МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Перша допомога при переломах.ЛІТЕРАТУРА ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ
1. Які документи належать до обліково-фінансових? 2. Що таке акт? Вкажіть його реквізити. 3. В яких випадках складають акт? 4. Вкажіть та охарактеризуйте вид актів. 5. Дайте визначення поняттю «накладна». Вкажіть особливості укладання документа.
1. Глущик С.В., Дияк О.В., Шевчук С.В. Сучасні ділові папери. – К.: «А. С. К.», 2002. – 397 с. 2. Головач А.С. Зразки оформлення документів: Для підприємств і громадян.-Донецьк.: Стакер, 1997. 3. Головащук С.І. Складні випадки наголошення: Словник-довідник. – К.: Либідь, 1995. – 192 с. 4. Гринчишин Д.Г. Сербенська О.А. Словник паронімів української мови. – К.: Рад. шк., 1986. – 222 с. 5. Ділове мовлення: Методичні рекомендації й зразки ділових паперів /Уклад. С.В. Шевчук. – К.:КДПІ, 1993. – 32 с. 6. Зубков М.Г. Сучасна українська ділова мова. - Х.: Торсінг, 2003. 7. Козачук Г.О. Українська мова. Практикум.-К.: Вища шк., 1991. 8. Михайлюк В.О.Українська мова професійного спілкування: Навчальний посібник .-К.:ВД «Професіонал», 2005. 9. Паламар Л.М. Українське ділове мовлення . – К.: Либідь, 1997. 10. Пастернак Г. Ю. Деякі аспекти опрацювання фахової лексики при вивченні української мови студентами-економістами // Проблеми розвитку змісту освіти на бакалаврському етапі в світлі вимог ринкової економіки. Тези доповідей науково-методичної конференції. - К., 1994. - С. 48. 11. Словник-довідник з культури української мови. - Львів: Фенікс, 1996. - 368 с. 12. Словник іншомовних слів / Уклад.: С.М Морозов, Л.М. Шкарапута. - К.: Наук. думка, 2000. - 680 с. 13. Словник труднощів української мови / За ред. С.Я. Єрмоленко. - К.: Рад. шк., 1989. – 336 с. 14. Стельмахович М. Г. Мовний етикет // Культура слова. - К., 1981. - вип. 20 15. Фразеологічний словник української мови /За ред. Л.С.Паламарчук.-К.: Наук. Думка, 1993. 16. Шевчук С.В. Українське ділове мовлення. - К.: Вища шк., 1997. - 270 с. 17. Шеченко Л.Ю., Різун В.В., Лисенко Ю.В. Сучасна українська мова: Довідник. - К.: Либідь, 1996. – 320 с. 18. Чмут М.П. Етика ділового спілкування.-К.: МАУП, 2003. 19. Юкало В.Я. Культура мови. – Тернопіль, 1999. - 77 с. 20. Ющук І.П. Практикум з правопису української мови. -К.: Освіта, 1997. - 254 с. 21. Януш Я. В. Українська мова в економічному вузі // Дивослово. - К., 1999. - №2. - С. 9-14.
Правила накладання шин: для створення нерухомості відламків кісток шину накладають з фіксацією 2-х сусідніх суглобів ( вище і нижче за місце перелому); шини на нижню кінцівку накладати з двох боків; при відкритих переломах не можна накладати шину, де назовні виступає поламаний кінець кістки; не можна на рівні перелому прибинтовувати шину; при переломах ребер грудини клітку грубо перев’язують;
18.Розкрийте зміст поняття „колективний договір”. Колективний договір, угода укладається профспілкою підприємства від імені трудового колективу з роботодавцем. Повинен містити основні положення з питань праці і заробітної плати, робочого часу, відпочинку, матеріального стимулювання, охорони праці, удосконалення виробництва і праці, зміцнення трудової і виробничої дисципліни, соціальні аспекти та ін. Укладається в письмовій формі на рік і поширюється на всіх працівників ( і не на членів профспілки). К.д. обов’язково містить зобов’язання сторін щодо захисту заходів прав та соцінтересів осіб, які потерпіли на виробництві від н/в та профзахворювань, а також утриманців і членів сімей загиблих. Рекомендовано включати заходи щодо поліпшення умов праці, надання пільг жінкам, неповнолітнім, інвалідам. Адміністративним правопорушенням вважається ухилення від укладання колдоговору; порушення чи не виконання колдоговору. Передбачається накладання на порушника штрафів.
