Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вступне слово вчителя.

УРОК 4.

V . Висновок .

Тестове завдання 4

Тестове завдання 3

Тестове завдання 2

Тестове завдання 1

Характерні особливості, за якими можна визначити музику Бетховена

Боротьба почуттів

Устремління до перемоги, радості, світла

Глибокий драматизм

Оригінальність оркестровки

Звучання органу

Гумористичні образи

 

Риси, за яким можна скласти короткий портрет Людвіга Ван Бетховена

Органіст-віртуоз

Людина титанічної волі

Людина високих помислів та глибоких почуттів

Людина безмежного життєлюбства

Музичний критик

 

Композитори, творчість яких відносять до класицизму

Йозеф Гайдн

Вольфганг Моцарт

Людвіг ван Бетховен

Фридерік Шопен

Сергій Прокоф’єв

 

Музична форма, що утвердилась в епоху класицизму

Сонатна форма

Форма рондо

Сюїта

Фуга

Вч. Почуття музики Бетховена і про тебе, і про мене, і про всіх. Вони особисті - і вони універсально людські… Сплетені з контрасту надій і розчарувань, драматизму піднесень і падінь. Шукайте свою музику в житті!

 

ТЕМА:Відлуння народних мелодій .

 

МЕТА УРОКУ :

Навчальна:ознайомити учнів із другою симфонією Л.Ревуцького

- показати можливості симфонічної музики в утіленні образів українського народу і природи, поєднаних із почуттям любові до рідного краю;

- закріплювати визначення понять симфонія, сонатно-симфонічний цикл;

- поглиблювати знання про творчість Л.Ревуцького

Виховна :Виховувати любовдо класичної музики;

- виховувати здатність співпереживати зміст розучених пісень та почутих музичних творів.

Розвиваюча :розвивати вміння розуміти та інтерпретувати симфонічні твори, виявляти найголовніше в їх образному змісті;

- розвивати вокально-хорові навички – виразне інтонування та спів кантилени.

Корекційні завдання:корекція співочої постави;

- корекція та розвиток музичного слуху та почуття ритму.

- Корекційний розвиток особистості дитини із ЗПР.

Наочні посібники:Портрет Л.Ревуцький. О.В.Волошина «Музичне мистецтво 8 клас»,Г.М.Макаренко «Музичне мистецтво»

Музичний матеріал:Л.Ревуцький Симфонія №2 (фінал), П. Майборода «Моя стежина»

Т.Н.З:Магнітофон.

Хід уроку.

Музичне вітання.

 

Вч. Доволі часто професійні композитори та музиканти звертаються до народних джерел і використовують у своїх творах мелодії народних пісень чи танців. Шляхом різних мелодичних чи ритмічних змін проста народна мелодія збагачується новими інтонаціями і набуває зовсім іншої, складнішої форми – форми академічної музики, до якої належать симфонічна музика, симфонія. Саме з такою симфонією ми ознайомимося сьогодні на уроці.

 

Ділова гра «Ланцюжок» за темою «Симфонія»

Учням пропонують повторити основні терміни та поняття, що було засвоєно на попередніх уроках і буде застосовано на цьому. Учитель називає певне поняття і передає дитячий музичний інструмент другому учасникові, який, у свою чергу, ставить запитання наступному учасникові гри. Доцільно обрати «рятівників» (учнів із високим рівнем навчальних досягнень), до яких за потреби можна звернутися по допомогу, передаючи їм дитячий музичний інструмент зі словом «sorry»

Ключові слова: симфонічний оркестр, сонатна форма, головна тема, побічна тема, частини симфонії.

 

Симфонічна музика - велика і складна галузь музичного мистецтва.

Найскладніша форма інструментальної музики – симфонія (від грецьк. «співзвуччя»), яку виконує симфонічний оркестр. Можливості цього жанру великі: він дає змогу відтворити музичними засобами філософські та етичні ідеї, передати почуття й переживання.

Жанр сформувався в середині 18 ст. у творчості представників віденської школи. Засновника жанру симфонії, видатного австрійського композитора Й.Гайдна, автора приблизно 100 симфоній, називають «батьком симфонії».

Перша частина має бути написаною в сонатній формі та виконуватися у швидкому тепі, вона сповнена драматичного змісту.

