Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Повідомлення учня про трипільську кераміку

З глибин тисячоліть до нас дійшли вироби зроблені давніми майстрами. На сам перед це плоскодонна кераміка з орнаментами та символами давніх трипільців. У духовній сфері - домінування символів родючості, матеріалізація їх у символи добробуту- жіночі статуетки, зображення сонця, місяця, води, глиняні фігурки тварин.

Випалена на вогні глина була першим штучним матеріалом. Виготовлення глиняного посуду стало чи не найбільшим досягненням наших пращурів. Тому кераміка є однією з найколоритніших сторінок трипільської культури.

Спершу переважала ліпна кераміка, що пояснює значну товщину стінок посуду. Глиняну стрічку сплющували і накручували по спіралі на завчасно виготовлене денце, згладжуючи і затираючи нерівності рукою або дерев’яною паличкою.

Глиняна маса попервах була примітивною, згодом трипільці виготовляли начиння із знаменитої мульчованої глиняної маси: до глини додавали полову, кінський послід, товчені мушлі молюсків тощо.. Встановлено, що виготовленням керамічного посуду займалися виключно жінки. Тож можна припуститися думки, що гончарне коло у трипільців з’являється у середньому періоді, разом з утвердженням патріархату.

Посуд виготовлявся трьох типів: господарський, кухонний і культовий. Величезний, до півтораметра заввишки, посуд для зберігання зерна та іншого збіжжя вкопувався у долівку помешкань — зручно та охайно.

 

Різноманітним був і так званий кухонний посуд, що використовувався для приготування їжі: глеки, глечики, горшки, кухлі, кринки, миски, тарілки, кубки, чаші, сковорідки.

Серед усього різноманіття форм переважає склянкоподібні чи горщикоподібні посудини усіляких розмірів, деякі з них за пропорціями наближаються до глеків без ручки або кринок.

Трапляються і широкогорлі амфори, кухлики з однією ручкою, мініатюрні посудинки з покришками.

На особливу увагу заслуговують теракотові жіночі статуетки з підкреслено жіночими формами тіла, а також фігурки жінок із немовлям — так звані трипільські мадонни. Відомі також статуетки, що зображають жінку з чашею на колінах.

Із глини також будували і жертовник, біля якого відбувалися релігійні обряди із використанням теракотових статуеток.

 

Інтерактивна гра «Символи»

Кожен учень отримує таблицю зі зразками заків-символів та їх тлумачення..

Завдання: використовуючи ці знаки намалювати ескіз трипільського керамічного виробу й за ним розповісти «Про що хотів розповісти стародавній майстер».

 

 

Статуетка жінки

 

 


Читайте також:

  1. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Відновлення вхідних даних або повідомлення
  4. Загальні відомості про кераміку
  5. Загальні відомості про трипільську культуру та проблема її походження
  6. Загальні відомості про трипільську культуру та проблема її походження
  7. Загальні відомості про трипільську культуру та проблема її походження
  8. Загальні відомості про трипільську культуру та проблема її походження
  9. Застосування ЦП з відновленням повідомлення
  10. ЗМІНА ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ПІДОЗРУ
  11. Значення суб’єкта повідомлення передає перша особа, адресата повідомлення – друга особа, об’єктаповідомлення – третя особа.
  12. ІV. Повідомлення нового матеріалу.




Переглядів: 929

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розповідь вчителя | Розгляд ілюстрацій.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.