19.Які права має працівник на пільги та компенсації за важкі та шкідливі умови праці? В залежності від виду робіт, професії та тривалості виконуваної роботи працівник може мати право на оплачувані перерви санітарно-оздоровчого призначення, скорочену тривалість робочого часу, додаткову оплачувану відпустку, пільгову пенсію, оплату праці у підвищеному розмірі. Про зміни виробничих умов та розмірів пільг і компенсацій роботодавець повинен повідомити працівника письмово, не пізніше, як за два місяці до змін.
20.Як фінансується охорона праці? Фінансування охорони праці в Україні (згідно Закону України «Про охорону праці», ст. 19) здійснюється роботодавцем.
21.Види відповідальності за порушення законодавства про ОП. Дисциплінарна, адміністративна, кримінальна і матеріальна.
22. В чому полягає концепція допустимого ризику? Вимоги абсолютної безпеки, які приваблюють своєю гуманністю, врешті обертаються трагедією, бо забезпечити нульовий ризик в діючих системах неможливо. Економічно розвинені країни відкинули концепцію абсолютної безпеки і прийняли концепцію допустимого ризику, суть якої в прагненні до такої малої небезпеки, яка прийнята суспільством на даний час.
23.Розкрийте зміст поняття „виробниче середовище”. Це середовище, де людина здійснює свою трудову діяльність. Основні чинники в.с.: фізичне зусилля (переміщення вантажів певної ваги в робочій зоні, зусилля, пов’язані з утриманням вантажів, натисканням на предмет праці або важіль управління механізмом протягом певного часу); нервове напруження (складність розрахунків, особливості вимоги до якості продукції, складність управління механізмом, апаратом, приладдям, небезпека для життя і здоров’я людей під час виконання робіт, особлива точність виконання); робоча поза (положення тіла людини і його органів відповідно до засобів виробництва); монотонність роботи (багаторазове повторення одноманітних, короткочасних варіацій, дій, циклів); температура, вологість, теплове випромінювання в робочій зоні; забруднення повітря; виробничий шум; вібрація, обертання, поштовхи; освітленість у робочій зоні. Всі ці чинники впливають на здоров’я і працездатність людини.
24.Що таке атестація робочих місць? Це комплексна оцінка всіх факторів виробничого середовища і трудового процесу, супутніх соціально-економічних чинників, що впливають на здоров’я і працездатність працівників у процесі трудової діяльності.
25.Які існують види інструктажу з охорони праці? Які категорії працюючих підлягають вступному інструктажу? Вступний, первинний, періодичний, позачерговий, цільовий. Вступному інструктажу підлягають ті, хто приймаються на постійну або тимчасову роботу, учні та студенти, які прибули на підприємство для проходження трудового або професійного навчання; екскурсанти.
26.Розкрийте зміст поняття „умови праці”. Це сукупність факторів виробничого середовища і трудового процесу, які впливають на здоров’я і працездатність людини в процесі праці. Виділяють три групи чинників, що впливають на формування умов праці:соціально-економічні фактори,техніко-організаційні фактори, природні фактори. Виділяють такі елементи умов праці: санітарно-гігієнічні, психофізіологічні, естетичні, соціально-психологічні, технічні.
27.Розкрийте зміст понять „виробнича санітарія”, „гігієна праці”. Виробнича санітарія - це система організаційних, гігієнічних і санітарно-технічних заходів та засобів запобігання впливу шкідливих виробничих чинників на працівників. Гігієна праці – галузь практичної та наукової діяльності, що вивчає стан здоров' я працівників, зумовлений умовами праці, і на цій основі обґрунтовує заходи і засоби щодо збереження і зміцнення здоров’я працівників, профілактики несприятливого впливу умов праці.
