МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Контроль знань.Оцінювання результатів проектної діяльності.
Мета: -навчити: оцінити навчальні досягнення учнів за тематичним блоком « Технологія виготовлення м'якої іграшки»; -розвити: самовпевненість, вміння розмовляти під час захисту своєї роботи; -виховувати: повагу до інших Обладнання: проект, готовий виріб Хід уроку. І. Організаційний момент. ІІ Перевірка знань, готовності учнів до уроку: -спец одяг; - готовий виріб, проект. - запитання до тих, хто захищає прокт. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. -формування позитивного ставлення учнів до навчальної діяльності на уроці. IV. Повідомлення теми. -Запис на дошці
V. Викладання нового матеріалу.
Сьогодні ми підведемо підсумки вашої виконаної проектної діяльності. Кожен з вас вийде до дошки, зробить демонстрацію своєї роботи, трошки розкаже про неї: її призначення, з якого матеріалу виконан, де буде використовуватись( може це подарунок), а я перевірю ваш проект, його склад. Ще ми всім класом зробимо аналіз над роботою, визначимо помилки і поразмислимо, як можна було усунути або запобігти ці недоліки. У цей же час ви будете запитувати один в одного питання за темою ( піднімати руку, я дозволяю запитувати, ні в якому разі не викрикивати, в такому випадку запитання не буде прийматися). Але питання повинні бути за темою, правильно сформовані, відповідь в свою чергу – чітка, обдумана.
А я тим часом вам нагадаю, за якими саме критеріями ви повинні оцінювати готовий виріб: 1. ПБП при виготовленні виробу: - дотриманість ПБП при виготовленні виробу ( порядок на робочому столі, правильне зберігання голок та ножиць) - поведінка учня під час роботи ( розмови, зважання іншим, запізнення) - прибирання робочого місця після закінчення роботи - своєчасно виготовлена робота 3. Зовнішній вигляд: - акуратність - оригінальність - неповторність - відсутність дефектів на тканині ( врахування дефектів при розкроюванні) - розкрій ( напрямок нитки основи та утоку, напрямок ворсу, визначення лицьової та зворотньої сторони, якість розкрою ( перекоси, зайва довжина в деяких деталях)) - відсутність висячих ниток - відсутність вузлів - якість шва (особливо, якщо шов виконується з лицьової сторони – петельний і не вивертається на зворотню) - добір тканини до призначення, поєднання тканин ( якщо є комбінування декількох тканин в одному виробі ) - закінчений виріб ( при здачі іграшки все повинно бути закінчено, усунені недоліки, охайність) - оздоблення
3. Оформлення проектної документації: - папка - ПБП - ручні з’єднувальні шви ( назва, схематичне зображення) - ескіз виробу - специфікація деталей крою - деталі крою ( 2 екземпляри: намальовані та вирізані ) - інструкційна карта виготовлення виробу - розрахунок собівартості виробу - захист проекту та роботи
VI. Практична робота. - Учні по – черзі виходять до дошки. Проводять демонстрацію свого готового виробу. Розповідають його призначення, з якого матеріалу виконан… Весь клас робить аналіз помилок, висказує свою думку. Задають питання.
VII. Поточний інструктаж. Дотримання ПБП VIII. Пояснення помилок. IX. Демонстрація кращих робіт. X. Оцінювання. Пояснення помилок.
XI. Побажання гарного відпочинку, набратися сил. Прощавання до вересня.
XII.Прибирання. Лабораторно – практична робота №14. Технологія виготовлення м’якої іграшки. (13 *60) Тема: Основи технології виготовлення м’якої іграшки. Проектування та виготовлення виробу. Ознайомлення з темою, понятійним полем, лiтературою, формами контролю. М’яка іграшки у сучасному декоративно - ужитковому мистецтві. Правила безпечної роботи та санітарно-гігієнічні вимоги. Мета: -навчити: ознайомити з технологієй виготовлення м'якої іграшки, способами та методами проектування та виготовлення виробу; -розвити: вміння аналізувати, просторову уяву; -виховувати: ощадне ставлення до матеріалів різного походження Обладнання: ескізи виробів, шаблони, готові іграшки, таблиця ПБП при роботі з голками та ножицями, аркуш А4, олівці. Хід уроку.
Викладання нового матеріалу. Загальнотеоретичні засади спецкурсу «Традиційна українська іграшка» Історія виникнення народних іграшок. Іграшка — своєрідний матеріальний відбиток пам'яті етносу, вид народної творчості, органічна частка матеріальної і духовної культури українців.
