Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Творче завдання

Вступ

Вступ

Вступ

Вступ

Вступ

Знайомство з народною музичною культурою важко уявити без опису самих музичних інструментів. У світі існує величезна кількість народних музичних інструментів. Вони різні за формою, створені з різних матеріалів, по-різному оздоблені.

 

Народні музичні інструменти

Найвідомішими українськими народними інструментами є сопілка, скрипка, кобза, бандура,ліра, коза, цимбали, бубен.

Інструменти багатьох народів світу часто подібні. Так, стародавня кобза – улюблений інструмент кобзарів, була попередницею бандури. Подібний інструмент існує в різних країнах під такими назвами: «kopuz» у Туреччині, «kopus» у Хорватії, «koboz» в Угорщині, «cobza» в Румунії тощо.

Волинка – шотландський народний інструмент, а в Україні та Польщі її називають «козою», тому що вона зроблена у вигляді своєрідного мішка з козиної шкіри.

Королева струнних – скрипка, почала свій шлях із царини народних інструментів. Про скрипку створено багато легенд і казок. Здавна її голос можна почути під час весіль і селянських гулянь. Звичайно, що на той час скрипка звучала зовсім по-іншому. Струни поскрипували під смичком, і тому люди вважали її спочатку досить простим інструментом.

Важливу роль у побуті українського села відігравали троїсті музики. Це народний інструментальний ансамбль, який виступав на народних святах, весіллях, ярмарках.

(Ілюстрації троїстих музик)

Роздивіться малюнки і визначте, на яких інструментах грають троїсті музики.

Як ви гадаєте, які за характером мелодії найчастіше виконували троїсті музики?

 

Слухання. Українська народна пісня «Як ішов я з Дебречина додому» у виконанні троїстих музик

Аналіз прослуханого твору

Який характер твору?

Які інструменти звучать?

У чому незвичність виконання цієї пісні?

Чи можна назвати це виконання сучасним?

Слухання. Шотландські награвання «Грай, волинко»

Аналіз прослуханого твору

Які інструменти звучать?

Який інструмент виконує соло?

Порівняйте з українською музикою троїстих музик

Українська народна казка «Чарівна скрипка»

Жив колись на світі бідний русин. Кожної ночі йому снився син – красивий, високий юнак. Але то був лише сон. Не було у бідняка ані сина, ані багатства – одне лихо в хаті. Пішов бідняк найматися до графа.

- Підеш молотити, - сказав граф, - а за роботу візьмеш те, що в постоли нападає.

Русин погодився. Цілий місяць махав він ціпком і щодня приносив у постолах заробіток. Нарешті провіяв зароблене зерно, постелив на полотні, щоб просохло. Але горобці склювали усе до зернятка.

Побачив це русин, розгнівався.

- Не гнівайся, добрий чоловіче, - запищало щось в нього за спиною.

Нахилився русин і помітив золоте зернятко…

Русин посіяв золоте зернятко під вікном хати. Тричі на день носив воду з річки, щедро поливав, але нічого не сходило.

Та одного ранку русин почув за вікном гарну музику, що схвилювала його душу. Глянув – а на тому місці, де було посіяне зернятко, виросла дивна яблуня. На її гілках висіли не яблука, а скрипки з зеленими і жовтими смугами. Здивувався русин і вийшов у двір.

- Добридень, батьку! Я ваш син Петрик. – І з яблуні зіскочив сонний хлопчик зі скрипкою.

Ще більше здивувався чоловік.

- А що то за скрипка? – питає.

- А то така скрипка, що як погладжу на ній зелені лінії, то омолоджується добро, а як торкнуся жовтих – старіє зло.

…Одного разу в неділю узяв Петрик свою скрипку й пішов у село. Бачить – на вигоні танцюють люди, хоч не грають ні скрипка, ні цимбали. Всі такі потомлені, що ледь на ногах тримаються.

- Що ці люди роблять? – питає Петрик у селян.

- Весілля грають, - сказав один дід. – Та граф їх зовсім змучив роботою.

Погладив хлопчина зелені смужки скрипки й заграв так весело, що навіть листя на деревах зашелестіло. Люди пожвавішали й розвеселились. Усі пішли до запального танку.

А граф вийшов на балкон палацу і рота розкрив від подиву:

- Бачу, що музика надала вам сили. Завтра маєте пробити у горі великий прохід, щоб увесь Черемош міг туди текти!

Вранці узяли люди кирки, лопати й пішли до гори. Дні, тижні, місяці працювали, і пробили тунель.

