Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Проблеми управління в галузі екології.

1.Проблеми становлення та розвитку теорії екологічного управління (тектоекологія)

2.Характеристика правових форм та видів екологічного управління в концепції сталого розвитку.

3.Проблеми інституційного забезпечення екологічних правовідносин.

Єфімова Правовой институт экологическое упр….Эколог право 2006 №1

Екологічне управління за ред. Шевчук, Саталкін Київ-2004

Шмандій Управління природоохоронною діяльністю

 

Тектоекологія – теорія еколог управління. Розробкою займались: Колбасов 1976 – розробив теорію консолідації, яка викликана необхідністю правильного застосування державою та її органами об’єктивних законів природи і забезпечення теперішніх і майбутніх поколінь

Петров 1980 – запропонував еколого-економічну модель управління, на її основі була розроблена концепція управління якістю нпс; нова модель системи управління запропонована Шемшученко, в її основу покладені принципи держ управління- функціонування на строго правовій законодавчій основі; відповідальність держави перед громадянами; руйнування держ правовими засобами стереотипів споживацького відношення; формування бережливого ставлення до природи.

Нечіткість – що це – еколог управління, управління в галузі екології, або управління у сфері нпс (ЗУ Про підтвердження відповідності). Можна наполягати в умовах майбутньої кодифікації екологічного законодавства чітко визначити цю правову дефініцію. Цей вид управління є видом соціального управління.

Еколог управління розглядається як таке, що спрямоване на гармонізацію взаємин суспільства і природи (за умови, що природа визнаватиметься суб’єктом).

Це сфера сусп. діяльності, щодо регламентації сусп. відносин до природи та її ресурсів.

На засадах концепції сталого розвитку, управління має відображати стан законодавства у відповідній сфері; економічну політику держави; стан стандартів, нормативів та лімітів (розробка, додержання стандартів є визначальним, вони визначають загальні норми, вимоги);

Кадастри природних ресурсів небезпечних факторів – як офіційних державних документів, де зареєстровані ці теорії.

Система інформування – формується глобальна екологічна інформаційна система, регіональна, національна, об’єктова; заходи негайного інформування, систематичне інформування; має бути забезпечено вільний доступ.

Стан підготовки управлінських керівників – управлінських менеджерів.

Державно-правові документи – Основи державної політики У у галузі використання природних ресурсів, охорони нпс та забезпечення екобезпеки, схвалені ПВРУ; Концепція національної еколог політики У на період до 2020 року; ЗУ Про державно-приватне партнерство. В основі формування держ еколог політики – формування на регіональному, національному, місц, об’єктовому, басейновому рівнях; по сферах небезпечного впливу – промисловості, енергетиці, на транспорті, в сг тощо.

Однак за чинним нац. еколог законодавством – за об’єктами (в галузі використання, відтворення і охорони земель, вод, лісів….)

Деякі акти не виключають управління в галузі забезпечення екобезпеки – в галузі забезпечення охорони здоров`я, санітарного та епід благополуччя населення, в сфері забезпечення якості продуктів харчування та предметів побуту тощо.

С-ма органів поділ на органи державного управління, самоврядне, громадське та виробниче.

 

За козацьку добу в Гетьманських універсалах визначаються режими зокрема церковних земель, виділяються відповідні посадові особи, на яких покладався обов’язок. На поліцію – повноваження щодо здійснення сан-епідем нагляду за розміщенням сміття. За рад часів форм відповідні народні комісаріати (водного, лісового господарства тощо)

1978 всесоюзний державних комітет охорони природи. Існувала державна сан-епідем служба, потужний Гідрометцентр.

На засадах концепції сталого розвитку планується розширення шляхом залучення широких верств населення.

3.Формування системи органів. Традиційно розглядають органи заг держ компетенції, постійно діючі урядові державні організації, державні адміністрації; ВРАРК, Уряд АРК. Органи спеціального – поділ на органи надвідомчого управління і контролю (Мінприроди, урядові органи у його складі, державна служба геодезії, картографії та кадастру), положення про них затв ПКМУ. Міністерство охорони здоровя, урядові органи у його складі – державний сан-епідем нагляд, комітет з розробки гігієнічної регламентації, держ служба медицини катастроф. Деякі автори відносять МНС.

