МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Конституційно – правовий статус глави держави в зарубіжних країнах.Виконавча влада Поняття виконавчої влади в зарубіжних країнах. Тема: „Виконавча влада: глави держави, уряд”.
План
Відповідно до концепції поділу влади, в зарубіжних країнах, як правило, влада поділяється, на законодавчу, виконавчу і судову. За загальним правилом в сучасних умовах виконавча влада належить: 1. главі держави і уряду (Єгипет); 2. главі держави (США - президенту); 3. уряду (Ізраїль, Україна). Органи виконавчої влади не обмежуються лише виконанням законів. До їх повноважень відносять: 1. розпорядчу діяльність; 2. нормотворчі повноваження; 3. дискреційні повноваження (особливі повноваження, які дають можливість органам виконавчої влади діяти на власний розсуд, в рамках закону). Роль монарха у здійсненні виконавчої влади є незначною, в основному, монарх позбавлений таких повноважень, він є главою держави , як безвладний символ єдності нації. Президент, в більшості держав відокремлений від виконавчої влади, а іноді, висуваються ідеї особливої президентської влади – президент-арбітр між всіма інститутами публічної влади (дана дефініція походить з французької Конституції 1958р., і, в основному, реалізується у конституціях постсоціалістичних держав – Казахстану 1995, України 1996, Білорусі 1996). У Єгипті, Перу, Україні і інших президентських та напівпрезидентських республіках, утворюються: 1. особливі посади прем’єр міністра; 2. ради міністрів. У президентських республіках таких посад і органів не існує (США, Мексика, Бразилія і ін.). Слід зауважити, що як правило, президент юридично позбавлений більшості функцій виконавчої влади, але фактично він залишається головним керівником уряду, а прем’єр – міністр часто є лише адміністративним інститутом (постсоціалістичні держави). Виконавчу владу на місцях здійснюють: 1. глави суб’єктів федерації; 2. місцеві уряди, які формулюються законодавчими органами суб’єктів федерації; 3. губернатори областей ; 4. начальники районів; 5. префекти; 6. комісари; 7. су префекти; 8. інші представники президента та уряду. Їм підпорядкований місцевий державний апарат, але не апарат органів місцевого самоврядування. Система органів виконавчої влади складає єдину вертикаль: вищестоящі посадові особи і органи підпорядковані вищестоящим.
Глава держави – це посадова особа або колегіальний орган, який виступає символом єдності нації, а також офіційним представником держави внутрі держави і в міжнародних відносинах. У зарубіжних країнах існують такі форми глави держави: 1. одноособовий: а) монарх (монархії); б) президент (республіки). 2. колегіальний (Державна Рада Куби), який обирається парламентом. ОАЕ – “Колективний монарх”. Глава держави може належати: 1.до всіх трьох гілок влади (Великобританія); 2.до законодавчої та виконавчої гілок влади (Греція); 3.лише до виконавчої (США); 4.до жодної із трьох гілок влади (ФРН, Італія, Іспанія, Японія). Роль глави держави, в основному, залежить від форми правління, наприклад:
В деяких країнах, а саме, парламентарних монархіях і республіках, існує таке поняття, як контрасигнатура – скріплення підписом прем’єр – міністра деяких актів президента або монарха. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|