Подивився граф і каже:

- Тепер побудуйте всередині гори високий палац з великими залами й просторими світлицями.

Але в бідних людей вже не було сил. Пішли вони до хати, де жив Петрик. Покликали хлопця:

- Ти дав нам силу видовбати тунель, а тепер полишив у біді?

…Петрик торкнувся зелених смужок скрипки, приклав смичок до струн й заграв коломийку. Люди помолодшали, стали сильними – і побудували великі зали й просторі світлиці.

Коли все було готово, граф покликав гостей до палацу. Пішов туди й Петрик. Граф помітив його й закричав:

- Як ти насмілився сюди прийти?!

І наказав граф слугам викинути зухвалого хлопця. Та Петрик погладив жовті смуги скрипки й заграв. У палаці все одразу затихло. Граф згорбився, зігнувся, руки його затремтіли.

Петрик вийшов за ворота і закрив їх назавжди. Пройшли роки. Про графа ніхто й не згадував. А про Петрика та його чарівну скрипку розповідають і зараз.

 

Розучування пісні «Козацькому роду нема переводу», М.Балеми, М.Воньо та П.Карася

 

Виконання української народної пісні «Чи не той то Омелько»

 

Підсумки уроку

Не дивлячись на всі негаразди, український народ завжди вмів і любив розважатись. І в цьому чудово допомагали народні інструменти, які створювали на святах та гуляннях відповідний настрій.

 

Домашнє завдання

Знайдіть у літературі або Інтернеті цікаві відомості про походження народних інструментів. Розкажіть про них на уроці.

Урок 12. НАРОДНІ ІНСТРУМЕНТИ (ПРОДОВЖЕННЯ)

Дата:

Мета:познайомити дітей з народними музичними інструментами, музикою троїстих музик. Розвивати естетичні смаки дітей, прививати їм любов до української народної музики.

 

На минулому уроці ми розпочали цікаву подорож у світ народних музичних інструментів. Сьогодні ми продовжимо подорожувати.

 

Народні музичні інструменти

Старовинний народний інструмент часів Київської русі – гуслі – належить до струнної групи. В сучасних Україні та Угорщині народний інструмент, схожий на гуслі, називається цимбали. (Ілюстрації гуслі та картина В.Васнєцова «Гуслярі»)

Ударні та шумові інструменти є в кожного народу, вони також дуже різні. У багатьох країнах здавна поширені брязкальця, наповнені зернами або іншими предметами. Спочатку їх використовували для подання сигналів, а пізніше – для ритмічної організації музики. Невід’ємною частиною музики різних народів є барабани. Прості у виготовленні, ці інструменти не вимагають особливих навичок гри, тому існують у сотнях різновидів.

В Україні найпоширенішим ударним інструментом у народній музиці є бубон (решітка). Легкий дерев’яний обідок, обтягнутий з одного боку шкірою, - це найпростіша конструкція бубна, що був відомий в Україні ще за давніх часів. Сучасні матеріали, металеві дзвіночки, тарілочки, гарне оздоблення змінили вигляд бубна, що завжди супроводжував танцювальну музику. Вони входили до складу полкової музики Війська Запорізького, як і тулумбаси – барабани, що нагадують литаври. (Ілюстрації цих інструментів)

Слухання. Африканська народна музика «Танець духів» (фрагмент)

Слухання. Японська народна музика «Танець дощу»

Аналіз прослуханих творів

Порівняйте африканську та японську музику. У чому відмінність?

Доберіть слова, які розкажуть, що нагадують звуки барабанів.

Демонстрація норвезької народної пісні «Чарівний смичок»

Розучування норвезької народної пісні «Чарівний смичок»

1.Прийшов у село музикант-старичок,

В руках музиканта – чарівний смичок.

Ударив у струни – зібрався народ.

Танцює, співає, сміється село.

 

2.Проходив багач – як почув скрипаля,

То враз його заздрість за душу взяла.

- Продай свою скрипку! Тобі заплачу,

За неї віддам я всього досхочу!

 

3.Ні! Скрипку свою я тобі не продам.

Дорослим потрібна вона й дітлахам.

Під звуки її веселиться народ,

Танцює, співає, сміється село!

 

Виконання пісні «Козацькому роду нема переводу», М.Балеми, М.Воньо та П.Карася

Підсумки уроку

Народних інструментів у світі велике розмаїття. Виглядають вони інколи однаково, але називаються по-різному.

 

Домашнє завдання

Знайдіть або вигадайте загадки про музичні інструменти.