Друга частина повільна – це ліричний центр композиції.

Третя - контрасна щодо другої : жвава музика має або танцювальний, або жартівливий характер.

Четверта частина - швидка – фінал симфонії; тут підбиваються підсумки розвитку тем і образів твору.

 

Основоположником української радянської музичної шклои, а також автором першої української симфонії став Левко Миколайович Ревуцький – народний артист СРСР, доктор мистецтвознавства, професор, академік.

Із симфонічної творчості композитора найбільш відома Друга симфонія. Вона була відзначена першою роемією на конкурсі симфонічної музики.

 

Друга симфонія позначена яскравою творчою індивідуальністю, має виразний національний колорит. Фінал симфонії – перемога українського народу у звершенні своїх національних ідеалів, віра в майбутнє пройдешніх поколінь.

Усі три частини побудовані на темах відомих пісень – це і старовинна веснянка, і пісня-гра, і жартівливо-танцювальна пісня, і лірична пісня-романс.

В основі першої частини – теми двох народних пісень : перша «Ой, весна, весниця» могутня і заклична за своїм характером, друга «Ой не жаль мені та ні на кого» лірична жаліслива пісня

 

Третя частина симфонії- святковий фінал, що за традицією, має бути жвавим і рухливим. Л.Ревуцький трактує класичний зразок швидкого фіналу згідно з українськими національними традиціями й обирає теми пісень, безпосередньо пов’язані з грою. Перша з цитованих і перевтілених в оркестровій тканині фіналу тем – старовинна символічна пісня-гра «А ми просо сіяли». Автор трактує її як «чоловічий» танець. Побічна тема, навпаки, більш жіноча і приваблює граціозністю та мяким лукавством. Окрім них, композитор нагадує тут слухачам і теми з попередніх частин, а завершує весь цикл знову величним звучанням веснянки «Ой весна, весниця», нібито замикаючи вічний кругообіг природи й людського життя.

Дух музики 3 частини другої симфонії Л.Ревуцького, її тепло, мабуть, найкраще зумів передати у своєму вірші поет М.Рильський.

 

Слава сонцю молодому

В світоносній вишині.

Слава першим хвилям грому,

Слава птиці й звірині.

Слава розуму і волі,

Що підносять на землі,

Де були пустині голі,

Осяйних будов шпилі.

 

Прослухайте 3 частину Другої симфонії Л.Ревуцького.

 

· Який образний зміст має фінал Другої симфонії?

 

Слухання ІІІ частини Другої симфонії Л.Ревуцького

· Як взаємодіють головна та побічна теми?

 

IV. Розучування пісні П. Майборода «Моя стежина»

Вч. До шедеврів української пісенної творчості належить пісня Платона Майбороди, видатного учня Левка Ревуцького.

Платон Майборода - дійсно відомий музичний діяч XX століття, народний артист. А пісня «Моя стежина», створена на вірші поета Андрія Малишка, є насправді одним із шедеврів української пісенної творчості.

Послухайте пісню «Моя стежина».

 

· Чому, на вашу думку, пісні П.Майбороди належать до української пісенної класики?

 

Слухання пісні «Моя стежина» П.Майбороди

 

Розспівування. Розучування пісні. (Робота над літературним та музичним текстом пісні (визначення структури мелодії, руху мелодії, руху кожної фрази), приспівуванням голосних та чіткою вимовою приголосних звуків.)

 


Читайте також:

  1. Адгезиви на основі латексів у взуттєвій промисловості
  2. Аналіз словосполучення
  3. Аналізоване слово.
  4. Англійський сад - нове слово в європейській парковій культурі.
  5. Безруслового стоку
  6. Будова системи синхронічного словотворення
  7. Варіанти проведення промислової політики для України
  8. Вибір тривалості бюджетного періоду. Типи бюджетів по ступеню тривалості. Поточне і стратегічне бюджетування в промисловості
  9. Види виробничої структури промислового підприємства
  10. Види молочнокислих бактерій, які мають важливе значення для промисловості
  11. Визначення права промислової власності та його основні поняття
  12. Визначте пріоритетні напрями освітньої, наукової і промослової політики України після проголошення її незалежності.




Переглядів: 963

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вступне слово вчителя. | Вступне слово вчителя.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.