МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Вступне слово вчителя .УРОК 1. НА ПЕРШИЙ СЕМЕСТР З МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДЛЯ 8 КЛАСІВ ТЕМА: Відлуння епох у музичному мистецтві. Тема уроку :Шлях до безсмертя. МЕТА УРОКУ : Навчальна:Виявлення особливостей та відмінностей академічної та розважальної музики за їх життєвим змістом та призначенням; - пояснити визначення понять «серйозна» (академічна), «легка» музика, «токата»; - закріплення визначення понять стиль, поліфонія, фуга, реалізм, бароко, класицизм, романтизм, імпресіонізм; Виховна :Виховувати любовдо класичної музики; - виховувати здатність співпереживати зміст розучених пісень та почутих музичних творів; - виховувати почуття єдності з музичним образом пісні. Розвиваюча :розвитокемоційної та словесно – логічної памяті, довільної уваги, образної уяви, фантазії; - Розвивати в учнів навички глибокого порівняльного аналізу музичних творів із подальшим узагальненням із точки зору сучасного слухача та шанувальника музики. Корекційні завдання:корекція співочої постави; - корекція та розвиток музичного слуху та почуття ритму. - Корекційний розвиток особистості дитини із ЗПР. Наочні посібники: Портрет Й. С. Баха, О.В.Волошина «Музичне мистецтво 8 клас»,Г.М.Макаренко «Музичне мистецтво» Музичний матеріал:Й. С. Бах «Токата і фуга ре – мінор», Л.Квінт «Здрастуй мир!» Т. Н. З:магнітофон. Хід уроку. 1. Організація учнів до уроку . Музичне вітання. Вч.Ми дізналися про творчість багатьох композиторів різних століть, різних країн світу, різних національностей. Ми слухали і прості пісні, складені невідомими народними митцями, і великі оперні твори, написані видатними майстрами музично-театрального мистецтва. Слухали маленькі п’єси і монументальні симфонії та ораторії, слухали музику серйозну і музику легку. Існування «легкого» і «серйозного» жанрів – це так само природно, як і різноманітне емоційне життя людини: в одному випадку ми відчуваємо потребу відвідати храм, а в іншому-відпочити в колі друзів. Так само природно виникає у нас бажання слухати глибоку за змістом музику, або музику, що здатна подарувати нам легкий, веселий настрій. Що це таке-музика «серйозна» та «легка»? «Серйозна», академічна музика-це музика глибока за змістом, до якої належать твори академічних стилів, жанрів і форм та кращі зразки народної творчості . До «легкої», розважальної музики належать розважально-танцювальна, поп-музика, оперета. Видатні майстри музично-розважального жанру дарують нам, слухачам, відчуття краси, пробуджують у людях високі ідеали. Але «легка»і «серйозна» музика не завжди існують окремо, й іноді дуже важко сказати, до якого саме жанру належить певна музика. І майже у кожного композитора будь-якої епохи в творчості зустрічається музика як легкого, так і серйозного жанру. Кожна епоха має свій неповторний стиль.
Стиль - це сукупність засобів та прийомів художньої виразності, що служить для відображення певного образного змісту.
Бароко - художній напрям у мистецтві кінця XVI - середини XVІІІ століття. Для нього характерними є пишність і декоративність. Музиці бароко властиві монументальність, величність, наявність сильних ефектів. У цей період вершини свого розвитку досягла поліфонія, утвердилась мажорно-мінорна система, а також нові музичні форми - партита, сюїта, фуга. «Королем інструментів» став орган. До стилю бароко належить творчість Антоніо Вівальді, Георга Генделя, Йоганна Баха. Класицизм– напрямок XVII-XVIII століть - дотримувався ідей про розумність і гармонійність буття, про єдність та порядок у світі. Музиці класицизму властиві високі ідеали довершеності, досконалості, гармонійності. Композитори - класицисти віддавали перевагу жанрам опери, симфонії, сонати, інструментальному концерту. З класицизмом пов'язана творчість Христофора Глюка, Йозефа Гайдна, Вольфганга Моцарта, Людвіга ван Бетховена, в Україні - Максима Березовського, Дмитра Бортнянського.