Урок 13. НАРОДНІ ТАНЦІ

Дата:

Мета:познайомити дітей з народними танцями різних країн. Розвивати естетичні смаки дітей, прививати їм любов до української народної музики, повагу до народної музики інших країн.

 

Мистецтво танцю сягає своїм корінням глибокої давнини. Танці виникли як прояв емоцій і почуттів людини, яка намагалася виразити їх у рухах. Спочатку вона намагалася імітувати в танці поведінку тварин і птахів, потім – жести, що відображали певні трудові процеси. Це сприяло розвитку танцювальних рухів. Танці виконувалися із супроводом.

 

Народні танці

Національним танцем українського народу є гопак – своєрідне змагання між танцюристами. Назва танцю походить від вигуку «гоп!». Щоб танцювати цей веселий і запальний танок, треба бути спритним і міцним. Адже гопак – танець, для виконання якого потрібна неабияка фізична сила.

У минулому гопак виконували переважно чоловіки. Вважалося, що елементи гопака використовувались у бою. У рухах гопака козаки повторювали рухи вершника, підскакували та крутились у повітрі, відпрацьовували володіння шаблею.

Зараз гопак танцюють переважно молоді хлопці та дівчата на сцені, під час свят, на весіллях.

Народний танець часто зображують на картинах. (Картина І.Рєпіна, «Гопак»)

Козачок – веселий рухливий танець, що виник у середовищі воїнів-козаків. Зазвичай це парний танець, де виконавці змагаються між собою в танцювальній майстерності.

Ритуальний танець аркан виконували чоловіки в колі перед військовими виступами. Танець повинен був перевірити воїна на міцність і витривалість, а хто не витримував і розривав руки піж час танцю, того проганяли з кола.

 

Слухання. Український танець «Гопак»

Аналіз прослуханого твору

Який характер танцю? Поміркуйте: якщо не танцювати, то що б можна було робити під музику гопака?

Слухання. М.Мусорський, гопак із опери «Сорочинський ярмарок»

Гопак неодноразово використовувався не лише в українській, а й російській оперній і симфонічній музиці.

 

Відомості про композитора

Модест Петрович Мусорський (1839-1881) – відомий російський композитор. У дитинстві він жив у маєтку батьків у Псковській губернії. Враження дитинства, проведеного в селі, визначили напрям і характер його творчості. Мати навчала хлопчика гри на фортепіано. Няня розповідала йому народні казки, і хлопчик під їх враженням імпровізував на фортепіано.

Проте в родині Мусорських ніхто не сприймав музичні заняття Модеста серйозно. І за сімейною традицією десятирічного хлопця відвезли в Петербург до військової школи. Майже 10 років Модест Петрович успішно опановував військові науки, став офіцером і був прийнятий до Преображенського полку. Але любов до музики перемогла: Мусорський покинув військову службу і цілковито присвятив себе мистецтву.

У своїй творчості композитор приділяв значну увагу вокально-хоровій музиці. Він написав такі відомі опери, як «Борис Годунов», «Хованщина», «Сорочинський ярмарок» тощо, вокальний цикл «Дитяча», фортепіанний цикл «Картинки з виставки» тощо.

Мелодіями українських народних пісень та сценами народного гумору сповнена його опера «Сорочинський ярмарок» за повістю Миколи Гоголя. Музична мова Модеста Мусорського дуже оригінальна та наближена до живих інтонацій розмовної мови. Твори композитора наповнені яскравими та самобутніми образами-картинами.

 

Танцювальна імпровізація

(Звучить гопак) Спробуйте виконати рухи цього запального танцю.

 

Розучування норвезької народної пісні «Чарівний смичок»

 

Виконання пісні «Козацькому роду нема переводу», М.Балеми, М.Воньо та П.Карася

 

Підсумки уроку

Сьогодні ми познайомилися з народними українськими танцями. А на наступному уроці здійснимо подорож танцями інших народів.

 

Домашнє завдання (за бажанням)

Знайдіть приклади використання українських народних танців у творчості професійних композиторів.

 

Урок 14. НАРОДНІ ТАНЦІ

Дата:

Мета:познайомити дітей з народними танцями різних країн. Розвивати естетичні смаки дітей, прививати їм любов до української народної музики, повагу до народної музики інших країн.

 

Народні танці в кожній країні має свої певні особливості, що залежить від менталітету народу. Тож, продовжуємо нашу танцювальну подорож.

