Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМА 1. Ринок праці й механізм його функціонування. Зайнятість населення. Безробіття. Політика зайнятості

Вступ

ЗМІСТ

Полтава 2006

Укладачі: Т.О.Галайда, О.І. Мущинська

Конспект лекцій

Кафедра економіки підприємства

 

із дисципліни

“Економіка праці й соціально - трудові відносини”

 

для студентів економічних спеціальностей

та слухачів ЦПО усіх форм навчання

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП....................................................................................................……..............3

МОДУЛЬ 1. РЕГУЛЮВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ТРУДОВИХ ВІДНОСИН ............4

ТЕМА 1. Ринок праці й механізм його функціонування. Зайнятість населення. Безробіття. Політика зайнятості...............................….…........................................4

ТЕМА 2. Соціально-трудові відносини та соціальне партнерство ......................14

ТЕМА 3. Трудові ресурси. Персонал підприємства.....................…......................22

ТЕМА 4. Продуктивність праці та трудомісткість. Методи визначення і види..41

МОДУЛЬ 2. ОРГАНІЗАЦІЯ, НОРМУВАННЯ ТА ОПЛАТА ПРАЦІ НА ПІДПРИЄМСТВІ ......................................................................................................53

ТЕМА 5. Науково-методологічні основи та форми організації праці…………..53

ТЕМА 6. Основні положення технічного нормування праці. Види норм і нормативів. Регулювання робочого часу..................................…..........................63

ТЕМА 7. Організація та методи проведення нормативних спостережень за виробничими процесами. Методи нормування праці............................................71

ТЕМА 8. Мотивація трудової діяльності. Заробітна плата в умовах ринкової економіки. Регулювання заробітної плати.........….............…................................75

ТЕМА 9.Тарифна система в Україні. Форми і системи оплати праці. Формування та планування фонду оплати праці на підприємстві. Форми статистичної звітності з праці..........…............……………………........................88

ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ СЛОВНИК.........................................................................106

Праця відіграє важливу роль у розвитку людського суспільства й людини. Праця - це доцільна, свідома, організована діяльність людей, спрямована на ство­рення матеріальних та духовних благ, необхідних для задоволення суспільних і особистих потреб людей. Зміст та характер праці залежать від ступеня розвитку продуктивних сил та суспільних від­носин.

Мета дисципліни “Економіка праці й соціально-трудові відносини” полягає у формуванні у студентів систе­ми теоретичних і практичних знань із питань регулювання со­ціально-трудових відносин, оплати праці, стимулювання опти­мального використання ресурсів і підвищення продуктивності, ефективності праці та її планування. Предметом навчальної дисципліни є праця, стосунки між людьми в процесі трудової діяльності, розвиток та використання трудового і творчого потенціалу працівників, під­вищення ефективності і дохідності праці й рівня її оплати.

Завдання дисципліни:

- висвітлення теоретичних аспектів сучасних проблем еко­номіки праці;

- формування у студентів практичних навичок та вмінь управління працею;

- розвиток здібностей до науково-дослідницької роботи, само­стійності і відповідальності у роботі;

- формування професійних здібностей у майбутніх фахівців щодо вирішення проблем економіки праці.

Конспект містить короткий зміст курсу і призначений для закріплення теоретичних знань та підготовки до практичних занять, поточного та підсумкового контролю знань студентів економічних спеціальностей усіх форм навчання.

 

МОДУЛЬ 1. РЕГУЛЮВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ТРУДОВИХ ВІДНОСИН

 

1.1. Поняття ринку праці, його елементи і функції

1.2. Структура, типи і сегменти ринків праці

1.3. Поняття та види зайнятості

1.4. Безробіття і його види

1.5. Регулювання зайнятості населення

1.6 .Політика та програми сприяння зайнятості

 


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  2. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  3. IV. Політика держав, юридична регламентація операцій із золотом.
  4. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  5. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  6. Автоматизація помпових станцій підкачування і перекачування. Охорона праці під час експлуатації систем автоматизації.
  7. Аграрна політика
  8. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  9. Адаптація працівників.
  10. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  11. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  12. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу




Переглядів: 533

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Схеми подання автотранспорту під навантаження при проведенні траншей. | Поняття ринку праці, його елементи і функції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.