28.Що таке шкідливий виробничий фактор. Це фактор середовища і трудового процесу, вплив якого на працівника за певних умов (інтенсивність, тривалість та ін) може викликати професійне захворювання, тимчасове або стійке зниження працездатності, підвищити частоту соматичних та інфекційних захворювань, призвести до порушення здоров’я нащадків.
29.Що відносять до засобів індивідуального захисту? спецодяг; захист органів дихання (протигази, респіратори); спеціальне взуття; засоби захисту рук; захист голови; захист очей; захист обличчя.
30.Що відносять до засобів колективного захисту працюючих? Це засіб призначений для одночасного захисту двох і більше працівників: засоби нормалізації повітря (вентиляція, опалення, кондиціювання); засоби нормалізації освітлення (джерела світла, освітлювальні прилади, світлозахисне обладнання); засоби захисту від шуму та вібрації (огородження, звукоізоляція, віброізоляція); засоби захисту від ураження електрични струмом (заземлення, занулення, аварійне відключення); засоби захисту від дії механічних факторів (огородження, сигналізація, знаки безпеки).
31.Що таке гранично допустима концентрація (ГДК)? Гранично допустимі концентрації шкідливих речовин у повітрі робочої зони – це такі концентрації, які при роботі кожного дня протягом 8 годин і всього робочого стажу не можуть викликати у працюючих захворювань або відхилень у стані здоров’я. Якщо концентрація перевищує ГДК, можуть виникати професійні захворювання або отруєння.
32.Яка посадова особа може скасувати припис спеціаліста? Лише роботодавець.
33.В чому полягає електробезпека? Електробезпека – система організаційних і технічних заходів та засобів, що забезпечують захист людей від шкідливої і небезпечної дії електричного струму, електричної дуги, електричного поля і статичної електрики.
34.Розкрийте поняття ”пожежна безпека об’єкта”. Це стан об’кта, за якого виключається можливість виникнення і розвитку пожежі та впливу на людей небезпечних факторів, а також забезпечується захист матеріальних цінностей. Основними напрямками забезпечення пожежної безпеки є усунення умов виникнення пожежі та мінімізація її наслідків.
35.Правила праці та відпочинку при роботі з ЕОМ. При 8-годинній денній робочій зміні в залежності від характеру праці встановлюються такі внутрішньо змінні режими праці:- для програмістів із застосуванням ЕОМ треба відпочивати 15 хв. кожну годину; Для операторів – 15 хв. кожні 2 години; для операторів комп.набору – 10 хв. кожну годину. Коли виробничі обставини не дозволяють застосовувати регламентовані перерви, тривалість безперервної роботи не повинна перевищувати 4 години. Жінки з часу встановлення вагітності та в період годування дитини грудьми до виконання всіх робіт, пов’язаних з використанням візуальних дисплейних терміналів, не допускаються.
36.Вимоги до розташування ПК на робочих місцях. Робочі місця повинні розташовуватися на відстані не менше як 1,5 м. від стіни з віконними прорізами, від інших стін – на відстані 1 м, між собою на відстані не менше як 1,5 м. Необхідно виключити можливість прямого засвічування екрана джерелом природного освітлення (вікно). Доцільно розташовувати таким чином, щоб вікно було переважно зліва.