 

Народні танці

Кожен народ має свої танці, які є своєрідною візитною карткою країни. Так, найвідомішими є польські танці – полонез, мазурка, краков’як, угорський – чардаш, грузинський – лезгинка, іспанські – болеро та фламенко, російські – бариня, камаринська, кадриль.

Полонез – це урочистий танець-хода, який виконується в помірному темпі. Спочатку це був народний танець, яким розпочиналися сільські свята. Він також виконувався під час повернення селян з польових робіт; супроводжувався невеликим інструментальним ансамблем, який іноді складався лише зі скрипалів. Пізніше полонезом за традицією розпочинали бали, підкреслюючи урочистий, піднесений характер свята.

Усім відомий угорський танець чардаш. Він складається з двох частин.: Повільної, патетичної та швидкої, стрімкої. Чардаш танцюють чоловіки і жінки. Жінки одягнені в традиційні широкі спідниці, зазвичай червоного кольору, які під час кружляння набувають характерної форми.

Надзвичайно темпераментною є грузинська лезгинка. Образи, які використовують у ній танцюристи, вражають уяву навіть досвідчених глядачів. Дівчина рухається в образі «лебедя», зачаровуючи граціозною поставою і плавними рухами рук. Хлопець рухається в образі «орла», чергуючи повільний і стрімкий темпи, які дівчина має враховувати, змінюючи темп виконання свого танцю.

Надзвичайно колоритні за своїми мелодіями й особливо ритмами народні танці Іспанії, зокрема болеро. Цей темпераментний танок виконується із супроводом гітари та кастаньєт.

Відомими російськими танцями є бариня, камаринська, кадриль. Характерною особливістю російського танцю є водіння хороводів. І це не випадково. Коло, його кругова композиція – подоба сонця – бере початок із старовинних обрядів та ігрищ слов’ян, що поклонялися могутньому богу сонця Ярилу.

Слухання. Вітторіо Монті, «Чардаш» для скрипки і фортепіано

Аналіз прослуханого твору

Який характер танцю? Скільки частин у творі? Які за характером ці частини? З поданих слів оберіть тв., які характеризують чардаш: запальний, бурхливий, мрійливий, повільний, швидкий, маршоподібний.

Слухання. А.Хачатурян, лезгинка з балету «Гаяне»

Порівняйте прослухані танці. У чому їх особливості? Які засоби музичної виразності підкреслюють їх характерні риси?

Відомості про композитора

Арам Ілліч Хачатурян (1903-1978) – вірменський композитор, диригент, педагог. До 19 років він не знав нотної грамоти, не чув симфонічного оркестру, не відвідував оперних і балетних вистав. Але музика постійно звучала в його родині. З малих років Арам слухав майстерний спів батька під акомпанемент народних інструментів, рідні вірменські пісні, які співала мати. Хлопчик не міг не полюбити музику. Враження дитинства, тонке відчуття і прихильність до народної музики Кавказу – через багато років усе це проявилось у його творчості. Музичну освіту здобув у Московській консерваторії, писав музику в різних жанрах. У спадщині композитора – балети «Гаяне» і «Спартак», інструментальні концерти, п’єси для віолончелі та фортепіано, музика до кінофільмів.

 

Демонстрація французької народної пісні «Танець каченят»

Розучування французької народної пісні «Танець каченят»

1.Я веселе каченя,

Бо танцюю я щодня

І співаю я щодня:

«Кря-кря, кря-кря!»

Подивіться, бегемот,

Величезний бегемот

Дуже розкриває рот:

«Кря-кря, кря-кря!»

Приспів:

Радісно навколо,

Безтурботно нам.

Йди до нас у коло

І стань маленьким ти каченям!

2.Слід за мною, раз-два-три.

Мій танок ти повтори,

Усі рухи повтори,

Ось так, ось так.

І гойдається трава,

Нашу пісеньку співа,

Дуже весело співа:

«Кря-кря, кря-кря!»

Приспів.

Виконання норвезької народної пісні «Чарівний смичок»

Підсумки уроку

Ось і завершили нашу цікаву танцювальну подорож. Танець, як і пісня, є уособленням народу, його духу, почуттів.

 

Домашнє завдання (за бажанням)

Перегляньте приклади африканських та японських народних танців у Інтернеті та визначте їхні характерні особливості.

Урок 15. НАРОДНА МУЗИКА У ТВОРЧОСТІ КОМПОЗИТОРІВ

Дата:

Мета:розглянути приклади використання народної музики у творчості професійних композиторів. Розвивати естетичні смаки дітей прививати любов до слухання музики, вміння аналізувати прослухані твори.