2 попередні беруть участь у регулятивних правовідносинах, а МНС у охоронюваних. У структурі МНС – урядові органи – держ система цив оборони, держ пожежна служба, система аварійно-рятувальних служб, державна служба захисту населення від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Поресурсові органи - Держкомзем, Держводгосп – підпор КМУ, але діють через Мінприроди. Держкомлісгосп – це держ орган, який повинен заб конкретну сферу господарювання, а ми йому доручаємо конкретний природний ресурс. Держ комітет рибного господарства – урядовий орган у складі Мінагрополітики.

Дежпромтехнагляд – надає гірничі відводи.

Органи спец функціонального управління та контролю – МНС (виконує хоча б одну із функцій в галузі екології), Держ ком ядерного регулювання, Держ комітет споживчої політики та стандартизації, Державна автомобільна інспекція, Держ департамент вет медицини, Держ служба каранину рослин у складі Мінагрополітики, Нац космічне агентство (сприяє Держгідромету).

Галузеві міністерства та відомства – з урахуванням принципу екологізації вони зобов’язані перевіряти додержання вимог екологічного законодавства.

Органи місцевого самоврядування – ст 15 ЗУ Про охорону нпс, і в кожному законодавчому акті. ЗУ Про м самоврядування, ЗУ Про еколог експертизу.

Громадське управління в галузі екології – ст. 10 ЗУ Про охорону нпс – залучення громадян. Ст. 9 визначені екологічних прав; ст. 21 – повноваження громадських об’єднань, які розшир нормами ЗУ Про об’єднання громадян.

Укр еколог асоціація «Зелений світ», Мама 86; громадські адвокатські організації; укр. еколог академія наук.

 

Проблеми функціонально-правового забезпечення еколог правовідносин. Проблема міжгалузевих функцій. Галузеві – розподіл та перерозподіл земельних ресурсів (передача земельних ресурсів безоплатно, придбання природних ресурсів переважно на конкурсних засадах), надання у користування, видача дозволів на спец використання природних ресурсів, вилучення та викуп природних ресурсів для державних та суспільних потреб. Ведення державних кадастрів природних лікувальних ресурсів…. Ведення Червоних та Зелених книг України.

Екологічне прогнозування, еколог стандартизація та нормування, організація екологічної експертизи, аудиту, еколог інф забезпечення, зд еколог контролю, моніторинг довкілля, держ облік та реєстр еколог неб об’єктів, видів діяльності, потерпілих; еколог ліцензування, еколог сертифікація, еколог паспортизація, еколог декларування, вирішення спорів в галузі екології. Кожна з цих функцій має свої проблеми.

Еколог прогнозування – включ діяльність держ органів, органів м самоврядування, громадськості, яка спрямована на підготовку та проведення еколог прогнозів. Правові засади визначені у ЗУ Про охорону нпс, ЗУ Про розробку програм соц.-економ розвитку, про цільові комплексні програми тощо.

Басай – еколог прогнозування як один з елементів заг структури управління якістю, як метод дослідження суспільних відносин, як вид діяльності. Він пропонує врах принципи – презумпція потенційних еколог-неб видів діяльності, що намічуються; комплексна оцінка впливу господар діяльності; достовірність та повнота інформації, яка надходить; принцип гласності в еколог сфері; залучення громадськості; принцип відповідальності за організацію реалізації еколог програм.

Порядок розробки еколог програм, ЗУ Про цільові комплексні програми. Процедура розробки програм – ініціювання, прийняття рішення на підставі ініціативних звернень щодо держ програм – КМУ. Відповідає за розробку цих програм зазвичай держ орган. Розроблений проект підлягає обговоренню та врахуванню рекомендацій. Схвалення ВРУ (загальнодержавні програми), які набувають статусу закону, затв КМУ, Відповідними радами на регіональному та місцевому рівнях.

Державна програма соц.-економічного розвитку У на 2010 рік – комплексні програми.

Декрет КМУ Про стандартизацію та сертифікацію – В України можуть діяти ГОСТи. Крім держ стандартів – СніП (санітарні норми і правила), технічні регламенти, технічні умови, галузеві стандарти.

Нормативи гранично допустимих викидів та скидів та гранично допустимі обсяги розміщення відходів. Нормативи використання природних ресурсів – або прямо визначаються в законодавстві або нормативи чи ліміти (квоти) використання природних ресурсів. Завжди погоджує Мінприроди, хоча вони зазначаються у дозволах, а самі дозволи можуть видавати поресурсові органи.

26.10.2010

Обов’язковою умовою є несення юридичної відповідальності.

