Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Економічна ефективність освіти в розвинених країнах і країнах, що розвиваються

Провідні стратегії розвитку освіти у різних регіонах світу

МІЖНАРОДНА ВЗАЄМОДІЯ В ОСВІТІ: організації та програми

Проблема демократизації освіти

Поняття «неперервна освіта» — філософсько-пе­дагогічна категорія

Орієнтація на неперервну освіту

Інтеграція в галузі освіти

Політичні чинники розвитку освіти

Освіта в країнах, що розвиваються 6. Якісні зміни соціального попиту на освіту

Економічна ефективність освіти в розвинених країнах і країнах, що розвиваються

РАДА ЄВРОПИ - "ПОЛІТИЧНА СОВІСТЬ" КОНТИНЕНТУ

 

Освіта в розвинених країнах. Прогрес освіти безпосе­редньо пов'язаний з потребами сучасного етапу науково-тех­нічної революції і становленням високотехнологічного сус­пільства.

Якщо промислова революція XIX ст. вимагала ліквідації неграмотності і широкого розвитку початкової освіти, то сучас­на НТР поставила об'єктивне завдання: створити систему масової середньої освіти та істотно розширити охоплення молоді різними видами навчання після середньої освіти. Показники стану освіти в розвинених країнах такі:

· кількість висококваліфікованих фахівців, зайнятих у на­укових дослідженнях та експериментальних розробках, збільшилася з 1970 по 1990 р. у США - на 80 %, у Франції — на 100 %, у Японії - на 120 %;

· диплом про закінчення коледжу (включаючи дворічне на­вчання) у 1970 р. у США мав кожен сьомий працівник, у середині 80-х — кожен четвертий, а на початку 90-х ро­ків — майже кожен третій.

Така тенденція була характерна і для СРСР. Підвищення освітнього рівня населення об'єктивно відпо­відає магістральним напрямам розвитку економіки.

Однак рівень розвитку освіти в тій чи тій країні не визна­чає безпосередньо стан її економіки, оскільки освіта, особли­во загальна, не веде автоматично до відповідного зростан­ня продуктивності праці та підвищення ефективності виробництва. Між загальними витратами на освіту і їхньою економічною віддачею існує неминучий хронологічний роз­рив (за наявними підрахунками — 10—15 років), а самі ці витрати виявляються економічно рентабельними лише за умови, що випускники навчальних закладів мають реальну можливість застосувати здобуті знання на практиці.

При цьому одне із завдань планування полягало в тому, щоб уникнути зайвої «перенавченості» на­селення.

Нині висувається ідея створення так званого «кваліфіка­ційного запасу», тобто підготовки такої кількості кваліфіко­ваних кадрів, яка відповідно до сьогоднішньої ситуації може здаватися надлишковою, проте в перспективі сприятиме роз­витку високотехнологічного виробництва.

Освіта в країнах, що розвиваються. Показники стану освіти в країнах, що розвиваються, — Азії, Африки і Латинської Америки — істотно різняться, проте вони мають і загальні тенденції:

• для створення сучасної економіки, розвитку соціальної і культурної сфер багатоукладного суспільства потрібні ви­сококваліфіковані кадри. Саме у цих галузях спостері­гаємо особливо великий розрив між розвиненими країнами і країнами, що розвиваються (число науковців та інже­нерів у сфері досліджень і експериментальних розробок на мільйон жителів у розвинених країнах у 25 — 30 разів більше, ніж у країнах, що розвиваються);

• у країнах, що розвиваються, системи середньої і вищої осві­ти за темпами кількісного зростання обганяють розши­рення тих сфер трудової діяльності, що потребують ква­ліфікованих фахівців у галузі науки і техніки, тим більше, що значну частину таких фахівців становлять іноземці. В результаті чимало випускників вищих і середніх спеціаль­них навчальних закладів стають безробітними або зму­шені йти на некваліфіковану роботу;

• нинішній рівень соціально-економічного розвитку країн, що розвиваються, ще не створює достатніх стимулів для широкого застосування кваліфікованої праці, однак май­бутнє вимагає розвитку освіти, підготовки національних кадрів, потрібних для досягнення поряд із політичною не­залежністю економічної самостійності та просування до соціального прогресу.


Читайте також:

  1. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  2. Антитоталітарні демократичні революції у країнах Східної Європи. Розпад Югославії. Об’єднання Німеччини
  3. Більш повну практику ціноутворення в сучасних умовах у розвинутих країнах світу допоможе з’ясувати короткий виклад розвитку теорії ціни.
  4. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  5. Болонська конвенція як засіб створення зони європейської вищої освіти.
  6. Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації вищої освіти
  7. Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації вищої освіти країн Європи.
  8. Бюджет як економічна і правова категорія
  9. Бюджет як економічна категорія
  10. Бюджет як економічна категорія
  11. Бюджет як економічна категорія та його складові
  12. Бюджет як економічна категорія.




Переглядів: 899

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні історичні періоди розвитку порівняльної педагогіки | Політичні чинники розвитку освіти

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.