Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Конституційно – правовий статус глави держави в зарубіжних країнах.

Виконавча влада

Поняття виконавчої влади в зарубіжних країнах.

Тема: „Виконавча влада: глави держави, уряд”.

 

 


План

 

Поняття виконавчої влади в зарубіжних країнах.  
Конституційно-правовий статус глави держави в зарубіжних країнах:  
2.1 Монарх: поняття і види  
2.2 Президентура: загальна характеристика.  
Уряд в зарубіжних країнах.  
  Висновки  
  Список використаної літератури.  
     

 

 


Відповідно до концепції поділу влади, в зарубіжних країнах, як правило, влада поділяється, на законодавчу, виконавчу і судову.

За загальним правилом в сучасних умовах виконавча влада належить:

1. главі держави і уряду (Єгипет);

2. главі держави (США - президенту);

3. уряду (Ізраїль, Україна).

Органи виконавчої влади не обмежуються лише виконанням законів. До їх повноважень відносять:

1. розпорядчу діяльність;

2. нормотворчі повноваження;

3. дискреційні повноваження (особливі повноваження, які дають можливість органам виконавчої влади діяти на власний розсуд, в рамках закону).

Роль монарха у здійсненні виконавчої влади є незначною, в основному, монарх позбавлений таких повноважень, він є главою держави , як безвладний символ єдності нації.

Президент, в більшості держав відокремлений від виконавчої влади, а іноді, висуваються ідеї особливої президентської влади – президент-арбітр між всіма інститутами публічної влади (дана дефініція походить з французької Конституції 1958р., і, в основному, реалізується у конституціях постсоціалістичних держав – Казахстану 1995, України 1996, Білорусі 1996).

У Єгипті, Перу, Україні і інших президентських та напівпрезидентських республіках, утворюються:

1. особливі посади прем’єр міністра; 2. ради міністрів.

У президентських республіках таких посад і органів не існує (США, Мексика, Бразилія і ін.). Слід зауважити, що як правило, президент юридично позбавлений більшості функцій виконавчої влади, але фактично він залишається головним керівником уряду, а прем’єр – міністр часто є лише адміністративним інститутом (постсоціалістичні держави).

Виконавчу владу на місцях здійснюють:

1. глави суб’єктів федерації;

2. місцеві уряди, які формулюються законодавчими органами суб’єктів федерації;

3. губернатори областей ;

4. начальники районів;

5. префекти;

6. комісари;

7. су префекти;

8. інші представники президента та уряду.

Їм підпорядкований місцевий державний апарат, але не апарат органів місцевого самоврядування. Система органів виконавчої влади складає єдину вертикаль: вищестоящі посадові особи і органи підпорядковані вищестоящим.

 


Глава держави – це посадова особа або колегіальний орган, який виступає символом єдності нації, а також офіційним представником держави внутрі держави і в міжнародних відносинах.

У зарубіжних країнах існують такі форми глави держави:

1. одноособовий:

а) монарх (монархії);

б) президент (республіки).

2. колегіальний (Державна Рада Куби), який обирається парламентом.

ОАЕ – “Колективний монарх”.

Глава держави може належати:

1.до всіх трьох гілок влади (Великобританія);

2.до законодавчої та виконавчої гілок влади (Греція);

3.лише до виконавчої (США);

4.до жодної із трьох гілок влади (ФРН, Італія, Іспанія, Японія).

Роль глави держави, в основному, залежить від форми правління, наприклад:

 

Форма правління Роль глави держави в механізмі публічної влади
1. Абсолютна монархія. +) одноособовий правитель; +) йому належить вся повнота державної влади.
2. Дуалістична монархія. Президентська республіка. +) є досить сильною політичною фігурою; +) фактичний лідер країни; +) виконує функції глави держави; +) функції глави виконавчої влади.
3. Суперпрезидентська республіка. +) дуже сильна роль глави держави, порівняно з парламентом.  
4.Парламентарна республіка і монархія. +) досить слабка політична постать; +) відіграє державну роль гаранта політичної стабільності і демократизму.

 

В деяких країнах, а саме, парламентарних монархіях і республіках, існує таке поняття, як контрасигнатура – скріплення підписом прем’єр – міністра деяких актів президента або монарха.



Читайте також:

  1. IV-й період Римської держави ( ІІІ – V ст. н. е. ) – пізня Римська імперія
  2. Автомобільний пасажирський транспорт – важлива складова єдиної транспортної системи держави
  3. Автономні утворення у зарубіжних державах
  4. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  5. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  6. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  7. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності
  8. Адміністративно-правовий захист права інтелектуальної власності
  9. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  10. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  11. Адміністративно-правовий статус іноземців та осіб без громадянства.
  12. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України




Переглядів: 1712

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Форми бухгалтерського обліку та облікові регістри в бюджетних установах. | Монарх: поняття та види.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.