Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Зразки карток

Тест

Виберіть усі правильні відповіді.

1. Знання психологічних законів емоційного впливу на людей — це психологічна вимога професій типу:

а) «людина — техніка»;

б) «людина — знакова система»;

в) «людина — художній образ»;

г) «людина — людина»;

д) «людина — природа».

2. Перукар — це фахівець зі сфери професій типу:

а) «людина — техніка»;

б) «людина — знакова система»;

в) «людина — художній образ»;

г) «людина — людина»;

д) «людина — природа».

3. Уміння переконувати важливе для професій типу:

а) «людина — техніка»;

б) «людина — знакова система»;

в) «людина — художній образ»;

г) «людина — людина»;

д) «людина — природа».

4. Особливі вимоги до уваги пред’являють професії типу:

а) «людина — техніка»;

б) «людина — знакова система»;

в) «людина — художній образ»;

г) «людина — людина»;

д) «людина — природа».

5. Бути турботливою, терплячою, далекоглядною має бути людина з професією типу:

а) «людина — техніка»;

б) «людина — знакова система»;

в) «людина — художній образ»;

г) «людина — людина»;

д) «людина — природа».

Б. Цілі праці людини відрізняються багатоаспектністю й розмаїтістю, але їх можна об’єднати за трьома напрямками:

— довідатися, розпізнати, оцінити, перевірити;

— перетворити, обробити, організувати;

— вигадати, винайти, створити.

 

 

Класи професій

 

Назва класу Мета праці Приклади професій (спеціальностей)  
Гностичні професії (Г)   Розпізнати, довідатися, оцінити, перевірити, розрізнити   Контролер ОТК, лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу, контролер радіо-апаратури, санітарний лікар, нормувальник, літературний критик, слідчий, експерт
Реформаторські про- фесії (Р)   Перетворити, перемістити, обробити, організувати   Учитель, слюсар, кравець, водій, художник з розпису тканини, токар  
Дослідницькі професії (Д)   Сконструювати, дослідити, винайти, розшукати, створити Розкроювальник верху взуття, закрійник, селекціонер, конструктор, композитор, художник, дизайнер з інтер’єру, перукар- модельєр, візажист  

 

Завдання. Класифікуйте професії своїх батьків за метою трудової діяльності.

 

В.Залежно від знарядь праці, що застосовуються під час роботи, професії підрозділяють на відділи.

Відділи професій

Назва Знаряддя праці Приклади професій (спеціальностей)  
Професії, пов’язані з використанням ручної праці (Р)   Ручні й механізовані знаряддя праці   Хірург, столяр, ювелір, монтажник радіоапаратури, кресляр, шахтар, художник, гравер, письменник, медична сестра  
Професії, пов’язані з використанням машин із ручним керуванням (М) Верстати, машини з ручним керуванням Токар, фрезерувальник, водій, машиніст тепловоза, крана, тракторист, водій трамвая, тролейбуса  
Професії, пов’язані з використанням автоматизованих систем керування (А)   Автоматизовані системи керування, автоматичні прилади   Диспетчер енергоблоку, оператор автоматизованих ліній, сталевар, оператори хімічного, молочного, м’ясопереробного виробництв, друкар  
Професії, пов’язані з функціональними засобами праці (Ф)     Жести, міміка, смислові й емоційні інтонації при вимові слів і фраз   Учитель, актор, тренер, співак, диригент, вихователь дитячого садка, диктор, артист цирку  

Завдання. Визначте відділ, до якого належать професії ваших батьків.

Г.Для будь-якої людини немаловажними є умови, в яких вона працює або працюватиме. Так, існують професії, що висувають певні вимоги до фізичного й психічного стану здоров’я працівника.

 

Групи професій

Назва групи Приклади професій (спеціальностей)  
Праця в умовах звичайного (побутового) мікроклімату (З)   Економіст, учитель, бухгалтер, перукар, продавець, артист балету, актор  
Праця з перебуванням на відкритому повітрі з різкими перепадами температури, вологості (В)   Пожежник, тракторист, будівельник, дорож- ній робітник, городник, агроном, двірник  
Праця за незвичайних (екстремальних) умов: під землею, водою, на дуже великій висоті, у повітряному просторі, у «гарячих» цехах, цехах зі шкідливими умовами виробництва (Н)   Водолаз, шахтар, спелеолог, прохідник метро, сталевар, коваль, льотчик, праців- ники хімічних виробництв, промисловий альпініст  
Праця з підвищеною моральною відповідальністю за здоров’я й життя людей, суспільні й матеріаль- ні цінності (М)   Учитель, спортивний тренер, інкасатор, касир, міліціонер, лікар  

Завдання. Визначте, до якої групи належать професії ваших батьків.

Висновок, що будь-яку професію відповідно до цієї класифікації можна подати у вигляді формули, використовуючи відповідні буквені позначення:

групи професій (П В Н М);

відділи професій (Р М А Ф);

класи професій (Г Р Д);

типи професій (П Т Л З Х).

Завдання. Виконати запропоновані завдання.


Читайте також:

  1. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  2. Бухгалтерській облік валютних операцій банку з використанням платіжних карток
  3. Ввезення валюти України, іноземної валюти, банківських иеталів і платіжних карток
  4. Використання візитних карток
  5. Додаток В - Зразки підписів
  6. Кліринг по операціях із застосуванням банківських платіжних карток міжнародних платіжних систем
  7. Набуття прав на винаходи, корисні моделі і промислові зразки
  8. Облік операцій з використанням платіжних карток
  9. Облік операцій із застосуванням платіжних карток
  10. Патент як форма охорони прав на винаходи, корисні моделі і промислові зразки.
  11. Промислові зразки як засоби індивідуалізації




Переглядів: 543

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання. | Картка 3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.