Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Освіта дорослих

Система освіти дорослих (освіти впродовж життя) — це сукупність закладів і установ формальної та неформальної

• національні профспілки та інші вчительські об'єднання, що входять до складу міжнародних організацій (найбіль­ша і найвпливовіша з них — Міжнародна федерація вчи­телів);

• різноманітні асоціації директорів шкіл, учителів початко­вих класів, математики, суспільних дисциплін тощо (у Великій Британії, США, Франції);

• освіти дорослих, наукових, науково-методичних, методичних установ, науково-виробничих підприємств, інформаційних служб, інших юридичних та фізичних осіб, які мають право на надання освітніх послуг, а також державних і місцевих органів управління освітою та самоврядування.

Метою діяльності системи освіти дорослих є реалізація права особи на освіту впродовж життя.

Основні завдання системи освіти дорослих полягають: у задоволенні потреб особистості в інтелектуальному, культур­ному і духовному розвитку через отримання неперервної осві­ти; формуванні в осіб, які навчаються, громадянської позиції, здатності до праці й життя в умовах сучасної цивілізації, ЇЇ демократичного розвитку; збереженні та примноженні мо­ральних, культурних, наукових цінностей суспільства; поши­ренні знань серед населення; підвищенні його культурного та освітнього рівня.

Освіта дорослих здійснюється за такими формами:

а) оч­ною (стаціонарною) — з відривом від виробництва на пев­ний термін навчання за освітньою або освітньо-професійною програмою;

б) вечірньою (змінною) — без відриву від ви­робництва на термін навчання за освітньою або освітньо-професійною програмою з відвідуванням занять упродовж навчання у вільний від роботи час;

в) заочною — без відриву від виробництва на термін навчання за освітньою або освіт­ньо-професійною програмою з відвідуванням занять протя­гом навчання, під час настановчих та заліково-екзаменацій­них сесій;

г) екстернатною — особливою формою навчання без відриву від виробництва, що передбачає самостійне вивчення навчальних дисциплін освітньої або професійно-освіт­ньої програми, складання підсумкових контрольних заліків у навчальному закладі;

д) дистанційною - особливою фор­мою навчання без відриву від виробництва, що передбачає вивчення навчальних дисциплін освітньої або професійно-освітньої програми за допомогою комп'ютерних та телеко­мунікаційних технологій, складання підсумкових контроль­них заліків у навчальному закладі;

є) педагогічним патрона­жем — формою навчання осіб з особливими соціальними по­требами;

є) шляхом самоосвіти — форми неформальної освіти через засвоєння освітніх програм при мінімальній організа­ції освітнього процесу або без керівництва цим процесом з боку педагогічних працівників; ж) комбінованою — формою, що передбачає інтеграцію різних форм або їх окремих еле­ментів.

У країнах Західної Європи розроблено системи, які поєд­нують чинники, що спонукають працівників до постійного вдосконалення і відновлення знань: економічні, адміністра­тивні, моральні.

Важливим спонукальним мотивом прагнення фахівців до післядипломного навчання є їхня переатестація.

У діяльність із розширення масштабів післядипломної освіти поступово входить великий капітал. Прикладом країни з високим рівнем розвитку післядипломної освіти може бути Німеччина У Німеч­чині безліч установ і організацій, що відають підвищенням загальноосвітнього і професійного рівня населення. До них належать:

• народні університети. Це очні заклади, що займаються підвищенням загальноосвітнього і більшою мірою профе­сійного рівня.

• навчальні центри підприємств або підприємства у співро­бітництві з міжвиробничими навчальними центрами та іншими установами;

• приватні інститути або інші комерційні навчальні заклади, що особливо активно діють у сферах професійної пере­підготовки, підвищення професійної кваліфікації,

• церква, яка приділяє значну увагу формуванню особисто­сті, проблемам виховання і навчання в школі та сім'ї, роз­в'язанню життєвих проблем за допомогою освіти, питан­ням здоров'я, партнерства тощо.

• вищі навчальні заклади і наукові товариства, які вирішу­ють питання підвищення пошукової та професійної квалі­фікації часто у співробітництві з відповідними профе­сійними об'єднаннями;

• палати (промислові, торговельні, сільськогосподарські, па­лати ремісників), а також спілки підприємців і навчальні заклади підприємств, які дають можливість для підвищення кваліфікації на міжвиробничому рівні і видають свідоцтва встановленого зразка;

• профспілки,

• благодійні організації, які забезпечують знання у соці­альній сфері, у сфері охорони здоров'я і політики роз­витку;

• федеральний і земельний центри політичної освіти, а та­кож фонди політичних партій. Вони проводять різні про­світницькі заходи з актуальних політичних проблем і пи­тань демократичного співіснування

• школи в межах «другого шляху здобуття освіти», які да­ють дорослим змогу отримати свідоцтва про закінчення середньої школи;

• бібліотеки, музеї, центри соціокультури, незалежні групи, книгарні та інші установи, покликані задовольняти специ­фічні потреби в навчанні за межами традиційних органі­зацій, що займаються питаннями підвищення загально­освітнього і професійного рівня громадян;

• публічно-правові телерадіокомпанії, які виходять в ефір з інформаційними, навчальними і культурними передача­ми. В тісному співробітництві з народними університета­ми працює також радіоуніверситет.

 


Читайте також:

  1. Аграрна освіта
  2. АНаліЗ СТанУ ЗДОРОВ'Я ДІТеЙ І ДОРОСЛИХ В УКРАЇНІ
  3. Вимоги до особистості тренера: освіта, особистісні якості, рівень знань
  4. Виховання і освіта в країнах Стародавнього Сходу, Греції, Риму
  5. Виховання й шкільна освіта в державах Стародавньої Греції. Освіта епохи еллінізму
  6. Вища освіта в Німеччині.
  7. Вища освіта великобританії
  8. Вища освіта Великобританії
  9. Вища освіта італії
  10. Вища освіта Німеччини
  11. Вища освіта німеччини
  12. Вища освіта росії




Переглядів: 587

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Провідні напрями та стратегії педагогічної освіти | ШЛЯХИ МОДЕРНІЗАЦІЇ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.