Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання проектування організацій. Принципи побудови організаційної структури

Як зазначалось раніше, системний підхід у менеджменті роз­глядає організацію як певну цілісність, систему, що скла­дається з взаємопов'язаних частин, кожна з яких робить свій внесок у характеристику цілого. Отже, організація як система може бути утворена лише тоді, коли з'явиться можливість сформу­вати й належним чином об'єднати її частини, вибудувати її струк­туру, яка забезпечить стійкість, стабільність системи, дасть їй змо­гу реалізувати певні властивості, необхідні для бажаного функціо­нування. Завдяки структурі система відтворює себе, існуючи пев­ний час у відносно незмінному вигляді з погляду своєї якості.

Структура організації характеризує її будову, просторово-часове розташування її частин, взаємозв’язки між ними являє собою впорядковану сукупність стійко взаємопов’язаних елементів, що забезпечують функціонування й розвиток І організації як єдиного цілого.

Вона тісно пов'язана з цілями, функціями, процесом уп­равління, роботою менеджерів і розподілом між ними повноважень. В рамках організаційної структури відбувається рух потоків інформації і прийняття управлінських рішень, у чому беруть участь мене­джери всіх рівнів, категорій і професійної спеціалізації.

На її ефективність впливають:

• наявні взаємозв'язки, що виникають між людьми у процесі виконання ними роботи. Це відображається у схемах ор­ганізаційних структур і посадових обов'язках;

• філософія та політика керівництва й методи його впливу на поведінку людей; .

• повноваження та функції працівників організації на різних рівнях управління.

Таким чином, проектування організації (фірми, підпри­ємства) можна визначити як пошук найраціональнішого поєднання внутрішніх організаційних складників, що дає змогу побудувати та­ку систему взаємовідносин між окремими ланками фірми, яка ство­рюватиме реальні умови для виконання планів і реалізації вибраної стратегії розвитку, тобто забезпечуватиме можливість ефективного управління фірмою.

При побудові організаційної структури необхідно дотримувати­ся таких принципів:

• Структура управління має передусім відображати цілі й за­вдання організації, тобто бути підпорядкованою виробництву та його потребам.

• Слід передбачати оптимальний розподіл праці між органами управління і окремими працівниками, який забезпечує творчий характер роботи й нормальне навантаження, а також необхідний рівень спеціалізації.

• Формування структури управління належить зв'язувати з виз­наченням повноважень і відповідальності кожного працівника та органа управління, з установленням системи вертикальних і гори­зонтальних зв'язків між ними.

• Між функціями і обов'язками, з одного боку, і повноважен­нями й відповідальністю — з іншого, необхідно підтримувати від­повідність, порушення якої призводить до дисфункції структури управління в цілому.

• Структура управління має бути адекватною соціально-куль­турному середовищу організації, яке суттєво впливає на рішення щодо централізації і децентралізації, розподілу повноважень і від­повідальності, міри самостійності й масштабів контролю керівників і менеджерів.

При цьому функціональне наповнення кожної фази організаційного процесу суттєво змінюється (табл. 1).


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  3. V. Завдання.
  4. VII. Етап проектування
  5. VII. Етап проектування
  6. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  7. Автоматизація проектування напівзамовлених ВІС.
  8. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  9. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  10. Адаптивні організаційні структури управління.
  11. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  12. Аксіоматичний метод у математиці та суть аксіоматичної побудови теорії.




Переглядів: 809

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виробничий профіль (місія) організації | Формування підрозділів організаційної структури

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.