 

З великою увагою і глибокою шаною вивчають музичний фольклор професійні композитори. Народна творчість надихає їх, підказує сюжети й теми.

 

Народна музика у творчості композиторів

Народні пісні й танці можна почути в музиці різноманітних жанрів. Найпоширенішим способом використання народної музики в авторській є обробка мелодій пісень і танців, які збагачують не тільки мистецтво рідного краю, а й світову культуру загалом.

(Пригадайте, хто з композиторів використовував народну музику у своїй творчості)

Обробка – це видозмінення музичного твору шляхом використання різноманітних засобів музичної виразності.

Окрім простих вокально-хорових обробок, поширений ще один спосіб використання народної музики у творчості композиторів – створення варіацій на тему пісень чи танців. У цьому випадку народні мелодії збагачуються ще й тембровим звучанням певного інструмента або оркестру.

Варіації (з латинської – зміна, різноманітність) – музичний твір, у якому основна мелодія звучить кілька разів, набуваючи різноманітних змін: мелодичних, ритмічних, ладових, гармонічних тощо.

(Наведіть приклади інструментальних творів різних композиторів, в основу яких покладені варіації на тему народних пісень чи танців).

Відомості про композитора

Микола Дмитрович Лееонтович (1877-1921) – український композитор, хоровий диригент і педагог. Народився в селі Монастирок на Поділлі в родині священика. В дитинстві навчався музики під керівництвом батька, який грав на віолончелі, скрипці, гітарі, керував хором. Професійну освіту здобув у Кам’янець-Подільській семінарії. Завдяки гарному голосу і прекрасним музичним здібностям юний Микола став диригентом хору семінаристів. Після закінчення навчання вчителював у сільських школах Поділля, Донбасу, викладав у Музично-драматичному інституті ім. Лисенка в Києві, організовував хори, самодіяльний симфонічний оркестр. У Петербурзькій придворній капелі навчався на регента (диригента хору).

Основу спадщини митця складають неперевершені обробки українських народних пісень для хору. Найвідоміші з них – «Щедрик», «Дударик», «Козака несуть».

Леонтович є одним із найчастіше виконуваних українських композиторів завдяки «Щедрику», різдвяній мелодії, відомій в усьому світі під назвою «Колядка дзвонів» («Carols of the Bells»).

Коли вперше американські космонавти вирушили в міжзоряний простір, то з-поміж музичних творів узяли «Щедрика» Миколи Леонтовича. Цей твір співають повсюдно у Франції, Англії, Голландії, Польщі, країнах Латинської Америки. Особливою популярністю він користується в Канаді та США.

Слухання. Українська народна пісня «Щедрик» в обробці М.Леонтовича у виконання дитячого ансамблю «Carol of the Bells»

Слухання. Ассія Ахат, парафраз на тему М.Леонтовича «Щедрик» з альбому «Homo Novus»

Відомі різні варіанти обробок української народної пісні «Щедрик»: українською й англійською мовами, у виконанні дитячого ансамблю й у формі варіацій у сучасному інструментальному звучанні.

Назва «Щедрик» походить від старовинного українського обряду щедрування – побажання щедрого вечора на Новий рік. Це одна з обрядових народних пісень – щедрівок. Мелодія пісні складається лише з одного чотиризвучного мотиву, який багаторазово повторюється.

 

Спробуйте створити обробку пісні, яка вам подобається. Що змінилося?

 

Демонстрація української щедрівки «Добрий вечір тобі, пане господарю!»

На Різдво, як відомо, українці співають колядки, а на Новий рік – щедрівки з величанням господаря, господині, з привітанням усім членам родини. За давньою традицією, святкування Щедрого вечора супроводжувалось обходом хат із побажанням людям щастя, доброго здоров’я, достатку і добробуту в Новому році.

 

Розучування української щедрівки «Добрий вечір тобі, пане господарю!»

Добрий вечір тобі, пане господарю!

 

Приспів:

Радуйся!

Ой радуйся, земле, -

Син Божий народився!

(Приспів виконується після кожного рядка)

 

Застеляйте столи та все килимами.

Та кладіть калачі з ярої пшениці.

Бо прийдуть до тебе три празники в гості.

А що перший празник – Рождество Христове.

А що другий празник – святого Василя.

А що третій празник – свято Водохреща.

