МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||
Етапи і компоненти системного аналізу.
Два підходи до системного аналізу, які історично виникли послідовно, що визначились проблематикою та відповідним інструментарієм вирішування проблем: · перший підхід, що базується на застосуванні формальних, математичних прийомів і методів, зокрема теорії оптимізації і дослідження операцій; · другий підхід «неформалізований», в основі якого лежить логіка системного аналізу. Системний аналіз характеризується наявністю певних типових стандартних компонентів, які практично присутні в аналізі будь-якої проблеми з системних позицій. Такими компонентами є: · ціль; · шляхи досягнення цілі; · необхідні ресурси. Сполучення даних компонентів у визначеній послідовності, яка залежить від структури проблеми та причинних зв’язків, приводить до упорядкованого розв’язування проблеми. Розглядання викликаних проблем в логічній послідовності дає можливість ефективно поєднувати формалізовані та евристичні методи обґрунтування та прийняття рішень тільки вищої якості. Системний аналіз веде до виконання певної послідовності взаємопов’язаних дій, виступаючи завжди як процес, що складається з певних основних етапів: I.Етап формулювання проблеми потребує точного формулювання, виявлення логічної структури проблеми, її зв’язків з іншими проблемами, вивчення питання її принципового розв’язку. Формулювання проблеми здійснюється на вербальному рівні; II.Етап визначення цілей здійснюється на основі формулювання проблеми. Він має два аспекти: виявлення цілей (включаючи пріоритети) та формулювання цілей у вигляді, зручному для ефективного управління з метою їх досягнення; III.Етап визначення наявних ресурсів для досягнення цілей; IV.Етап генерації альтернатив та сценаріїв (шляхів, способів, методик) досягнення поставлених цілей; V.Етап вибору оптимальної альтернативи (способу, методики, алгоритму) досягнення головної цілі (загальної мети) на основі визначених критеріїв з подальшою побудовою моделі. Для розв’язання задач системного аналізу використовують такі методи дослідження систем, як мікропідхід та макропідхід. Метод мікропідходу зв’язаний з детальним описуванням кожного компонента системи, дослідженням їх структури, функцій, взаємозв’язків, структури системи вцілому. Практична реалізація найважливішого етапу мікро підходу – виявлення елементів системи та взаємозв’язків між ними – пов’язана з необхідністю подолання суперечності між бажанням більш детального вивчення кожного з компонентів системи та реальною можливістю дослідити при цьому структуру системи в цілому і принципи її функціонування. При надмірній деталізації послаблюються системні зв’язки і погіршується зв’язок з головною ціллю системи. Метод макропідходу полягає в ігноруванні детальної структури системи та вивченні тільки загальної поведінки системи як єдиного цілого. Макропідхід базується на методі кібернетики під назвою «чорний ящик», який був запропонований англійськім кібернетиком У.Р.Ешбі. Суть метода полягає в тому, що поведінка системи (її реакція на зовнішні дії) вивчається без знання внутрішньої структури системи. В міру поглиблення знань про поведінку системи можна робити висновки і про її будову. Таким чином, метою макропідходу є побудова моделі системи через дослідження її взаємодії із зовнішнім середовищем, моделі типу «вхід – вихід», або моделі «чорного ящика», рис. 6.
Тут вектори та – вхідні та вихідні фактори (спостереження), вектор а характеризує невідомі параметри системи, для визначення яких використовують методи регресійного аналізу.
Читайте також:
|
|||||||||||||
|