Романтизм - напрямок кінця XVIII - початку XIX століття. Музика романтизму - це голос серця, голос внутрішнього світу людини - світу почуттів та мрій. Композитори-романтики надають перевагу жанру мініатюри - як вокальній так і інструментальній. Своє відображення (більш чи менш яскраве) цей напрям знайшов у творчості Франца Шуберта, Роберта Шумана, Ференца Ліста, Едварда Гріга, Фридеріка Шопена, Ріхарда Вагнера, Михайла Глінки, Миколи Римського-Корсакова.
Реалізм як напрямок заявив про себе у другій половині XIX століття. А як принцип мистецтва - принцип правдивого відображення реальності, дійсності, - існує й по сьогодні. Музика реалізму глибоко і правдиво відтворює та багатогранно змальовує основного героя - звичайну людину. Досягнення реалізму пов’язані з іменами Джузеппе Верді, Жоржа Бізе, Йоганеса Брамса, Петра Чайковського, Модеста Мусоргського, Миколи Лисенка та багатьох інших. Сучасні композитори звертаються до музики попередніх епох для написання оригінальних творів, і таким чином відбувається поєднання минулого і сучасного, традиційного і новаторського. Що ж таке сучасна музика? Часто сучасною музикою називають музику сучасної доби, але і сьогодні нас хвилює музика, створена в далекі часи, у якій відображені образи, що стосуються нашого життя: поняття любові й ненависті, добра і зла, смерті і життя. Життєздатність й актуальність музики не залежить від дати її створення, а залежить від того, наскільки вона зберігається з нашими думками, почуттями. Поняття «сучасна музика» може розглядатися у двох значеннях: у вузькому, як музика, що створена у наш час, та в широкому, як музика, що відповідає сучасним ідеалам незалежно від часу її створення. Відлуння епох-це духовний зв'язок усіх часів. Шедеври музичної культури завжди є сучасними, тому що знаходять відгук у наших серцях своєю досконалістю думки, гармонійністю та красою.
ІІ. Слухання . Життя кожного справжнього музиканта починається з Й.С.Баха, адже любити музику, не люблячи цього композитора, неможливо. Якщо з відстані більш ніж двох століть подивитися на його музику, то вона видається нам грандіозним фундаментом, на якому базується сучасна музична творчість. І композитори класичної доби, і композитори-романтики вважали Баха своїм учителем. Сьогодні ми поговоримо про образи музики Й.Баха, а також про особливості його музичного стилю. Він увійшов до світового мистецтва як майстер поліфонії – стиль написання багатоголосної музики, де всі голоси є рівноправними. Інтерес до музики німецького композитора виник мало не через сто років після його смерті. У Берлінській королівській бібліотеці тоді ще молодий композитор і піаніст Фелікс Мендельсон, порпаючись серед старих нот, знайшов цілу купу творів давно забутого органіста.Улюблений інструмент Й.Баха-орган. Слово «фуга» з латині означає «біг». Фугою називають твір, що побудований на безперервному розгортанні однієї музичної думки, яка у встановленій черзі проводиться всіма голосами, що беруть участь у виконанні. Токатоюназивають віртуозну інструментальну п'єсу для клавішних інструментів, витриману, зазвичай, у швидкому, розміреному, чітко ритмованому русі.
Послухайте Токату і фугу ре мінор Й.Баха · Які жанрові особливості має токата і фуга ре-мінор Й.С.Баха?
Слухання токати і фуги ре-мінор Й.С, Баха. · Чим, на вашу думку, музика Й.С. Баха близька людині 21 ст.?
Твори Баха не тільки подобаються нам. Вони захоплюють нас, не тільки вражаючи на коротку мить але впливають тим сильніше, чим частіше ми їх чуємо і чим ближче ознайомлюємося з ним. І навіть після багаторазового прослуховуванням вони відкривають нам завжди щось нове, і ми не припиняємо захоплюватися і дивуватися; вони мають таку силу, що навіть недосвічений слухач не може втриматись від захоплення. Тільки завдяки поєднанню геніальності та невпинної праці Йоганну Себастіану Баху вдалося так збагатити світове музичне мистецтво.
Читайте також:
|
||||||||
|