Зв'язок іграшки з національною самосвідомістю українського народу. Функції іграшки: обрядово-ритуальна, магічна, утилітарна, комунікативна, сувенірна, естетична або місце іграшки в контексті етнокультури (іграшка як релікт культури, як об'єкт гри, виховання, розвитку дитини, засіб пізнання нею світу, фактор, що спонукає до спілкування з іншими дітьми, твір мистецтва, окраса житла). Зв'язок іграшки з легендами, міфами, казками та переказами. Серед виробів декоративно-ужиткового мистецтва дитяча іграшка є одним із найбільш древніх. На території України археологами знайдені іграшки, вік яких налічує майже тисячу років. Уже в X—XIII століттях в Києві було налагоджене їх ремісниче виробництво.
В різних регіонах для виготовлення іграшки використовували різні матеріали: лозу, солому, глину, деревину, камінь та ін. — залежно від наявних природних ресурсів. Іграшка може прикрашати побут, виконувати певну утилітарну функцію: — іграшка-подушка, іграшка-гаманець, іграшка-прихватка, іграшка-скринька для зберігання дрібних речей тощо. Починати роботу доцільніше із найбільш простих плоских іграшок та сувенірів з бавовняних та щільних несипучих тканин (сукна, драпу тощо) (мал. 1.1). Мал. 1.1. Плоскі іграшки із текстильних матеріалів.
Етапи технологічного процесу виготовлення іграшок: -виконання ескізу -підбор матеріалу і підготовка його до роботи -креслення -виготовлення лекал -розкрій деталей (основні й оздоблювальні деталі) -з'єднання деталей, зборка виробу -набивання іграшки. додання форми окремим деталям -кінцеве оздоблення оформлення виробу Обов'язковим є використання відповідної технологічної документації, зокрема технологічних карт (таблиця). Для виконання ескізів та креслень іграшок учням доцільно вести окремі альбоми. Викрій лекала виготовляють із щільного паперу чи картону. Кожну деталь готових лекал учні підписують, вказуючи напрям ворсу чи нитки основи, необхідну їх кількість після розкроювання. Лекала кожної моделі іграшки зберігаються в окремому конверті.
Технологічна документація: - окремі альбоми - викрій лекала виготовляють із щільного паперу чи картону - кожну деталь готових лекал учні підписують, вказуючи напрям ворсу чи нитки основи, необхідну їх кількість після розкроювання -лекала кожної моделі іграшки зберігаються в окремому конверті.
Важливо усвідомлення учнями того, що залежно від форми очей, носа, рота, вух. а також місця їх кріплення змінюється образ іграшки. Виготовлена іграшка може бути доброю чи злою, веселою чи сумною. Дуже часто іграшки за характером схожі на своїх «творців». Поганий настрій завжди передається іграшці, виразу мордочки тварини, пташки чи ляльки. При виготовленні іграшок діти вкладають частку своєї душі. А отже, вчитель має можливість вплинути на розвиток цієї маленької душі, закласти в неї паростки добра і людяності. Традиційна народна іграшка є феноменальним явищем етнопедагогіки — в кожній українській родині діти виховувались під впливом різноманітного ігрового матеріалу, який має свої специфічні риси. Історично розвиваючись та удосконалюючись, кожен народ створює для власних дітей свої іграшки. Витоки української традиційної народної іграшки знаходяться в родовому суспільстві, коли для культових потреб людина з різноманітних матеріалів створювала зооморфні та антропоморфні образи, що використовувались як захист від «злих сил», спосіб збереження врожаю, примноження добробуту тощо. У дитячому етносередовищі традиційно використовуються ті самі ігрові образи, що застосовувались для задоволення культових потреб прадавньої людини. Спілкуючись з народною іграшкою через зір і дотик, іноді й через смак (фігурне обрядове печиво, іграшка з сиру, цукру), дитина збагачується загальнолюдським, національним та місцевим досвідом, розвивається, виховується, навчається, прилучається до національної культури, переймає духовність рідного народу. Отже, іграшка об'єктивно виконує педагогічні функції.
М'яка іграшка може бути досить велика, нерухома і рухлива (тварини і ляльки з пришитими і шарнірними кінцівками). Такі іграшки затишні. Дрібні м'які іграшки можуть бути використані як прикраси для новорічної ялинки і маленьких подарунків-сувенірів. В окремих випадках їм можна додати значення сумочки, подушечки, футляра.
Виготовляючи іграшки, ми будемо шити, вишивати, кроїти, формувати, вирізувати. При цьому варто пам'ятати, що всі трудові процеси вимагають особливої старанності, точності і витримки. Ці вимоги зв'язані з характером самої продукції — її маленьким розміром, виразної і до деякої міри складною формою. Іграшка, недостатньо ретельно виконана, утрачає свій образ.
Читайте також:
|
||||||||
|