МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Освіта дорослихСистема освіти дорослих (освіти впродовж життя) — це сукупність закладів і установ формальної та неформальної • національні профспілки та інші вчительські об'єднання, що входять до складу міжнародних організацій (найбільша і найвпливовіша з них — Міжнародна федерація вчителів); • різноманітні асоціації директорів шкіл, учителів початкових класів, математики, суспільних дисциплін тощо (у Великій Британії, США, Франції); • освіти дорослих, наукових, науково-методичних, методичних установ, науково-виробничих підприємств, інформаційних служб, інших юридичних та фізичних осіб, які мають право на надання освітніх послуг, а також державних і місцевих органів управління освітою та самоврядування. Метою діяльності системи освіти дорослих є реалізація права особи на освіту впродовж життя. Основні завдання системи освіти дорослих полягають: у задоволенні потреб особистості в інтелектуальному, культурному і духовному розвитку через отримання неперервної освіти; формуванні в осіб, які навчаються, громадянської позиції, здатності до праці й життя в умовах сучасної цивілізації, ЇЇ демократичного розвитку; збереженні та примноженні моральних, культурних, наукових цінностей суспільства; поширенні знань серед населення; підвищенні його культурного та освітнього рівня. Освіта дорослих здійснюється за такими формами: а) очною (стаціонарною) — з відривом від виробництва на певний термін навчання за освітньою або освітньо-професійною програмою; б) вечірньою (змінною) — без відриву від виробництва на термін навчання за освітньою або освітньо-професійною програмою з відвідуванням занять упродовж навчання у вільний від роботи час; в) заочною — без відриву від виробництва на термін навчання за освітньою або освітньо-професійною програмою з відвідуванням занять протягом навчання, під час настановчих та заліково-екзаменаційних сесій; г) екстернатною — особливою формою навчання без відриву від виробництва, що передбачає самостійне вивчення навчальних дисциплін освітньої або професійно-освітньої програми, складання підсумкових контрольних заліків у навчальному закладі; д) дистанційною - особливою формою навчання без відриву від виробництва, що передбачає вивчення навчальних дисциплін освітньої або професійно-освітньої програми за допомогою комп'ютерних та телекомунікаційних технологій, складання підсумкових контрольних заліків у навчальному закладі; є) педагогічним патронажем — формою навчання осіб з особливими соціальними потребами; є) шляхом самоосвіти — форми неформальної освіти через засвоєння освітніх програм при мінімальній організації освітнього процесу або без керівництва цим процесом з боку педагогічних працівників; ж) комбінованою — формою, що передбачає інтеграцію різних форм або їх окремих елементів. У країнах Західної Європи розроблено системи, які поєднують чинники, що спонукають працівників до постійного вдосконалення і відновлення знань: економічні, адміністративні, моральні. Важливим спонукальним мотивом прагнення фахівців до післядипломного навчання є їхня переатестація. У діяльність із розширення масштабів післядипломної освіти поступово входить великий капітал. Прикладом країни з високим рівнем розвитку післядипломної освіти може бути Німеччина У Німеччині безліч установ і організацій, що відають підвищенням загальноосвітнього і професійного рівня населення. До них належать: • народні університети. Це очні заклади, що займаються підвищенням загальноосвітнього і більшою мірою професійного рівня. • навчальні центри підприємств або підприємства у співробітництві з міжвиробничими навчальними центрами та іншими установами; • приватні інститути або інші комерційні навчальні заклади, що особливо активно діють у сферах професійної перепідготовки, підвищення професійної кваліфікації, • церква, яка приділяє значну увагу формуванню особистості, проблемам виховання і навчання в школі та сім'ї, розв'язанню життєвих проблем за допомогою освіти, питанням здоров'я, партнерства тощо. • вищі навчальні заклади і наукові товариства, які вирішують питання підвищення пошукової та професійної кваліфікації часто у співробітництві з відповідними професійними об'єднаннями; • палати (промислові, торговельні, сільськогосподарські, палати ремісників), а також спілки підприємців і навчальні заклади підприємств, які дають можливість для підвищення кваліфікації на міжвиробничому рівні і видають свідоцтва встановленого зразка; • профспілки, • благодійні організації, які забезпечують знання у соціальній сфері, у сфері охорони здоров'я і політики розвитку; • федеральний і земельний центри політичної освіти, а також фонди політичних партій. Вони проводять різні просвітницькі заходи з актуальних політичних проблем і питань демократичного співіснування • школи в межах «другого шляху здобуття освіти», які дають дорослим змогу отримати свідоцтва про закінчення середньої школи; • бібліотеки, музеї, центри соціокультури, незалежні групи, книгарні та інші установи, покликані задовольняти специфічні потреби в навчанні за межами традиційних організацій, що займаються питаннями підвищення загальноосвітнього і професійного рівня громадян; • публічно-правові телерадіокомпанії, які виходять в ефір з інформаційними, навчальними і культурними передачами. В тісному співробітництві з народними університетами працює також радіоуніверситет.
Читайте також:
|
||||||||
|