На цих станціях перевантажувальні пристрої зосереджуються в одному місці, а парки прийому і відправлення поїздів різної колії й інших станційних пристроїв можуть чи розміщатися на одній об'єднаній станції, чи на різних станціях. Станції вузької колії звичайно тупикові, а станції колії 1520 мм - тупикові чи наскрізні, причому по положенню на мережі ці станції в більшості випадків дільничні чи проміжні.
Рис. 14.6. Схема перевантажувального вузла на стику колії шириною 1520 і 750 мм.
На рис. 14.6, а приведена схема перевантажувального вузла з паралельним розташуванням станції колії 1520 мм, загальних перевантажувальних пристроїв і станції вузької колії. На загальній перевантажувальній площадці 1 розміщені перевантажувальні колії, склади і площадки для різних вантажів, що підлягають перевантаженню в даному пункті. До всіх перевантажувальних пристроїв з однієї сторони підведені колії шириною 1520 мм, з іншого боку – колії шириною 1435 мм. Якщо перевантаженню підлягає який-небудь один вид вантажу (наприклад, ліс, цукровий буряк), схема розміщення перевантажувальних пристроїв спрощується. Для деяких вантажів може бути виділена окрема площадка 2. Для обслуговування пасажирів, що їдуть у поїздах вузької колії, є окрема платформа 3.
Можливі й інші варіанти схеми взаємного розміщення станції і перевантажувальних пристроїв. На рис. 14.6, б показана схема, коли перевантажувальні пристрої розміщені послідовно зі станцією колії 1520 мм, а станція вузької колії розташована послідовно цим пристроям.