 

Розучування французької народної пісні «Танець каченят»

Підсумки уроку

Народна музика – це невід’ємна частина нашого з вами життя. Вона супроводжує нас повсякденно, допомагає пережити всі негаразди та щасливі моменти. Народні мотиви ми сприймаємо з раннього дитинства з першою маминою колисковою і проносимо через все життя.

 

Домашнє завдання (за бажанням)

Знайдіть відомості про українських та зарубіжних композиторів, використовували у своїй творчості народні мотиви, дарували їм «друге» життя.

 

Урок 16. НАРОДНА МУЗИКА (ПІДСУМОК)

Дата:

Мета:перевірити знання учнів з даної теми

 

Музична вікторина

  1. А.Хачатурян, «Лезгинка» з балету «Гаяне»
  2. «Щедрик», в обробці М.Леонтовича
  3. В.Монті, «Чардаш» для скрипки і фортепіано
  4. Японська народна музика «Танець дощу»
  5. Український народний танець «Гопак»
  6. Африканська народна музика «Танець духів»
  7. М.Мусорський, «Гопак» із опери «Сорочинський ярмарок»
  8. М.Лисенко, увертюра до опери «Тарас Бульба»
  9. «Як ішов я з Дебречина додому», у виконання троїстих музик
  10. Українська народна пісня «Дівка Явдошка»
  11. Шотландські награвання «Грай, волинко»
  12. Українська народна пісня «За світ встали козаченьки»

 

Виконання вивчених пісень

  1. «Добрий вечір тобі, пане господарю!»
  2. «Танець каченят»
  3. «Чарівний смичок»
  4. «Козацькому роду нема переводу»
  5. «Чи не той то Омелько»
  6. «Золота зіронька»

Тестові завдання

1.Виберіть правильне визначення

  • в народних ліричних піснях оспівуються історичні події;
  • в народних ліричних піснях оспівується кохання;
  • в народних ліричних піснях оспівуються негативні риси людини.

2.Виберіть правильне визначення

  • під час Зелених свят виконували жниварські пісні;
  • під час Зелених свят виконували гаївки;
  • під час Зелених свят виконували русальні пісні.

 

3.Виберить правильне визначення

  • в щедрівках славили господаря дому та його родину, бажали їм добробуту, достатку;
  • в щедрівках славили прихід весни та пробудження природи;
  • в щедрівках славили землю за те, що дала урожай, оспівували закінчення жнив.

 

4.Виберіть правильне визначення

  • «За світ встали козаченьки» - це колискова пісня;
  • «За світ встали козаченьки» - це жартівлива пісня;
  • «За світ встали козаченьки» - це історична козацька пісня.

 

5.Виберіть правильне визначення

  • оперу «Тарас Бульба» написав М.Мусорський;
  • оперу «Тарас Бульба» написав А.Хачатурян;
  • оперу «Тарас Бульба» написав М.Лисенко.

 

6.Виберіть правильне визначення

  • троїсті музики – це народний інструментальний ансамбль;
  • троїсті музики – це хоровий колектив;
  • троїсті музики – це танцювальний колектив.

 

7.Виберіть варіант з назвами народних інструментів

  • орган, тромбон, віолончель;
  • волинка, бубон, гуслі;
  • рояль, туба, контрабас.

 

 

8.Виберіть правильне визначення

  • тулумбас – це угорський народний інструмент;
  • тулумбас – це китайський народний інструмент;
  • тулумбас – це інструмент Війська Запорізького.

 

9.Виберіть варіант з назвами українських народних танців

  • гопак, козачок, аркан;
  • кадриль, болеро, чардаш;
  • лезгинка, мазурка, фламенко

 

10.Виберіть правильне визначення

  • балет «Гаяне» написав В.Монті;
  • балет «Гаяне» написав М.Леонтович;
  • балет «Гаяне» написав А.Хачатурян.

 

11.Виберіть правильне визначення

  • М.Леонтович – засновник української класичної музики;
  • М.Лисенко – засновник української класичної музики;
  • А.Хачатурян – засновник української класичної музики.

 

12.Виберіть варіант з назвами російських народних танців

  • бариня, камаринська, кадриль;
  • болеро, фламенко, лезгинка;
  • аркан, чардаш, краков’як.

Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. Архітектура і образотворче мистецтво Русі.
  9. Архітектура та образотворче мистецтво
  10. Архітектура та образотворче мистецтво
  11. Архітектура та образотворче мистецтво Київської Русі
  12. Архітектура та образотворче мистецтво.




Переглядів: 1720

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Творче завдання | Пророк—

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.033 сек.