МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 9. Контроль і регулювання як функції менеджментуКонтрольні запитання 1. Мотиви й потреби окремих людей. 2. Теорія мотивацій А.Маслоу. 3. Комплексна теорія Портера-Лоулера. 4. Принципи й види матеріального стимулювання.
9.1. Поняття контролю та його місце в системі управління. 9.2. Етапи процесу контролювання. 9.3. Регулювання в системі управління.
Контроль – одна з головних функцій менеджменту /1,с.113-120; 6, с.204-210; 9, с.79-87; 10, с.389-425; 12, с.63; 13, с.240-261/. Метою контролю є сприяння тому, щоб фактичні результати найбільше відповідали очікуваним (плану, нормам, стандартам). Під час контролю здійснюється спостереження за ходом виробничих процесів і дотриманням виробничої програми, порівнюються показники параметрів, фіксуються результати. Головні причини і завдання контролю: - невизначеність умов, в яких працює фірма; - попередження виникнення кризових ситуацій; - економія часу керівників; - мотивація і підтримка почуття відповідальності працівників; - урахування результатів контролю в наступному функціональному циклі управління (плануванні). Класифікація видів контролю: · за часом проведення відповідно до технологічного циклу робіт (завдань): - попередній контроль; - поточний контроль; - заключний (підсумковий) контроль. · відповідно до об’єкта (предмета) управління: - фінансовий контроль; - контроль якості продукції; - адміністративний контроль тощо. Суб’єктом контролю може бути група людей або спеціалізована організація, наділена відповідними повноваженнями. За характером стосунків суб’єкта і об’єкта контролю(між тими хто контролює і кого контролюють) розрізняють контроль внутрішній і зовнішній. При внутрішньому контролі суб’єкт і об’єкт контролю функціонують в межах однієї системи (організації), при зовнішньому – суб’єкт відокремлений, діє автономно, незалежно від об’єкта. Залежно від завдання слід розрізняти лінійний, функціональний та операційний типи контролю. При лінійному типі контролюється об’єкт в цілому (контроль з боку директора підприємства), при функціональному – відповідна частина ( контроль з боку технолога). Контроль однієї технологічної операції або одного економічного показника відповідає операційному типу контролю. Основні стадії контролю: - встановлення норм функціонування; - збір даних про фактичний результат виконання; - порівняння та оцінка фактичного і очікуваного результатів виконання; - вироблення і здійснення коригуючих дій (впливу) на систему. Останнім часом використовують термін „контролінг”, який співзвучний терміну „контроль”, проте їх функції та форми різні /13, с.253/. Контролінг – система управління процесом досягнення кінцевої мети, система управління прибутком підприємства. Контроль спрямований у минуле і зорієнтований на виявлення помилок, відхилень; контролінг зорієнтований у майбутнє, допомагає керувати процесами аналізу і регулювання планових і фактичних показників в оперативному режимі, щоб виключити помилки й відхилення. Для цього використовують відповідну техніку і технологію (диспетчеризація, селекторні засідання, комп’ютерна та відеотехніка тощо). Для отримання об’єктивних даних про економічний і господарський стан проводиться аудит (різновид зовнішнього контролю) /13, с.256-258/. Аудит розподіляється на три види: аудит фінансових звітів; аудит на відповідність вимогам (законам, положенням, нормам стандартам, проекту тощо); аудит господарської діяльності. Аудитор виступає гарантом достовірності даних, які офіційно оприлюднюються для широкого кола споживачів. Аудит – один із видів незалежного контролю, що підтверджує реальність оприлюдненої фінансової звітності фірм, підвищує рівень довіри до неї, знижує ризик у прийнятті управлінських рішень. Рекомендації з проведення ефективного контролю: - треба мати зв’язок з робітниками, робота яких постійно контролюється; - надмірний контроль не приводить до очікуваних результатів; - слід установити жорсткі, але досяжні вимоги; - необхідно винагороджувати працівників за виконання вимог; - не треба проводити контроль потайки; - необхідно поєднувати планові й непланові перевірки.
Читайте також:
|
||||||||
|