Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Проблеми правового забезпечення екологічних правовідносин в Україні.

1. Проблеми становлення та розвитку науки про екологічні права та обов’язки громадян.

2. Екологічні права і обов’язки громадян – центральний інститут.

3. Місце у системі конституційних прав.

4. Юридичні ознаки.

5. Проблеми реалізації окремих екологічних прав громадян.

6. Проблеми гарантії реалізації та захисту.

7. Проблеми правових форм

 

Питання про становлення та розвитком науки пов’язане із формуванням засад екологічного права як науки. Для наукових підходів щодо можливості закріплення екологічних прав, підгрутям стало положення Декларації 1972 р. Закріплено обов’язок держав забезпечувати якісний належний стан навколишнього середовища. Це дозволило починаючи з 1972 р. спершу Матузову висловитися, про те, що вже час закріплювати в нормах законодавства відповідні права. І лише через деякий час його ідеї став розвивати Колбасов, Петров.

Ріо на свої конференції – прийнято ряд документів,де основною червоною лінією проходить людина та її права у навколишньому середовищі.

1991 р Україна закріпила екологічні права і обов’язки громадян (ЗУ Про охорону нпс)

1992р Слінько досліджувала реалізації принципу гласності, який забезпечує як функціонування держави так ……..

В Рос Федерації підручники, де з’являються розділи, присвячені екологічним правам і обов’язкам

1996 Дисертація Ковальчук – Правові аспекти екологічної безпеки.

Росія – Бринчук, Новікова,

1998 р – дисертація Екологічні права… Кобецька

2000-і рр. Позняк – Правові засади реалізації права громадян… Костяшкін – Правові аспекти землекористування

Екологічні права громадян в науці розглядається як центральний інституту еп, як система правових норм, спрямованих на регулювання відносин. Як суб категорія – це сукупність юридичних можливостей, які забезпечують задоволення потреб у сфері екології.

Цей правовий інститут починає формуватися із Стокгольмської декларації.

Цей інститут є провідним у загальній частині екологічного права. У Планах пропонується розробити Європейську Конвенцію з екологічних прав громадян.

Ст. 50 та 66 КУ визначають конституційні засади.

Деякий час екологічні права відносились до прав третього покоління, які включають в себе права народів та громадських об’єднань. (Карташов).

Екологічні права є персоніфіковані, належать кожному. (Краснова). Належать до природних, невідчужуваних, абсолютних прав, в їх основі лежить право на екологічну безпеку.

Отже, екологічні права, на думку Краснової (Конституція: екологічні права грпомадяк), належать до політичних. Екологічні права звичайно носять і економічний характер, оскільки реалізація права на землю задовольняє економічні потреби. Також, мають і соціальний характер.

Проблеми реалізації екологічних прав громадян залежать від чіткості їх структурних елементів. Кожне суб’єктивне право повинно мати кілька складових – можливість мати право, ним користуватися, вимагати належну поведінку від інших осіб, залучати до захисту державних органів. Екологічні права також необхідно розділити на такі складові. Наприклад, право на екобезпеку – його реалізація можлива через реалізацію інших прав.

 

 

05.10.2010

 

Вперше у нечіткості таких оціночних понять як безпечне навколишнє середовище, довкілля – наявність відсутності небезпеки.

Право на сприятливе нпс. Сприятливість визначає якісні характеристики нпс, що дозволяють людині комфортно існувати, говорять про такі юридичні критерії як гдк, гдр, гдв. По-друге, нпс в Рос Федерації від цього терміну відмовились. Термін «навколишнє середовище» (довкілля), яке може бути виробничим, соціальним, природним.

«Право навколишнього середовища», Шемшученко зазначає, що коли ми говоримо про проблеми міжнародного екологічного права, то треба ставити питання про правове забезпечення екологічної безпеки.

Є проблема дефініції «екологічна безпека» - стан нпс (ст 50 ЗУ Про охорону нпс), при якому забезпечується…..

Екологічна безпека – стан довкілля чи стан забезпечення???

ЗУ Про основи національної безпеки – нац. безпека - стан захищеності інтересів людини, суспільства, держави від небезпек.

Екологічна безпека є елементом національної бепеки.

Екологічна безпека визначається на рівні держ стандарту «Безпека промислових об’єктів. Терміни та визначення» - відсутність ризику для навколишнього середовища, життя та здоров’я людей.

Концепція екологічного ризику (Андрейцев).

Кількісна міра дозволяє ранжувати екологічний ризик. Критерії оцінки ризиків: перший, другий та третій клас небезпеки.

Проблеми реалізації права на екобезпеку лежать у недосконалій структурі цього суб’єктивного права. Абсолютне право вказує на пасивну модель поведінки. У зміст права на екобезпеку входять – можливість володіти правом, що забезпечується формалізацією даного права у правовій нормі; користуватися правом; можливість вимагати відповідної поведінки від інших осіб; можливість звернутися за захистом порушеного права: право звернутися до суду із позовом.

 

Право на екологічну інформацію. Постанова 1980 Про докорінну перебудову….

Директива ЄС щодо інформації – право на одержання в установленому порядку повної і достовірної інформації про стан нпс та захворюваності населення. Загальні засади такого порядку були викладені в ЗУ Про інформацію.

На стадії пасивної форми – здійснюється вільний доступ до екологічної інформації, що означає всебічне інформування населення через усі ЗМІ, через систему моніторингу довкілля. Гарантією є обов’язок держави здійснювати екологічне інформаційне забезпечення.

ЗУ Про державну таємницю – щодо віднесення екологічної інформації.

Указ Президента – визначені посадові особи (Міністр охорони здоров’я, міністр охорони нпс), які можуть втаємничувати екологічну інформацію.

Активною формою реалізації права на екологічну інформацію є її отримання у встановленому законом порядку (Положення про порядок надання екологічної інформації). Звернення з інформаційним запитом, щоб можна було оскаржити відмову або ухиляння.

Ст. 34 КУ – загальне право на інформацію. Кожен має право набути та поширювати її на невизначене коло осіб.

2004 Постанова ВРУ Про доступ громадськості до інформації екологічного характеру – зобов’язано КМУ. Мінприроди затвердило порядок оприлюднення відомостей.

Проблеми права громадян на участь….

Конвенція визначає категорію «громадськість» - одна або більше фізичних або юридичних осіб…. «Зацікавлена громадськість» - в праві не можуть бути зацікавлених осіб, вони є заінтересовані; проблемою реалізації цього права є нечіткість правових форм. Основною формою участі визнано громадське обговорення – публічне слухання або відкрите засідання.

Форми участі – робота у складі експертних та інших груп, у розробці програм ризиків, Робота у складі державної екологічної експертної комісії, громадська екологічна експертиза. Участь в громадському обговоренні, звернення з пропозиціями, зауваженнями. Порядок такої участі чітко не визначений. Бажано прийняти закон. Раніше – ЗУРСР Про всенародне обговорення важливих питань державного життя.

Вимоги ЗУ Про екологічну експертизу – зобов’язаний опублікувати інформацію про екологічні наслідки діяльності.

 


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II.1 Програмне забезпечення
  3. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  4. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  5. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  6. Аграрні проблеми в працях письменників аграрників.
  7. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  8. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  9. Адміністративні правовідносини
  10. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  11. Аксіологія права у структурі філософсько-правового знання. Соціальна цінність права.
  12. Акти застосування норм права в механізмі правового регулювання.




Переглядів: 949

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проблеми законодавчої регламентації та реалізації в Україні екологічної складової концепції сталого розвитку. | Проблеми управління в галузі екології.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.