37.Обладнання робочих місць та умови праці на них. Обладнання робочих місць та умови праці на цих місцях мають відповідати вимогам нормативних документів. Розміри та обладнання виробничих приміщень повинні відповідати вимогам санітарних норм проектування підприємств, наприклад: - для забезпечення нормальних умов праці санітарні норми встановлюють на одного працюючого: обсяг виробничого приміщення не менше 15м3, площу — не менше 4,5м2. На підприємствах передбачаються кабінети психофізіологічного розвантаження, приміщення для виконання фізичних вправ, санітарно-побутові приміщення; - метеорологічні умови (температура, відносні вологість та рухомість повітря) в робочій зоні мають відповідати вимогам ГОСТу; - концентрація шкідливих речовин у повітрі робочої зони (газо-, паро- або пилоподібних) не повинна перевищувати гранично допустимі концентрації, встановлені ГОСТом; - параметри виробничого освітлення (коефіцієнт природної освітленості, освітленість, показники освітленості мають відповідати вимогам Санітарних норм; - рівні шуму та вібрації не повинні перевищувати допустимих значень, встановлених ГОСТом і Санітарними нормами допустимих рівнів шуму на робочих місцях для шуму та вібрації; - рівні звукового тиску ультразвуку не повинні перевищувати допустимих значень по ГОСТу, а інфразвуку Санітарним нормам; - щільності потоку енергії інфрачервоних та ультрафіолетових випромінювань не мають перевищувати допустимих значень, встановлених ГОСТом і Санітарними нормами мікроклімату виробничих приміщень - для інфрачервоних випромінювань; - рівні лазерних випромінювань не мають перевищувати гранично допустимі значення по Санітарним нормам.
38.Що таке атестація робочих місць? Це комплексна оцінка всіх факторів виробничого середовища і трудового процесу, супутніх соціально-економічних чинників, що впливають на здоров’я і працездатність працівників у процесі трудової діяльності.
39.Що передбачає атестація робочих місць? - комплексну оцінку чинників виробничого середовища і характеру праці та відповідність їх характеристик стандартам безпеки праці, будівельним та санітарним нормам і правилам; виявлення факторів і причин виникнення несприятливих умов праці; - санітарно-гігієнічне дослідження чинників виробничого середовища, визначення ступеня важкості і напруженості трудового процесу на робочому місці; - установлення ступеня шкідливості і небезпечності праці та її характеру за гігієнічною класифікацією; - обґрунтування віднесення робочого місця до категорії зі шкідливими (особливо шкідливими) умовами праці; - визначення (підтвердження) права працівників на пільги; - аналіз реалізації технічних і організаційних заходів, спрямованих на оптимізацію рівня гігієни, характеру і безпеки праці.
40.Розкрийте поняття „карта умов праці”. Карта умов праці розробляється на кожне робоче місце , яка включає оцінку чинників виробничого середовища і трудового процесу; гігієнічну оцінку умов праці; оцінку технічного та організаційного рівня. Ця Карта містить оцінку таких факторів виробничого і трудового процесу: - шкідливих хімічних речовин; - пилу; - вібрації; - шуму; - інфразвуку; - ультразвуку; - неіонізуючого випромінювання різних діапазонів; - мікроклімату в приміщенні (температури повітря, швидкості руху повітря, відносної вологості, інфрачервоного випромінювання); - температури зовнішнього повітря влітку та взимку; - атмосферного тиску; - біологічних факторів (мікроорганізмів, білкових препаратів, природних компонентів організму); - важкості праці (динамічної роботи, статичного навантаження); - робочої пози; - напруженості праці (уваги, напруженості аналізаторних функцій, емоційної та інтелектуальної напруженості, одноманітності); - змінності.
41.Організація служби охорони праці на підприємстві. Власник створює на підприємстві з чисельністю працюючих 50 і більше осіб службу охорони праці. На підприємстві з чисельністю менше 50 чоловік функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку. На підприємстві з чисельністю менше 20 чоловік для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні фахівці, які мають відповідну підготовку, на договірних засадах . Керівники й фахівці служби охорони праці за своєю посадою і заробітною платою прирівнюються до керівників і фахівців основних виробничо-технічних служб. Ліквідація служби охорони праці допускається тільки у разі ліквідації підприємства.
42.Які завдання покладаються на службу охорони праці? Організація та методичне керівництво на підприємстві роботою з ОП, контроль за станом ОП та умовами праці на підприємстві, організація розробки планів заходів з поліпшення умов праці та усунення причин, що можуть призвести до нещасних випадків, організація та керівництво розслідуванням нещасних випадків, участь в комісіях із спеціального розслідування нещасних випадків.
