгалтерський облік виконання державного та місцевих бюджетів – органи ДКСУ, у порядку встановленому Міністерством фінансів України.

Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та звітності про виконання бюджетів здійснюється Міністерством фінансів України.

Органи ДКСУ ведуть бухгалтерський облік операцій по виконанню державного і місцевих бюджетів за доходами -в розрізі видів надходжень та органів стягнення, а за видатками – в розрізі напрямів і економічної суті видатків та розпорядників бюджетних коштів.

Залежно від природи облікової інформації облік виконання бюджетів поділяють на три взаємопов’язані між собою види: оперативний, статистичний, бухгалтерський.

Оперативний обліквикористовують для реєстрації, спостереження і контролю за окремими явищами бюджетного процесу. Така інформація необхідна для відповідних оперативних висновків та розробки конкретних рекомендацій для зняття негативних явищ і виявлення додаткових резервів бюджету з наступним їх використанням.

Статистичний облік вивчає і узагальнює масові явища та їх закономірності в бюджетному процесі. Дані статистичного обліку використовують для економічного аналізу і прогнозування на поточний і перспективний період.

Бухгалтерський облік виконання бюджетів – упорядкована система збору, реєстрації і узагальнення у грошовому виразі інформації про активи та зобов’язання бюджетів та їх рух шляхом суцільної, безперервної і документальної реєстрації всіх бюджетних операцій.

Функції бухгалтерського обліку виконання бюджетів:

- інформаційна;

- управлінська;

- контролю;

- аналізу.

Інформаційна функція полягає у тому, що всі операції по виконанню державного і місцевих бюджетів відображаються у відповідних бухгалтерських документах на рахунках бухгалтерського обліку. Бухгалтерський облік ведеться за кодами бюджетної класифікації.

Управлінська функція полягає у забезпеченні суб’єктів управління різних рівнів інформацією, необхідною для планування, регулювання, оцінки виконання бюджету.

Функція контролю пов’язана з суцільним контролем, що проводиться при зарахуванні доходів до бюджетів та при проведенні витрат бюджетів.

Функція аналізу полягає у здійсненні, на основі первинних та зведених даних, економічного аналізу наявності, стану і руху ресурсів бюджетів, результатів виконання бюджетів. Дані бухгалтерського обліку та звітності є головним джерелом інформації для економічного аналізу виконання бюджетів.

Метою ведення бухгалтерського обліку виконання бюджетів є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої інформації про фінансовий стан, результати виконання бюджетів та рух грошових коштів бюджетів.

Основне завдання бухгалтерського обліку виконання бюджетів — повне, своєчасне і достовірне відображення в бухгалтерському обліку операцій по виконанню бюджетів усіх рівнів.

Загальні вимоги до бухгалтерського обліку виконання бюджетів:

- облік повинен бути чітко документований;

- облік проведених операцій здійснюється у певній послідовності на підставі документів;

- записи, проведених операцій, відображаються на рахунках бухгалтерського обліку;

- облік повинен бути суцільним за охопленням операцій і безперервним у часі.

Предметом бухгалтерського обліку є процес виконання бюджетів, який відображає розподіл і перерозподіл національного доходу.

Об’єктом бухгалтерського обліку є: активи і пасиви бюджету; дохідна і видаткова частини бюджету; планові показники, відповідно до яких виконують бюджет; зобов’язання розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, а також інші операції з виконання бюджету.

Метод бухгалтерського обліку — це сукупність спеціальних прийомів, за допомогою яких вивчають його предмет.

Бухгалтерський облік вивчають за допомогою таких методів:

- хронологічного і систематичного спостереження;

- вимірювання бюджетних засобів і процесів;

- реєстрації та класифікації даних з метою їх систематизації;

- узагальнення інформації з метою складання звітності.

Елементи методу бухгалтерського обліку:

· документування;

· інвентаризація;

· рахунки бухгалтерського обліку;

· подвійний запис;

· бухгалтерський баланс;

· бухгалтерська звітність;

· оцінка.

Система бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів включає:

- бухгалтерський облік;

- бюджетний облік;

- управлінський облік.

Бухгалтерський облік забезпечує своєчасне та повне відображення всіх операцій органів Державного казначейства та надання користувачам інформації про стан активів та зобов’язань, результати виконання бюджетів та їх змін. На основі даних бухгалтерського обліку складається фінансова звітність.

Бюджетний облік ведеться з метою накопичення даних про доходи, видатки, кредитування за вирахуванням погашення і фінансування бюджетів, а також підведення результатів виконання бюджетів.

Управлінський облік ведеться з метою забезпечення керівництва органів Державної казначейської служби України оперативною фінансовою і нефінансовою інформацією у визначеній ними формі для планування, управління бюджетними коштами, оцінки і контролю використання бюджетних коштів.

