Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМА 1.3. Монтаж повітряних електричних мереж.

 

1.. Загальні вимоги до повітряних ліній електропередач..

Повітряною ЛЕП називають пристрій для передачі електроенергії по проводам, що розташовані на відкритому повітрі і закріплені за допомогою ізоляторів та арматури до опор, або на кронштейнах та стійках до інженерних споруд / мости, шляхопроводи і т.д. /За початок та кінець ПЛ приймають лінійні портали, або лінійні вводи розподільчих пристроїв /РП /.За робочою напругою ПЛ розділяють на ПЛ до 1000 В. та ПЛ напругою більше 1000 В

Повітряні лінії будують на напруги 3 кВ, 6, 10, 35, 110, 220 кВ та більше. Для різних місцевостей до ПЛ пред”являють різноманітні вимоги стосовно до надійності кріплення проводів та захисних тросів, відстані до землі та оточуючих предметів. Відповідно до вимог ПВЕ місцевість розділяють на населену, ненаселену,

важкодоступну та забудовану.

Смугу місцевості, по якій проходить ПЛ називають трасою лінії. Проводи захисні

троси через ізолятори, або гірлянди ізоляторів підвішують на опорах – проміжних,

кутових, анкерних, кінцьових, які можуть бути дерев’яними, залізобетонними та мета-

левими , одноланцюговими та дволанцюговими. Для ПЛ використовують неізольовані однопроволочні та багатопроволочні проводи

та троси. Однопроволочні проводи виготовляють перерізом 4 – 10 кв. мм./ мідні /, 10 – 28

кв. мм. / сталеві /, 10 -25 кв. мм. – біметалеві. Д ля повітряних ЛЕП напругою до 110 кВ

застосовують мідні проводи марки М / однопроволочні та багатопроволочні /, алюмінієві

марок А та АКП, сталеві багатопроволочні марки ПС, сталеалюмінієві марки АС та іншіОстаннім часом для ПЛ використовують розроблені Харківським заводом “Южкабель”самонесучі ізольовані проводи з ізоляцією із зшитого поліетилену / СИП /,які випускаються на напругу до 35 кВ. Такі проводи мають ряд незаперечних переваг, серед яких- підвищена надійність електропостачання, пожежебезпечність, стійкість до атмосферних впливів / налипання снігу, ожеледиці , повітряних навантажень. Цей завод випускає також

кабельно – провідникову продукцію з ізоляцією із зшитого поліетилену на напругу до 110 кВ. Для ізоляції проводів та тросів від землі та кріплення їх на опорах застосовують ізолятори / фарфорові та скляні / , які позначаються відповідно “ Ф “ або “ С “. В залежності від способу кріплення на опорі ізолятори бувають штирьові та підвісні. Штирьові ізолятори використовують на ПЛ напругою до 35 кВ. Підвісні ізолятори застосовують на ПЛ напругою 35 кВ та більше, а також на ПЛ 6 -10

кВ, коли треба застосувати ізолятори з підвищеними механічними властивостями.

 

Технологія монтажу повітряних ЛЕП.

 

Комплекс робіт по монтажу ПЛ складається із підготовчих, будівельних, монтажних та пусконалагоджувальних робіт, передачі ПЛ до експлуатації. Така технологія будівництва ПЛ забезпечує високу продуктивність праці, здешевлює

вартість та скорочує строки спорудження ліній.

Кожну технологічну операцію по монтажу ПЛ виконують послідовно, на визначених

ділянках траси, які називають ділянками фронту робіт. Фронт робіт повинен бути не мен-

шим від довжини анкерного прольоту, щоб такі важливі роботи , як підйом, натягування

та закріплення проводів були завершені. / Анкерний прольот – це сума довжин прольотів

між опорами анкерного типу, тобто опорами жорсткої конструкції , які здатні витримати

зусилля від на тяжіння проводів, спрямованих вздовж лінії. /

За довжину прольоту приймають відстань між центрами двох суміжних опор.

Проміжні опори встановлюють на прямих ділянках траси ПЛ, вони в нормальних умовах не повинні витримувати зусилля, спрямовані вздовж лінії.

Проміжний прольот – це відстань між двома проміжними опорами / для ПЛ до 1 кВ –30 – 50 м. а для ПЛ напругою більше 1 кВ. - 100 – 250 м. / По мірі спорудження ПЛ фронт робіт також переміщається разом з бригадою, або ланкою монтажників. Опори для ЛЕП напругою до 10 кВ. використовують дерев’яні та залізо-бетонні. Дерев’яні опори прості в виготуванні та дешеві, але не довговічні. Залізобетонні опори дещо дорожчі, але більш довговічні.

 

Підготовчі та будівельно – монтажні роботи.

 

В підготовчий період будівництва ПЛ виконують роботи по спорудженню фундаментів встановленню опор, розкочуванню та натягуванню проводів.

