МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮТолкотт Парсонс про культурні орієнтації людей Американський соціолог-теоретик Толкотт Парсонс (1902-1979 рр.) у своїй теорії культури, визначаючи роль культурних орієнтацій людей, підкреслював: якщо культура – це всі духовні і матеріальні досягнення людей, то вони є результатом суспільно-зумовлених дій на рівні двох систем – соціальної та власне культурної. На основі першої й нижчої з них, соціальної, спільні дії людей орієнтованінасамперед на своє біологічне самозбереження в умовах певного середовища. Тут кожний прагне : а)адаптуватися (пристосуватися) до нього; б) досягнути поставлених перед собою завдань; в) інтегруватися, тобто об’єднатися з іншими індивідами; г) відтворювати вже створені соціальні структури; д) знімати з себе виникаючі нервові та фізичні напруження. У другій системі, культурній, позбавленій біологічної обумовленості, культура виступає як складна система символів і норм, які постійно змінюються людьми у напрямі їх удосконалення. Т. Парсонс у своїх працях прагне створити єдину теорію суспільства, де найважливішим регулятором поведінки людей виступатиме культура з її нормативністю і символічністю. Таким чином, орієнтація людей на збереження – суттєва, базова функція культури. Її пріоритет порівняно з функцією змінності визначається, по-перше, наявністю спільних основ, властивих усім культурам, так званих „культурних універсалій”, які кореняться в природі людини, в його біологічних особливостях, базових потребах тощо. По-друге, культура, на відміну від технічної цивілізації, свою справжність набуває в минулому, яке містить у собі „колективне несвідоме” нації, народу, що визначає суть його теперішнього й майбутнього. Саме минуле є справжнім „простором” буття культури як системної цілісності, бо воно потенційно утримує в собі все багатство людського духу, сприяє його самоздійсненню в теперішньому часі. Чим інтенсивніші змінні процеси в політичній і економічній сфері життя, тим ґрунтовнішою повинна бути орієнтація людей, суспільств, держав на збереження, стабільність, традиційність. 1. Розкрийте структуру понять “культурна спадщина”, “культурні цінності”. 2. У чому полягає соціальне значення культурної спадщини? 3. Розкрийте значення Пакту Реріха в збереженні культурної спадщини людства. 4. Які функції в житті суспільства виконують збережені культурні цінності? 5. Назвіть пам’яткоохоронні громадські організації України. 6. У чому суть культурних орієнтацій людей за теорією культури Т.Парсонса? Читайте також:
|
||||||||
|