43.Які основні функції вирішує служба охорони праці? Служба охорони праці виконує такі основні функції: - розробляє ефективну цілісну систему керування охороною праці; - проводить керівництво всією роботою з охорони праці; - проводить заходи для досягнення норм безпеки, гігієни праці й виробничого середовища. - проводить з працівниками вступний інструктаж з питань охорони праці. - забезпечує працюючих правилами, стандартами, нормами, положеннями, інструкціями й іншими нормативними документами з охорони праці; надає методичну допомогу працівникам; · проводить паспортизацію цехів, ділянок, робочих місць на відповідність вимогам з охорони праці; · проводить розслідування, облік, аналіз нещасних випадків, професійних захворювань і аварій; · підвищує кваліфікацію й проводить перевірку знань посадових осіб з питань охорони праці.
44.Що контролює охорона праці? - виконання працюючими посадових інструкцій з питань охорони праці; · відповідність нормативним актам з охорони праці машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, технологічних процесів; засобів протиаварійного, колективного й індивідуального захисту працюючих; наявність технологічної документації на робочих місцях; · своєчасне проведення навчання та інструктажу працюючих, атестації й переатестації з питань охорони праці посадових осіб і осіб, які виконують роботи підвищеної небезпеки, а також дотримання вимог безпеки при виконанні цих робіт; · забезпечення працюючих засобами індивідуального захисту, лікувально-профілактичним харчуванням, молоком або рівноцінними харчовими продуктами, мийними засобами, санітарно-побутовими приміщеннями; організацію питного режиму, надання працівникам передбачених законодавством пільг і компенсацій, пов'язаних з важкими чи шкідливими умовами праці; · використання праці неповнолітніх, жінок й інвалідів відповідно до діючого законодавства; проходження попереднього і періодичних медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах і роботах зі шкідливими або небезпечними умовами праці, або таких, де є необхідність у професійному доборі; проходження щорічних обов'язкових медичних оглядів осіб віком до 21 року; · виконання заходів, наказів, розпоряджень з питань охорони праці, а також заходів, спрямованих на усунення причин нещасних випадків і аварій, зазначених в актах розслідування.
45.Створення комісії з питань охорони праці. На підприємствах, в організаціях, у господарствах з кількістю працюючих 50 і більше незалежно від форм власності й виду господарської діяльності може створюватися комісія з питань охорони праці (ст. 26 Закону). Комісія є постійно діючим консультативно-дорадчим органом трудового колективу і власника. Вона створюється з метою залучення представників власника і трудового колективу до співробітництва в області керування охороною праці на підприємстві.
46.Які основні заходи по запобіганню травматизму? Передбачені такі заходи: Розробка нормативно-технічної документації з безпеки праці; організація навчання і забезпечення працюючих безпечними засобами захисту; запобігання виробничого травматизму тощо.
47.Чи повинен власник підприємства інформувати працівників про стан охорони праці на підприємстві? Зобов’язаний! надавати інформацію про стан охорони праці, причини аварій, нещасних випадків і професійних захворювань та про заходи, яких вжито для їх усунення та для забезпечення на підприємстві умов і безпеки праці на рівні нормативних вимог.
48.Яка посадова особа проводить вступний інструктаж? І хто проводить решту інструктажів? Спеціаліст з охорони праці, або той на кого покладені ці обов’язки, під час прийняття працівника на роботу. Решту інструктажів проводить безпосередній керівник робіт.
49.Які права мають спеціалісти з охорони праці? видавати керівникам структурних підрозділів обов’язкові для виконання приписи щодо усунення виявлених недоліків (припис – документ, де вказується будь-який недолік в роботі, підписаний начальником служби ОП); вимагати та отримувати від посадових осіб пояснення з питань охорони праці; вимагати відсторонення від роботи осіб, що порушують законодавство з охорони праці та вимоги нормативно-правових актів з охорони праці; зупиняти роботу дільниць і обладнання, які створюють загрозу для життя і здоров’я працюючих; направляти роботодавцю подання про притягнення до відповідальності працівників, які порушують вимоги щодо охорони праці.
50.Яка посадова особа може скасувати припис спеціаліста? Лише роботодавець.
Читайте також:
|
||||||||
|