МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ В СУЧАСНИХ ОСВІТНІХ СИСТЕМАХСутність поняття «соціалізація особистості». Соціалізація — це процес засвоєння людиною існуючих у суспільстві соціальних норм, цінностей і типових форм поведінки, а також установлення нею нових індивідуальних норм, які мають відповідати інтересам усього суспільства. Л. С. Виготський розглядав соціалізацію як засвоєння індивідом суспільного досвіду, усієї культури суспільства (культурно-історична концепція розвитку людини). Соціалізація близька до «окультурення», тобто засвоєння соціального досвіду дитини у процесі взаємодії з носієм цього досвіду. Набутий досвід переробляється і повертається в культуру у вигляді певних індивідуальних досягнень. Л. С. Виготський заперечував розуміння відносин соціального та індивідуального як ворожих, коли соціальне витісняє природне, приводячи до «осоціалізування» індивіда. Соціалізація — безупинний процес, що триває протягом усього життя. Цей процес поділяється на три етапи (адаптацію, інтеріоризацію, інтеграцію), кожний з яких «вирішує» певні завдання. А. В. Петровський виокремлює три фази соціального розвитку особистості людини до включення її в трудову діяльність, а саме: а) вік дитинства — адаптація індивіда (оволодіння нормами соціального життя); б) підлітковий вік — індивідуалізація (потреба індивіда в максимальній персоналізації, прагнення «бути особистістю»); в) юнацький вік — інтеграція (набуття рис і властивостей особистості, що відповідають потребам групового і власного розвитку). Співвідношення соціалізації і виховання. Виховання є частиною процесу соціалізації і розглядається як цілеспрямована і свідомо контрольована соціалізація (сімейне, шкільне, релігійне виховання). Виховання — це своєрідний механізм прискорення процесу соціалізації. За допомогою виховання долаються або послаблюються негативні наслідки соціалізації, їй надається гуманістична орієнтація. 45. Виховання дисциплінованості Загальна характеристика проблеми. Проблема дисципліни торкнулася шкіл майже всіх країн. Так, у США дані регулярних опитувань Геллапа вказують на те, що впродовж багатьох років учителі і батьки вважають найважливішою проблемою у школі низький рівень дисципліни; в Японії, де здавна існує культ учителя, громадськість також висловлює велику занепокоєність рівнем дисципліни у школі; в Росії у великих містах школа стає кримінально небезпечним закладом, кожний десятий правопорушник — підліток. Для досягнення дисципліни і формування відповідної поведінки учнів школи докладають зусиль у двох напрямах. Перший — розроблення правил на рівні школи або дотримання затверджених урядом, які мають виконувати школярі, а також покарання за їх порушення. Важливим дисциплінарним чинником у багатьох країнах Азії і приватних школах Заходу є наявність в учнів шкільної форми. Правилами передбачено різні покаранняза порушення норм поведінки. Однак фізичні покарання дітей у сім'ї — явище повсякденне, особливо у більшості західних країн. Найпоширеніший вид покарання за порушення шкільних правил, який століттями застосовувався в усіх народів і називався «поставити в куток», тепер іменується «тайм-аут». Сутність його — в ізоляції дитини, яка порушила правила, від однолітків та їхньої діяльності на певний час. Другий напрям— формування в дітей навичок самодисципліни. Він розглядає людину як соціальну істоту, яка реагує на зовнішні подразники, і стверджує, що на поведінку дитини найсильніше впливають не покарання, а позитивні підкріплення (нагорода, похвала, вербальне схвалення).Послідовники Б. Скіннера розробили систему заохоченьяк матеріальних, так і вербальних, які мають закріплювати у дитини позитивні зразки поведінки. Роль учителя. Успішна діяльність школи неможлива без дисципліни учнів. Однак вона не може бути забезпечена лише покараннями і заохоченнями. Рівень дисципліни залежить від педагогічної майстерності вчителя, володіння ним різноманітними дидактичними технологіями, а також його вмінням мотивувати дії дітей, викликати в них інтерес до навчальної діяльності. Читайте також:
|
||||||||
|