Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні види перевантажувальних станцій і перевантажувальних пристроїв

Тема 14. ПРИКОРДОННІ ТА ПЕРЕВАНТАЖУВАЛЬНІ СТАНЦІЇ

Перевантажувальні станції споруджуються на стику залізниць різної колії (1520, 1435, 1000 чи 750 мм) і призначаються для перевантаження вантажів з вагонів однієї колії у вагони іншої колії.

Перевантажувальні станції підрозділяються на: 1) прикордонні (митні) перевантажувальні станції на стиках залізниць суміжних країн колії 1520 і 1435 мм ; 2) внутрішні, котрі влаштовуються усередині країни в пунктах перевантаження вантажів з вагонів колії 1000 і 750 мм у вагони колії 1520 мм і навпаки.

Перевантажувальні станції забезпечують на залізницях кожної колії виконання: 1) прийому і відправлення поїздів; 2) технічних операцій з пасажирськими і вантажними поїздами, а також пасажирських операцій відповідно до класифікації станції (проміжна, дільнична тощо); 3) розформування поїздів; 4) формування передач по пунктах навантаження-вивантаження; 5) екіпірування, а в необхідних випадках технічне обслуговування і ремонт поїзних і маневрових локомотивів; 6) проведення вантажних і комерційних операцій, в основному зв'язаних з перевантаженням вантажів з вагонів однієї колії у вагони іншої; 7) сортування, збереження, зважування, оформлення перевізних документів, навантаження і вивантаження місцевих вантажів; 8) в окремих випадках перестановку колісних пар і митні операції.

Для цієї мети на перевантажувальних станціях розміщають: 1) приймально-відправні і сортувальні колії (парки) різної ширини колії; 2) спеціалізовані пристрої для перевантаження вантажів; 3) вокзал, платформи і перонні колії для пересадки пасажирів і пристрої для зміни візків у вагонів прямого безпересадочного сполучення, обладнані домкратами для підйому кузовів вагонів; 4) пристрої локомотивного і вагонного господарств.

У залежності від характеру й обсягу роботи, а також топографічних і інших місцевих умов (забудованість території й ін.) перевантажувальні станції розрізняються по схемах з паралельним, послідовним і комбінованим розташуванням приймально-відправних, сортувальних колій, пасажирських і перевантажувальних пристроїв. У зв'язку з необхідністю концентрації пристроїв і скрутністю території, як правило, перевантажувальні станції проектуються з комбінованим і паралельним розташуванням парків і перевантажувальних пристроїв.

Перевантажувальні станції мають роздільні сортувальні комплекти для кожної колії. Перевантажувальні пристрої доцільно розміщати між зазначеними сортувальними комплектами. Перевантаження вантажів здійснюється або безпосередньо з вагонів однієї колії у вагони іншої колії, або через склади і перевантажувальні платформи з короткочасним складуванням (у зв'язку з необхідністю добірки вантажів через різну місткість вагонів різної колії) чи без нього.

Перевантажувальні операції в залежності від роду вантажу й обсягу перевантаження виконуються на наступних пристроях: зближені колії, криті і відкриті високі платформи, низькі площадки (бетонні, асфальтовані чи бруковані) обладнані кранами, конвеєрами й іншими механізмами, підвищені колії, бункерні і безбункерні естакади, вагоноперекидачі, перевантажувальні платформи для колісних вантажів і самохідних машин, криті склади. У необхідних випадках споруджують пристрої для перевантаження наливних вантажів, габаритні ворота, ваги й ін.

При перевантаженні з вагона у вагон на зближених коліях застосовують перекидні містки між дверима вагонів. Відстань між осями зближених колій приймають не менш 3,6 м на стику колії 1520 мм і 1435 мм і не менш 3,2 м на стику колії 1520 мм із вузькою колією. Істотний недолік цього способу полягає у відсутності механізації для перевантаження, тому його застосовують лише при невеликій масі окремих місць і порівняно невеликому обсязі перевантаження.

Для перевантаження штучних і тарних вантажів призначаються криті і відкриті високі платформи. При невеликому обсязі робіт застосовують бічні платформи, до яких на колію сполученої ширини колії подають по черзі спочатку вагони однієї, потім іншої колії. Сполучена колія для колії шириною 1520 і 1435 мм чотириниткова, для колії 1520 мм і вузької триниткова. Більш зручні платформи проміжні, біля яких по обох сторони розташовуються колії різної ширини. Вагони подаються одночасно, що створює можливість безпосереднього перевантаження вантажів. Ширина платформ з урахуванням механізації від 3 до 10 м, а при наявності сортування - не менш 10 м.

Коштовні вантажі перевантажують на критих високих платформах чи у критих складах із внутрішнім уведенням колій. Швидкопсувні вантажі зберігають у критих складах, що мають устаткування, яке регулює температуру і вологість повітря усередині приміщення.

Великовагові і контейнерні вантажі перевантажують двохконсольними козловими, мостовими і стріловими кранами на залізничному ходу.

Зернові вантажі перевантажуються головним чином на низьких (бетонних чи асфальтованих) площадках за допомогою стрічкових конвеєрів у сполученні з механічною лопатою. Також можуть застосовуватися бункерні естакади. Для перевантаження вугілля і руди в залежності від обсягу роботи можуть застосовуватися різні пристрої і механізми: крани на залізничному ходу з грейферами, бункерні естакади в сполученні з пересувними стрічковими конвеєрами, підвищені колії й ін.

Колії різної ширини можуть підводитися до перевантажувальних пристроїв з однієї сторони (рис. 14.1, а, е) чи з різних сторін (рис. 14.1, б-д). В останньому випадку (рис. 14.1, б-д) забезпечується: ізоляція подачі вагонів по одній й іншій колії; одночасне перевантаження з вагона у вагон; скорочення часу і витрат, зв'язаних із пробігом і простоєм вагонів і вантажно-розвантажувальних механізмів; гарне спостереження за провадженням робіт по перевантаженню. Тому при великому обсязі роботи з передачі вантажів з однієї колії на іншу рекомендуються перевантажувальні пристрої острівного типу, а при незначному - бічного.

На перевантажувальних станціях для забезпечення подачі вагонів різної ширини колії проектуються суміщення і сплетіння колій різної ширини (рис. 14.2).

Рис. 14.2. Суміщення (а) і сплетіння (б) колій різної ширини.

 


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. А. Розрахунки з використанням дистанційного банкінгу.
  3. Автоматизація гідроелектростанцій
  4. Автоматизація помпових станцій підкачування і перекачування. Охорона праці під час експлуатації систем автоматизації.
  5. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  6. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  7. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  8. Артеріальний пульс, основні параметри
  9. Банківська система та її основні функції
  10. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.
  11. Будова й основні елементи машини
  12. Будова оптоволокна та основні фізичні явища в оптоволокні.




Переглядів: 1776

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Портові станції, що обслуговують поромні переправи | Прикордонні (митні) перевантажувальні станції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.