До підготовчих робіт відносять такі роботи :

- влаштування під’їздів до траси ПЛ та тимчасових полігонів для виготвлення

та збирання дерев’яних опор

-влаштування просіки та очищення траси від пеньків та чагарників;

-розміщення замовлень на виготовлення деталей ПЛ;

-комплектація обладнання, механізмів, пристроїв;

-комплектація монтажних бригад;

-складання графіку виконання робіт.

Роботи безпосередньо на трасі починають з прийому від проектантів та замовника пікетажу траси ПЛ / тобто розмітки розташування опор траси ПЛ на місцевості. /

Якщо траса ПЛ буде проходити лісом, вирубують просіку, ширина якої залежить від

висоти дерев, рельєфу місцевості, напруги ПЛ. Всі дерева, що знаходяться всередині просіки вирубують так, щоб висота пеньків була не більше їх діаметра. Для забезпечення проїзду транспорту та механізмів дерева вирубують на рівні землі на ширині 2.5 м. вздовж траси лінії.

 

Основні будівельно-монтажні роботи по спорудженню ЛЕП складаються із виготовлення опор, їх розвозу по трасі ПЛ , риття котлованів під опори, розкочування, підйом, натягування та закріплення проводів, встановлення трубчатих розрядників та плакатів, нумерація опор та інше .

Підготовлені та зібрані опори розвозять по трасі ПЛ.

Арматуру та ізолятори перед вивозом на трасу ретельно перевіряють, комплектують для кожної опори та доставляють в контейнерах на трасу. Кількість ізоляторів в гірлянді залежить від напруги лінії та типу ізоляторів : -ПЛ-6 кВ-

1 шт, ПЛ – 35 кВ – 3 ізолятори .

Для підйому та установки опор використовують різноманітні механізми / крани,підйомники / . Для ПЛ напругою 110 кВ та більше необхідно забезпечити під’їзд механізмів на максимально можливу відстань в кожну пору року не більше ніж 0.5 км від траси.

 

Розкочування проводів.

Після завершення всіх підготовчих робіт та огляду підготовленої до монтажу траси ви-конують розкочування проводів, яке виконують двома способам з нерухомих розкочуючи пристроїв, які встановлюють на початку траси ПЛ :

- за допомогою пересувних розкочуючи пристроїв, які рухаються вздовж траси ПЛ за допомогою будь яких транспортних засобів.

При першому способі не має потреби в виготовленні спеціальних розкочуючи пристроїв / візків , транспортерів /, його можна використовувати при будь якому рел’єфі місцевості

Але при переміщенні проводів по землі можливі пошкодження цинкового покриття тросу та сталевих проводів, а також верхніх навиток алюмінієвих проводів.

Цей спосіб застосовують при будівництві коротких ліній, а також на ділянках, яких

пошкодження проводів при їх розкочуванні не можливе./ снігові намети , трав’яний покрів та інше /.

Розкочування цим способом поєднують з підйомом проводів на проміжні опори.

При другому способі один кінець проводу закріплюють на початку траси, а барабан з проводом встановлюють на тягову розмотувальну машину. Тяговий механізм / звичайно трактор / переміщує візок з барабаном проводу вздовж траси і провод плавно вкладається, що гарантує його цілість. Незалежно від способу розкочування проводів або тросів доцільно виконувати ці роботи одночасно для всіх проводів ЛЕП, разом з грозозахисним тросом.

 

З’єднання та ремонт проводів та тросів.

 

Одночасно з розкочуванням проводів виконують їх з’єднання та ремонт виявлених пошкоджень. З’єднання та ремонт проводів є найбільш відповідальною операцією,

від якості виконання якої залежать експлуатаційні показники збудованої лінії.

Алюмінієві та сталеалюмінієві проводи з’єднують термітним зварюванням з додат-

ковим встановленням овальних з’єднувачів, які розвантажують зварені з’єднання від

механічних зусиль, якщо з’єднання здійснене в середині прольоту.

Для відновлення проводів ЛЕП використовують ремонтні зажими, а якщо число

обірваних проволок перевищує допустимі норми, провода на цій дільниці ЛЕП треба замінити новими.

 


Читайте також:

  1. Cпособы монтажа стальных пролётных строений.
  2. Cпособы монтажа стальных пролётных строений.
  3. Безкласова адресація та створення підмереж.
  4. Будівельний генеральний план на стадії виконання окремих видів будівельно-монтажних робіт.
  5. Вибір будівельних машин, механізмів і технологічного транспорту для комплексної механізації монтажних робіт
  6. Види діелектричних втрат
  7. Види електричних травм
  8. Види електричних травм та дії електричного струму на людину.
  9. Види електричних травм.
  10. Види електричних травм.
  11. Види електричних уражень.
  12. Види мереж. Основні характеристики мереж.




Переглядів: 6274

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Способи з’єднання й окінцювання кабелів. Техніка безпеки при монтажі кабельних ліній. | Підстанцій.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.