Контроль – відповідний напрямок держ політики, в межах якої зд повноваж орг. держави щодо перевірки додерж вимог екологічного законодавства, застосування заходів попередження, застосування заходів державного примусу щодо осіб, які порушують законодавство. За способом здійснення контр-нагляд повноважень – виділяють сан-епідем нагляд, вет нагляд, фіто сан нагляд, геолог контроль, гірничий нагляд, радіоліз, прокурорський нагляд. Система правових норм потребує систематизації – прийняття ЗУ Про основні засади держ нагляду (контролю)….. В юр літературі поруш питання про систематизацію правових норм – пропонується прийняття закону про екологічний контроль.

Складання протоколів. Проблеми еколог права – недосконалі розміри штрафів, проблема систематизації екологічних правопорушень. Контр-нагл органи можуть заст. економ санкції.
Інспектори є одним із суб застосування екологічного законодавства.

Еколог моніторинг – с-ма інф-аналітична, що дозвол визначити і спрогнозувати зміни нпс, розробити рекомендації для прийняття екологічно-важливих рішень.

Створена глобальна система моніторингу довкілля. Положення Про держ систему моніторингу довкілля.

Система включ відповідну систему державних органів. Еколог моніторинг є джерелом екологічної інформації. Спец лабораторії, спостережні пункти. Нац космічне агентство.

Інформаційне екологічне забезпечення. Джерела інф-ії – акти контрольних перевірок, дані державних кадастрів, реєстрів. Зд Мінприродою, МОЗ, МНС, поресурсовими органами, органами місц самовар, самими підприємствами, установами, організаціями.

ПВРУ Про періодичне інформування про 100 найбільших забруднювачів.

Проблеми вдосконалення дозвільної системи – в законі, де визначено види господарювання, є такі, які є небезпечними для нпс. Створено держ комітет регуляторної політики та підприємництва. Ліцензійні умови – співвіднос з істотними умовами договорів. Ліцензії видаються відповідно до системи міжнародних стандартів.

Органіац і зд еколог експертизи – Андрейцев розробив доктрину – екологічна експертологія – комплекс теоретичн і практ знань щодо сутності, форм, призначення, орг., екон засад а також комплекст правовідносин і механізмів реалізації класу експертиз. В основу положень – методолог аспекти – висвітлення еколог експ як різновиду еколого-експертної діяльності, відмежування від екологічного контролю, вивлення світогляду експертів, розробка ефективних методів. Логіко-гносеологічні методи. В їх межах вивч особл об’єкта, предмета,системи, методів, мети та завдань еколог експертизи. Аналіз її місце в системі гарантування екологічної безпеки. Узаг результати практики еколого-експ теорії. Онтологічні – при яких досл передумови виникнення і розвитку еколог експ, встановл закономірності, її співвіднош з ін. видами еколог діяльності, визнач перспективи розвитку та вдосконалення правових засад забезпечення еколог екс в суч умовах.

Соц- псих аспекти – вивчення ролі правовідносин, культури ролі експертів.

Організаційні аспекти – визначити ефективність орг.-структ забезпеч різних форм еколог експертизи, обгр найбільш оптимальні моделі стр-функц заб еколог експ.

Держ- правові аспекти – досл весь спектр проблем, зд порівняльний аналіз законодавства.

Методичні аспекти – в їх межах зд розробка та впровадж різноманітних методичних рекомендацій.

М-прав аспекти – дослідж механізм реаліз м-правових засад.

 

 

Ф-ія управління – організація здійснення еколог експертизи. Еколого-експерти повинні мати вищу освіту, досягти певного віку, надавати висновки на основі власних знань. Юридичне значення – прийняття правильного і виваженого рішення. Якщо є позитивний висновок еколог експ, можна відкривати фінансування.

Юридична відповідальність.

Еклог сертифікація, державний облік об’єктів, еколог паспортизація.

Громадське управління – уч у гром еколог контролі, еколог експертизі, еколог прогнозування. Орхуська конв – залучення громадськості до процедури видачі дозволів.

Корпоративне управління – менеджери. М стандарту ІСО 14040 зд оцінка характеристик життєвого циклу продукції, що виробл на цьому підприємстві, заб еколог маркування (ІСО 14020)

 

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. Oracle Управління преміальними
  5. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  6. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  7. А. Видання прав актів управління
  8. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  10. Аграрні проблеми в працях письменників аграрників.
  11. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  12. Адаптивні організаційні структури управління.




Переглядів: 1180

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проблеми правового забезпечення екологічних правовідносин в Україні. | Техніка бухгалтерського обліку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.