Бухгалтерський облік в органах Державної казначейської служби України - це складова системи обліку, що включає сукупність правил, методик та процедур обліку для виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та обміну інформацією про операції в органах ДКСУ та передачі її зовнішнім користувачам, а також внутрішнім користувачам для прийняття управлінських рішень.

На основі даних бухгалтерського обліку складається фінансова та бюджетна звітність про виконання бюджетів.

Бухгалтерський облік виконання бюджетів є основою інформаційної системи органів ДКСУ, за допомогою якого здійснені операції відображаються за відповідними рахунками бухгалтерського обліку в автоматизованому режимі.

Операція в органах ДКСУ– дія або подія (може складатися з декількох складових), яка викликає зміни в фінансових характеристиках виконання бюджетів.

Основними завданнями системи бухгалтерського обліку ДКСУ по виконанню бюджетів є:

- додержання принципів бухгалтерського обліку і звітності про виконання бюджетів;

- своєчасне, повне і достовірне відображення в обліку за відповідними рахунками і параметрами операцій по виконанню бюджетів;

- щоденне завершення та звірка всіх облікових процесів, регістрів та інших документів; складання щоденного балансу та автоматизована перевірка відповідності даних аналітичного обліку даним балансу;

- достовірне відображення в обліку і звітності руху використання фінансових та інших ресурсів бюджетів, надання об’єктивної і порівняльної інформації про стан зобов’язань, активів, результатів виконання бюджетів, в тому числі в розрізі окремих органів ДКСУ.

В Україні застосовується касовий метод ведення бухгалтерського обліку виконання бюджетів, з елементами методу нарахування(облік державного боргу, зобов’язань розпорядників бюджетних коштів).

Суть касового методу передбачає реєстрацію операцій за надходженнями, витратами в бухгалтерському обліку в момент проведення відповідних платежів.

Усі надходження і витрати відображаються в бухгалтерському обліку в тому бюджетному періоді, в якому вони були здійснені.

Відображення в бухгалтерському обліку операцій за касовим методом означає, що:

- надходження відображаються на відповідних рахунках бухгалтерського обліку при зарахуванні податків, зборів (обов’язкових платежів) та інших доходів бюджетів на єдиний казначейський рахунок, тобто на рахунки, відкриті для обліку коштів бюджетів в органах ДКСУ;

- витрати державного і місцевих бюджетів відображаються при здійсненні оплати рахунків розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету з рахунків, відкритих на їх ім’я в органах ДКСУ.

Форма бухгалтерського обліку – це система взаємопов’язаних облікових регістрів (хронологічних і систематичних) з певною методикою відображення в них операцій у певній послідовності.

Автоматизована форма бухгалтерського обліку виконання бюджетів:

 

Первинні документи   Аналітичні документи Оборотно-сальдові відомості за аналітичними рахунками   Щоденний оборотно-сальдовий баланс   Фінансова і бюджетна звітність

Автоматизована форма бухгалтерського обліку має забезпечити:

1. Щоденний облік у хронологічному та систематичному порядку всіх здійснюваних операцій по виконанню бюджетів.

2. Мінімізацію витрат на здійснення бухобліку.

3. Контроль при зарахуванні надходжень до бюджетів та попередній і поточний контроль при проведенні витрат бюджету.

4. Використання технічних засобів і забезпечення функцій інформаційної системи.

Облікова політика ДКСУ це сукупність визначених у межах чинного законодавства принципів, методів і процедур, що використовуються Державною казначейською службою України для ведення бухгалтерського обліку, складання та подання звітності про виконання бюджетів.

Облікова політика системи органів ДКСУ базується на основних принципах бухгалтерського обліку, яких органи ДКСУ повинні дотримуватися при веденні бухгалтерського обліку і складанні зовнішньої та внутрішньої звітності.

Органи Державного казначейства ведуть бухгалтерський облік і складають звітність у валюті України.

Операції в іноземній валюті відображаються в бухгалтерському обліку і фінансовій звітності у валюті України з перерахуванням її за курсом НБУ на дату здійснення операції або складання звітності.

Операції повинні бути відображені в обліку в тому звітному періоді, в якому вони були здійснені. Бухгалтерський облік виконання бюджетів в органах ДКСУ ведеться безперервно.


Читайте також:

  1. III. Виконання бюджету
  2. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  3. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  4. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.
  5. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  6. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  7. Автоматизовані форми та системи обліку.
  8. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  9. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  10. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  11. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  12. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.




Переглядів: 1707

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
План рахунків як засіб реєстрації в обліку операцій. | Первинні облікові документи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.