Схеми подання автотранспорту під навантаження при проведенні траншей.
Ширина траншеї по підошві у цьому випадку складе:
– при кільцевій схемі розвороту автосамоскидів (рис. 3а);
– при тупиковій схемі подання автосамоскидів під навантаження (рис. 3б),
де та – відповідно довжина та ширина автосамоскида, м;
– радіус його розвороту, м;
С – зазор між автосамоскидом та бортом траншеї (2-3 м).
Кути укосів бортів капітальних траншей приймають в залежності від терміну служби траншей та властивостей гірських порід. Кут укосу траншеї, яка пройдена у м’яких, щільних та напівскельних породах, приймається не більше величини кута природного укосу, а у скельних породах – до 50 - 65º.
Розрізна траншея є продовженням капітальної траншеї (Рис. 4). Її проводять на кожному горизонті для створення початкового фронту робіт на уступі. Після проведення розрізної траншеї один або обидва її борти розробляють і по мірі розвитку гірничих робіт на уступі розрізна траншея як гірнича виробка перестає існувати.
Розрізну траншею проводять горизонтально або з невеликим похилом (3 - 5º)для стікання води. Глибина розрізної траншеї дорівнює висоті уступу який готується до роботи, довжина її залежить від довжини фронту робіт на уступі, а ширина знизу визначається параметрами прохідницького обладнання і способом проходки. Кут укосу розрізної траншеї приймається рівним куту укосу уступу.